کد خبر: ۱۰۱۳۵
زمان انتشار: ۱۶:۵۷     ۱۴ اسفند ۱۳۸۹
علاوه بر نصب تندیس یادبود امام‌جمعه فقید تهران، در سه راه طالقانی، لوح یادبود آن مرحوم نیز در ایستگاه طالقانی نصب خواهد شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، دبیر ستاد برگزاری یکصدومین سال تولد مرحوم آیت‌الله طالقانی با ارایه گزارشی از روند برگزاری این نکوداشت گفت: این مراسم با همکاری نهادهایی چون صدا و سیما، وزارت ارشاد ، شهرداری تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، استانداری البرز، کتابخانه  و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

دکتر موسی فقیه حقانی، در ابتدای این مراسم به قرائت متن پیام مقام‌معظم‌رهبری پرداخت و در ادامه بیان داشت: یک سال و نیم گذشته فعالیت ستاد برگزاری مراسم در موسسه تاریخ مطالعات معاصر ایران مستقر و کار خود را شروع کرد و در همان آغاز فراخوانی که ناظر بر تبیین آراء و بررسی ابعاد شخصیتی و زندگی آیت الله طالقانی بود، منتشر شد.

دبیر ستاد برگزاری این نکوداشت اضافه کرد: در کارنامه آیت الله طالقانی، سابقه 50 سال مبارزه ضد استبدادی وجود دارد که البته این مبارزات، صرفا سیاسی و اجتماعی نبوده و جنبه‌های دیگری را نیز در پی داشته است.

وی افزود: ایشان فردی بود که تنها به حرف زدن و شعار دادن اکتفا نمی کرد، چه آن که به عنوان مثال در مساله فلسطین از اولین کسانی بود که موضع‌گیری جدی داشت.

دبیر مراسم نکوداشت امام جمعه فقید تهران ادامه داد: آیت الله طالقانی، نقطه ضعف فعالیت‌های سیاسی را در این تشخیص داد که معمولا افرادی که مبارزه سیاسی می‌کنند، در مرحله اول سعی نمی‌کنند مبانی نظری حرکت خود را با مبانی دینی تببین نمایند، از این رو ایشان به صراحت به این نکته تاکید می کرد که قیام به قسط و توحید، تا قبل از تحکیم مباحث نظری بر اساس مبانی دینی باعث انحراف می‌شود که متاسفانه این انحراف را قبل از انقلاب مشاهده کردیم.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از عملکرد این ستاد گفت: مجموع آثار آیت الله طالقانی را در دوجلد منتشر نمودیم، ضمن آن که مجموعه مقالات ایشان که برخی از آنها بسیار قدیمی می‌باشند را در حدود هزار صفحه گردآوری نموده ایم که پس از این مراسم منتشر خواهیم.

دبیر ستاد برگزاری یکصدمین سال تولد آیت الله طالقانی، افزود: چاپ کتاب پرتوی از قرآن آیت الله طالقانی، انتشار تمبر یادبود به مناسبت یکصدمین سال تولد ایشان ، تهیه 120 مجموعه نمایشگاهی در آموزش و پرورش، مساجد، دانشگاه‌ها و غیره بر پا شده تا جوانان با شخصیت ایشان آشنا شوند.

وی در خاتمه گفت: تندیس آیت‌الله طالقانی در سه راه طالقانی نصب می‌شود و لوح یادبود آن عالم ربانی نیز در ایستگاه طالقانی نصب می‌گردد.

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها