کد خبر: ۱۰۳۳۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۰۹ دی ۱۳۹۱
وزیر آموزش و پرورش گفت: پایه ششم ابتدایی به منظور تثبیت، تکمیل و تعمیق اهداف دوره ابتدایی ایجاد شد.

به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در جمع فرهنگیان شهرستان دامغان با بیان اینکه معلمان جایگاهی همطراز اساتید دانشگاه و پژوهشگران دارند، اظهار داشت: کتاب‌های درسی بر اساس سند تحول بنیادین باید تغییر کند و در این راستا برنامه درسی ملی بر اساس پنج عنصر علم، ایمان، عمل، اخلاق و تفکر و در 4 عرصه ارتباطی خود، خدا، خلق و خلقت و در 11 حوزه یادگیری تألیف شده است.

وی با اعلام اینکه زیباترین دوره زندگی دانش‌آموزان برای یادگیری و شکل‌گیری شخصیتی آنان دوره ابتدایی است، افزود: دوره ابتدایی پنج ساله کشور بر اساس نظر کارشناسان پاسخگوی اهداف این دوره نبود و به همین دلیل، پایه ششم ابتدایی ایجاد شد.

حاجی‌بابایی، استقرار نظام آموزشی جدید را بزرگترین پروژه تاریخ آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: پایه ششم ابتدایی به منظور تثبیت، تکمیل و تعمیق اهداف دوره ابتدایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه از میان 39 رتبه برتر کنکور سراسری 91، 31 نفر به مدارس دولتی اختصاص داشتند، ادامه داد: بر اساس سند تحول بنیادین، تمام دانش‌آموزان کشور را  برای حضور در تمام مشاغل کشور با ویژگی‌هایی چون مؤمن، متدین و درستکار باید تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون حدود 45 درصد از دانش‌آموزان دوره متوسطه در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند، خاطر نشان کرد: قصد داریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت، آموزش و پرورش را بر اساس سند تحول به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم تمام مشکلات و تحریم‌ها، آموزش و پرورش با حمایت و یاری فرهنگیان در کشور در حال حرکت رو به جلوست.

* چاپ کتاب «مدرسه‌ای که من دوست دارم»

حاجی‌بابایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین مبتنی بر نظرات کارشناسان دانشگاهی و حوزوی به صورت یک قانون آماده شده است، گفت: این سند حداقل 8 ماه در کمسیونی سه جانبه از حوزه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش و پیش از آن 8 ماه در شورای عالی آموزش و پرورش مورد بحث قرار گرفت و در نهایت طی 8 ماه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به تعبیر مقام معظم رهبری نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است، افزود: هدف تحول بنیادین تغییر نگرش و نگاه به آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام اجزای آموزش و پرورش تحت تاثیر تحول بنیادین قرار خواهد گرفت، ادامه داد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش هم اکنون آغاز شده است و در طول سه سال اخیر تلاش کردیم زیر ساخت‌های لازم برای آغاز آن را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه کتابی تحت عنوان «مدرسه‌ای که من دوست دارم» به چاپ رسیده است، تصریح کرد: این کتاب بر اساس سند تحول بنیادین و از دیدگاه دانش‌آموز، اولیا، فرهنگیان و تمام اقشار جامعه تألیف شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها