کد خبر: ۱۰۲۸۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۰۶ دی ۱۳۹۱
یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: روزنامه‌های زنجیره‌ای دوم‌خردادی با ارائه تحلیل‌های انحرافی درباره عاشورا نوشتند «خون به خون شستن محال آمد محال» که به عقیده آنان عاشورا پاسخی در قبال خشونت پیامبر اکرم (ص) در جنگ بدر

سردار یدالله جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به حرمت‌شکنی فتنه‌گران در عاشورای 88 اظهار داشت: حرمت‌شکنی از سوی فتنه‌گران و جریان دوم خرداد موضوع کم سابقه‌ای نیست. بلکه توهین و اهانت آنها در عاشورای 88 به اوج خود رسید.

وی افزود: اگر بخواهیم نشریات، ماهنامه‌ها و مقاله‌های زنجیره‌ای سال 76 تا 84 را بررسی کنیم می‌بینیم که در تهاجم به ارزش‌ها جدیت خاصی وجود داشته است.

جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه جسارت فتنه گران در روز عاشورا پیش از این از سوی نشریات دوم خردادی‌ها نیز صورت گرفته بود تصریح کرد: روزنامه‌های زنجیره‌ای دوم‌خرداد با ارائه تحلیل‌های انحرافی درباره عاشورا نوشتند «خون به خون شستن محال آمد محال» که به عقیده آنان عاشورا پاسخی در قبال خشونت پیامبر اکرم (ص) در جنگ بدر.

جوانی ادامه داد: نشریات دوم خردادی حتی معتقد بودند که فرهنگ شهادت یک فرهنگ خشونت پرور است.

وی با بیان اینکه جریان فتنه فضا را برای ورود تمام جریانات ضد نظام فراهم کرد، گفت: فتنه‌گران در روز قدس نیز در خیابان‌های تهران به شعارهای اصیل جمهوری اسلامی توهین کردند و شعار سر دادند که «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» در حالی که مبارزه با رژیم صهیونیستی جزو اصول انقلاب است.

جوانی مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: چهره واقعی فتنه‌گران زمانی برای ملت ایران به وضوح آشکار شد که در روز عاشورا که امام مظلوم ما شهید شده است، شروع به سوت و کف زدن کردند و به خیمه‌ها هجوم بردند و آتش زدند و همین موضوع سبب شد که دیگر ملت ما طاقت نیاورد و به کار آنان خاتمه دهد.

جوانی همچنین در ادامه به دورخیز برخی اصلاح‌طلبان برای ورود به رقابت ریاست جمهوری یازدهم اشاره و تصریح کرد: امروز کسانی که برائتی از فتنه نداشتند، ادعای ورود به انتخابات را دارند و برای نظام شرط می‌ گذارند و از انتخابات آزاد دم می‌زنند. ولی آنان بدانند که با تحریک کردن نمی‌توان چیزی را تحمیل کرد.

وی همچنین به تحلیل شخصیت سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق کشورمان پرداخت و گفت: آقای خاتمی می‌گوید ما قانون اساسی و نظام را قبول داریم اما در عمل به گونه‌ای دیگر عمل می‌کند؛‌ آقای خاتمی شما اگر قانون اساسی را قبول دارید همین قانون اساسی می‌گوید که حل معضلات نظام با رهبری است. همین قانون اساسی مشخص کرده که اگر کاندیدایی ادعای تقلب و تخلف داشته باشد باید با ادله محکم به مراجع قانونی اعلام کند اما آقای موسوی آیا در انتخابات سال 88 چنین حرکتی را انجام داد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: میرحسین موسوی کاندیدای مورد حمایت آقای خاتمی در 25 خرداد در تلاش بود که با به ابطال کشاندن انتخابات قانون را کنار زده و  خود را مرجع تشخیص قرار دهد،اگر این اتفاق در هر کشوری صورت می‌گرفت به معنای مهر باطل بر روی قانون بود.

جوانی در پایان با بیان اینکه سید محمد خاتمی امروز به عنوان فردی از سوی ملت شناخته شده که سهم بالایی در فتنه 88 داشته.گفت: جریان فتنه با دوم خرداد انطباق کامل ندارد اما متاسفانه باید گفت مدیریت جریان فتنه از سوی افراد شاخص دوم خرداد صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
فهیمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۵ - ۰۶ دی ۱۳۹۱
۰
۰
زنده بادخاتمی عزیز که ماهرچه آبرو درجهان داریم از شخص شخیص خاتمی است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها