کد خبر: ۱۰۲۳۹۱
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۵ دی ۱۳۹۱
اتحاديه اروپا از بي اعتنايي دولت سوئيس به اعمال تحريم هاي اين اتحاديه عليه جمهوري اسلامي ايران به شدت انتقاد كرد.
در گزارش جديد اتحاديه اروپا درباره سوئيس كه هر دو سال يكبار تهيه مي شود از اينكه «برن» حاضر نشده تا تحريم نفتي و تحريم بانك مركزي ايران از سوي اتحاديه را بپذيرد، شديدا انتقاد شده است.
بروكسل در گزارش خود، مقاومت سوئيس در مقابل تحريم ايران را غيرقابل قبول خوانده است.
در اين گزارش كه به تاييد وزيران اتحاديه اروپا رسيده همچنين راه قراردادهاي دو جانبه با سوئيس بطور جدي رد شده است در حالي كه در پيشنهادات ارايه شده برن به بروكسل در تابستان سال جاري بر ادامه اين راه تاكيد شده بود.
علاوه بر اين، اتحاديه اروپا در گزارش خود از سوئيس بخاطر اعمال سهميه براي مهاجرت اتباع هشت كشور عضو اتحاديه به اين كشور شديدا انتقاد كرده است.
در اين گزارش همچنين تسهيلات مالياتي در برخي از كانتونهاي سوئيس كه به زعم بروكسل باعث مي شود تا شركت هاي زيادي از كشورهاي عضو اتحاديه دفاتر خود را به آنجا انتقال دهند مورد انتقاد قرار گرفته است.
فشار اتحاديه اروپا به دولت سوئيس براي اعمال تحريم ها عليه ايران و پذيرش برخي قراردادها با اين اتحاديه، با واكنش تند احزاب سوئيسي مواجه شد.
حزب مردم سوئيس اين گزارش اتحاديه اروپا را «غيرقابل قبول» خواند. اين حزب در بيانيه مطبوعاتي خود تاكيد كرد درخواست هاي اتحاديه از سوئيس به معناي پيوند خوردن بيشتر سوئيس به آن اتحاديه است كه اين امر استقلال كشور ما را از بين مي برد. حزب مردم اضافه كرده سوئيس امروز نيازي به قرارداد دو جانبه جديدي با اتحاديه ندارد.
اين حزب از شوراي فدرال سوئيس خواسته كه به هيچ وجه خواسته هاي اتحاديه را نپذيرد و تصريح كرده كه در غير اين صورت، اين امر به عنوان باجگيري اتحاديه از سوئيس به حساب خواهد آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها