کد خبر: ۱۰۴۰۹
زمان انتشار: ۱۷:۴۳     ۱۸ اسفند ۱۳۸۹
برخی از منابع از سفر احتمالی عبدالله دوم، شاه اردن به ایران ظرف یک ماه آینده خبر می دهند.
به گزارش مشرق، "عبدالله دوم" شاه اردن، بزودی در رأس یک هیئت بلندپایه به تهران سفر می کند.

گفته می شود این سفر که از هفته ها پیش در دستور کار دولت قرار داشته است، در پی دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان که توسط اسفندیار رحیم مشایی، تسلیم شاه اردن شده بود، انجام می گیرد.

این سفر در حالی قرار است انجام گیرد که موج بیداری اسلامی کشورهای عربی منطقه را در نوردیده و در نخستین روزهای خود، اردن را نیز در بر گرفته و نیروهای امنیتی و پلیس این کشور با تظاهرکنندگان خشمگین در پایتخت، بشدت درگیر شده اند.

اگرچه منابع رسمی هنوز خبر سفر قریب الوقوع عبدالله دوم به تهران را تأیید نکرده اند اما پیش از این رسانه های داخلی گزارش داده بودند؛محمود احمدی نژاد " رئیس جمهور ایران پیش از سفر تاریخی خود به لبنان، با "عبدالله دوم " پادشاه اردن تماس تلفنی گرفت و همین تماس آغازگر برگ تازه‌ای در دفتر روابط دو کشور که سال‏هاست به سردی گراییده محسوب می‌شود.

بحث تقویت روابط دو کشور ایران و اردن زمانی بسیار جدی شد که رئیس جمهور ایران، مشاور ویژه خود را برای دیدار با پادشاه اردن راهی این کشور کرد.
"اسفندیار رحیم مشایی" فرستاده ویژه رئیس جمهور ایران، در این دیدار پیام کتبی احمدی نژاد درباره راه‌های توسعه روابط دو کشور و اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی را تقدیم وی کرد که شامل دعوت رسمی رئیس جمهور ایران از شاه اردن برای سفر به تهران نیز بوده است. پادشاه اردن ضمن پذیرش این دعوت، از رئیس جمهور کشورمان نیز جهت سفر به اردن دعوت به عمل آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها