کد خبر: ۱۰۳۹۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۱ دی ۱۳۹۱
پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قرار است فردا پرونده اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک تکمیل شده و بسته شود.

به گزارش 598 به نقل از  خبرگزاری فارس، پس از کش و قوس‌های فراوان، قهر و آشتی‌های متعدد مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و همچنین برگزاری جلسات متعدد، فردا (سه‌شنبه) در خصوص اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک تصمیم نهایی گرفته می‌شود تا شاید قدری از نگرانی‌های ورزشی‌ها در خصوص تعلیق کمتر شود.

پس از ارسال نامه‌های تهدید به تعلیق از سوی فدراسیون‌های جهانی و کمیته بین‌المللی المپیک در رشته‌های مختلف بود که اصلاح اساسنامه فدراسیون‌ها و کمیته در دستور کار قرار گرفت و همین امر باعث شد تا سرانجام مسئولان ورزش کشورمان در این خصوص اقدامی جدی انجام دهند.

در این زمینه جلسه‌های مختلف برگزار شد، بحث و گفت‌وگو با نمایندگان آسیا و بین‌المللی در دستور کار قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد تا فردا پرونده این کار بسته شود.

اگرچه رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک در گفت‌وگوهای مختلف اعلام کرده بودند اصلاح اساسنامه از دو سال پیش آغاز شده و آنها نخواسته‌اند رسانه‌ای شود اما نکته قابل تامل در این صحبت‌ها این است که اگر این اصلاحات از دو سال پیش آغاز شده چرا با طولانی شدن زمان اصلاحات کار به جایی کشید که بحث تعلیق مطرح شود؟ چرا پیش از اینکه ورزشکاران ما شانس حضور در میادین مختلف را از دست دهند اقدامی صورت نگرفت؟ چرا چندین رئیس فدراسیون برکنار شدند و فدراسیون‌ها دستخوش تغییر و تحول شدند؟ و سوال‌های مختلف که با توجه به صحبت‌های محمد علی‌آبادی، رئیس کمیته ملی المپیک تنها یک پاسخ دارد و آن این است که «پروسه اصلاح اساسنامه زمان‌بر است.»

به هر حال به نظر می‌رسد این پروسه طی شده و اکنون وقت آن است که اساسنامه برای IOC ارسال شود تا در نهایت ببینیم انتخابات کمیته برگزار می‌شود یا خیر.

نکته قابل تامل دیگری در اصلاح اساسنامه وجود دارد و آن این است که یکی از اعضای هیئت اجرایی پیشنهاد داده تا دبیر کمیته توسط رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شود. این مسئله نیز از نکات مهمی است که در جلسه فردا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خصوص تصویب و یا رد آن تصمیم گرفته خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها