کد خبر: ۱۰۱۳۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۳۰ آذر ۱۳۹۱
علی مطهری در سخنرانی و نطق آخری که در مجلس داشتند، به صراحت اشاره کردند که به دنبال پیاده سازی منویات ولی فقیه نیستیم و ما تفکر خود را پیگیری می کنیم، اما اگر ولی فقیه جایی دستور داد نظرمان را تعطیل می کنیم، زیرا ایشان حکم حکومتی داده اند.
به گزارش سرویس سیاسی بی باک، چند روز پیش علی مطهری طی نامه ای سرگشاده که با لحنی تند خطاب به حضرت آیت الله جنتی نوشته شده بود مدعی شد که افرادی از جمله موسوی و کروبی نباید توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شوند و همچنین دلیل اصلی بوجود آمدن فتنه 88 را مناظره های آن دوران دانست.

دکتر سید امیر حسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد در گفتگو با خبرنگار بی باک پیرامون اظهارات تامل بر انگیز علی مطهری اظهار داشت: آقای مطهری گاهی اوقات احساس وظیفه می کنند و در این احساس وظیفه هر از چندی یک نفر را خطاب قرار می دهند، اصل احساس وظیفه مثبت است اما نوع نگاه ایشان و نوع توجهشان و یکجانبه گرایی در اظهار نظرهایشان محل تأمل است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: قبل از آن مناظره مکرراً به عنوان اینکه این دولت دروغ می گوید و دروغگو است، مورد تخریب واقع می شد و بحث هایی
مثل این در حجم وسیعی مانند سخنرانی ها و در برنامه های تلوزیونی کاندیداهای قبلی در تلوزیون مطرح شد، این که چرا آقای مطهری نقطه ی ابتدایی فتنه را از آنجا قرار نمی دهند و از اینجا قرار می دهند، نشان می دهد که قضاوتشان یک قضاوت عادلانه نیست.

قاضی زاده ادامه داد: نکته دوم اینکه مدعی العموم مسئول بررسی شکایات است و اگر کسی شکایتی دارد این شکایت را به صورت قانونی می تواند پیگیری کند، آقای مطهری هم می توانستند به جای مصاحبه کردن و نوشتن نامه ی سر گشاده به آن بپردازند.

وی اظهار داشت: نکته سوم اینکه در این نامه مخاطبشان باید قوه ی قضائیه باشد و نه آیت الله جنتی. بالاخره اگر تخلفی اتفاق افتاده و آن تخلف مستلزم جرمی است (البته ایشان جرم انگاری می کنند و اتهام مجرمانه ای می دهند) مرجع رسیدگی به آن جرم مانند تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب و امثال آن، قوه ی قضائیه است.

نماینده مردم مشهد گفت: علی مطهری در پیدا و پنهان و در سخنرانی های قبلی هم این اتهام را زدند. ایشان می توانستند در همان زمان به قوه قضاییه مراجعه کنند و طرح شکایت کنند پس مخاطب قرار دادن حضرت آیت الله جنتی هم در این مورد غیر صادقانه است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: ما یک مشکلی  با بعضی از افراد در جامعه داریم که آن تفسیر حکومت اسلامی است. از جمله کسانی که این مشکل را بارز بیان می کنند، ایشان هستند. حتی در سخنرانی و نطق آخری که در مجلس داشتند، به صراحت اشاره کردند که به دنبال پیاده سازی منویات ولی فقیه نیستیم و ما تفکر خود را پیگیری می کنیم، اما اگر ولی فقیه جایی دستور داد نظرمان را تعطیل می کنیم، زیرا ایشان حکم حکومتی داده اند.


قاضی زاده تصریح کرد: حکومت ایران، جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی، منشأ حکومت را از آن انسان ها نمی داند، چه اکثریت باشند یا اقلیت. حکومت مال خداست و انسان خلیفه ی خدا بر روی زمین است و آن انسانی که ولی الله است یعنی حکم ولایتی از طرف خدا دارد که این حکم در سلسله معصومین جاری است و در زمان غیبت معصوم این حکم و نوع حکومت متعلق به جانشین معصوم است، که در قانون اساسی ایران این به نام ولایت فقیه شناخته می شود. ولایت فقیه یک سیستم است و یک فرد نیست، یعنی یک محوریت مرکزی دارد و نقش پرچم داری، پدری، فصل الخطابی، تدوین سیاست، تطبیق مجموعه رفتار اعم از جزئی وکلان با احکام شرع و اسلام را دارد، همچنین ولی فقیه نقش پاسبانی و پاسداری دارد.

وی گفت: این پاسبانی و پاسداری از حدود اسلام است. این حدود منحصر در حدود ریاستی و حاکمیت نیست، بلکه در جزئیات هم هست، زیرا دین یک روش زندگی است و در مجموعه جزئیات زندگی هم صاحب نظر است و حلال و حرام دارد، اجزاء اجرائی دارد، اجزاء قضایی دارد، اجزء امنیتی و دیگر انواع اجزاء دارد. برای بعضی از این اجزاء، خود ولی فقیه مستقیم و مستقل مسئولی انتخاب می کند و بعضی دیگر را مردم به عنوان نواب ولی فقیه یا دستیار و کمک برای او انتخاب می کنند، اما آن چیزی که به همه ی آنها شأن می دهد، شأن ولایت ولی فقیه است.

قاضی زاده در ادامه اظهارات خود به خبرنگار بی باک گفت: درست است که انتخاب مصادیق به وسیله مردم است اما منشا قدرت مردم نیستند، بلکه مردم، منشأ دستیاری هستند و این بر اساس رابطه ای است که بین امام و امت و امت و امام است که شکل می گیرد. این رابطه دوطرفه است و امت هم باید با امام همراهی کنند تا سربازانی را که امام امت از طرف خودش می فرستد، در راستای اهداف و فرمان امام حرکت کنند و مجاهدت کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه افزود: آیا یک سرباز می تواند هر کاری که دلش خواست انجام دهد؟ اصلا کسی که هر کاری که دلش می خواهد انجام می دهد و در مقابل نظر امام اجتهاد می کند، نه تنها سرباز محسوب نمی شود، بلکه خائن محسوب می شود. آیا می توان فردی را که سابقه ی خیانت و ایستادگی در برابر فرمانده دارد، به عنوان افسر و فرمانده قرار داد؟!


وی تصریح کرد: کروبی و موسوی سابقه ی خیانت و ایستادگی در مقابل فرمان امام خامنه ای داشتند و دارند، کلاً سیستم را قبول ندارند، اشتباه کردند، فهمشان غلط بود، امام بررسی کرد، عادلانه هم بررسی کرد و حکم صادر کرد و گفت که اشتباه می کنند و این طور که شما می گویید نیست. گفتند وزارت کشور را قبول نداریم، گفتند به سراغ شورای نگهبان بروید؛ گفتند شورای نگهبان را قبول نداریم. گفتند مجلس؛ باز گفتند مجلس را قبول ندارند، گفتند قوه قضاییه؛ گفتند آن را هم قبول ندارند؛ گفتند یک هیئت داوری رأی شماری مجدد کند، گفتند باز هم قبول نداریم و خود امام آمد جلو، گفتند قبول نداریم! این کسانی که امام را قبول ندارند، چطور می خواهند دستیار امام باشند؟ در نظام جمهوری اسلامی، رئیس جمهور و نماینده ی مجلس از ولی فقیه جدا نیست، به همین خاطر در شرایط انتخابات احراز صلاحیت داریم، یعنی باید احراز شود کسانی می توانند مسئولیت بگیرند که اولا سیاست های امام و جامعه را قبول دارند، دوم این سیاست ها را می فهمند، سوم برای اجراء سیاست ها اراده دارند، چهارم توان پرداخت هزینه برای اجراء دارند و باید در این مسیر استقامت کنند. خیلی ها هستند می فهمند، خیلی ها هستند قبول دارند و توانمندی دارند، اما توان پرداخت هزینه ندارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: این هزینه ها همیشه بیرونی نیست، گاهی هزینه ها درونی است گاهی از خود گذشتگی و سکوت است و گاهی وحدت و اغماض است و گاهی خون دل خوردن است. این آقایان دستشان با دشمن در یک کاسه است و حرف اسرائیل و امریکا را می زنند، دشمنان این مملکت، نتانیاهو و اوباما، رسماً از اینها حمایت می کنند و اسم میبرند! از آقای مطهری عجیب است، یعنی اینقدر ممکن است یک نفر متوجه نشود که بعد از روشن شدن به این آشکاری چنین حرفی بزند! خدا نکند خدا حکمتی را از کسی بگیرد!

وی ابراز داشت: به نظر من باید از آقای مطهری به خاطر اظهارات ناپسندی که در گذشته و حال داشته اند، سئوال و بازخواست شود. البته مسئول رسیدگی به این امر قوه محترم قضاییه می باشد.

وی در خاتمه گفتگوی خود با بی باک گفت: بالاخره یک وقتی آقای مطهری این انگاره را دارند که آقای احمدی نژاد جرمی را انجام داده است و ایشان را فاقد صلاحیت می دانند و شورای نگهبان را توبیخ می کنند، ما که نمی توانیم قانون را برای یک نفر بخواهیم، باید طبق قانون بررسی شود، هم در مورد سران فتنه و هم در مورد حرف ها و اقداماتی که ایشان انجام می دهند. ایشان رسماً به سپاه و خیلی از تشکل های دیگر تهمت دخالت زدند و ما دیدیم که هیچ اتفاقی نیفتاد، این مسائل فقط به جبهه پایداری و امثالهم بر نمی گردد. اینکه چرا قوه قضائیه یک اقدام موثر در این زمینه انجام نمی دهد یا حداقل اگر هم انجام داده چرا روشن نمی کند جای بحث دارد، البته دبیر حقوقی جبهه پایداری هم اگر صلاح بدانند باید بخاطر توهین هایی که علی مطهری کرده است، اعلام شکایت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۹ - ۳۰ آذر ۱۳۹۱
۲
۱
پ ن پ می خواد منویات ولی اجرا کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
یونس
UNITED STATES
۰۷:۳۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۱
۰
۰
ایشون خیلی وقته با گفتار و رفتارشون این مساله را ثابت کرده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها