کد خبر: ۱۰۱۲۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۳۰ آذر ۱۳۹۱
پيرمرد جنتلمني كه رفتارش، رويانيان را تحت تأثير خود قرار داده بود، از پرسپوليس شكايت كرد. آن هم نه به مراجع داخلي ايران، كه يكراست به فيفا...
مانوئل، نامه‌اي در دو بخش، به اتاق حل اختلاف فيفا مي‌نويسد با دو سؤال. البته رو نوشتي از اين نامه را به باشگاه هم مي‌فرستد. شايد با اين هدف كه حساب كار دست سرخپوشان بيايد.
-۱ من حق و حقوقم را در پرسپوليس نگرفتم و سؤالم اين است كه چرا پرداخت حقوقم در باشگاه پرسپوليس به تأخير افتاده است.
-۲ جايگاه حرفه‌اي من در تيم پرسپوليس به نظر شما اكنون كجاست؟ من آيا كماكان سرمربي اين تيم هستم يا خير؟
اين كار مانوئل، به مزاج سرخپوشان خوش نمي‌آيد و همان‌هايي كه تا ديروز، اين پيرمرد پرتغالي را جنتلمن مي‌خواندند و از اخلاقياتش، تعريف‌ها مي‌كردند، كار او را غير اخلاقي خوانده وبه باد انتقاد مي‌گيرند. اما اين انتقادها، خم به ابروي مانوئل نمي‌آورد، چراكه در واقع اين مسائل، كوچكترين اهميتي برايش ندارد.
در حالي كه همه در حال كنكاش قرار داد او هستند و حرف و حديث‌هاي زيادي در اين خصوص مطرح مي‌شود، او در پي برنامه‌هاي خود است.
عليپور، رئيس كميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ مي‌گويد: قرار داد اين مربي ۴۸۰ ميليون تومان است و اگر قرارداد ديگري در كار باشد، به معناي تخلف اين مربي و فرار او از ماليات دستمزد است. اما در متن قراردادي كه مانوئل امضا كرده صراحتاً بيان شده كه هيچ قراردادي به جز قرارداد ارائه شده به سازمان ليگ و فدراسيون اعتبار ندارد. اگر مترجم يا مدير برنامه مربي پرتغالي پرسپوليس اين متن را براي سرمربي تيم ترجمه نكرده‌اند و ژوزه آن را امضا كرده و از آن بي‌خبر بوده مي‌تواند از مدير برنامه يا مترجمش شكايت كند زيرا آنها مرتكب تخلف شده‌اند كه چنين مطلب مهمي را به او نگفته‌اند.»
هوشنگ نصيرزاده، سرپرست كميته حقوقي فدراسيون فوتبال هم مي‌گويد: «پرسپوليس با مانوئل ژوزه دو قرارداد با دو مبلغ متفاوت دارد. اگر قراردادي كه مبلغ آن كمتر است تاريخ آن بعد از قرارداد ديگر باشد ممكن است اين موضوع شانسي براي باشگاه پرسپوليس ايجاد كند كه فيفا متقاعد شود كه اين مربي پرتغالي با مبلغ كمتر و قرارداد جديدتر حاضر به همكاري با باشگاه پرسپوليس شده است. چون در علم حقوق اگر دو سند با مشخصات يكسان وجود داشته باشد به طوري كه يك سند مقدم و ديگري موخر باشد، قراردادي كه موخر نوشته شده مورد استناد قرار مي‌گيرد.»
مصطفي شكري، مشاور حقوقي مديرعامل باشگاه پرسپوليس پس از ارسال نامه مانوئل به اتاق حل اختلاف فيفا، تأكيد كرد مانوئل، كماكان سرمربي پرسپوليس است: «در پي ارسال نامه مانوئل به فيفا، به اين مربي نوشتيم كه متناسب با وظايفي كه برعهده شما بود باشگاه تعهد مالي خود را در قبالتان انجام مي‌دهد و شما كماكان سرمربي باشگاه پرسپوليس هستيد و باشگاه انتظار دارد تا طبق قرارداد، كليه وظايف و تكاليف سرمربي را انجام دهيد و در صورتي كه مصر به فسخ همكاري هستيد، اين را بايد به صورت كتبي به مدير باشگاه يعني آقاي رويانيان بدهد تا تصميم‌گيري لازم در اين مورد انجام شود.»
البته رويانيان هم اين اقدام مانوئل را بي‌جواب نمي‌گذارد: «كارهاي مانوئل اخلاقي نيست. به او مي‌گويم در تمرينات شركت كن، اما از اين كار امتناع مي‌كند و مي‌گويد مگر من دلقكم، در حالي كه با ما قرارداد دارد. به او مي‌گويم در جلسه كميته‌ فني شركت كن، اين كار را نمي‌كند. بدون هماهنگي به سفر مي‌رود. حالا چه شده كه چند ساعت پيش از ديدار با ملوان او به يكباره به محل اردوي تيم مي‌رود؟ كارهاي او اخلاقي نيست و بايد بگويد هدفش از اين كارها چيست؟»
مانوئل اما بي‌تفاوت به اتفاقاتي كه در حاشيه او و پرسپوليس رخ مي‌دهد، به دنبال كارها و برنامه‌هاي خودش است.
او روز گذشته در محل اردوي تيم حاضر مي‌شود. به طوري كه گويي اتفاقي رخ نداده، اما وقتي با مقاومت براي حضور در اردو مواجه مي‌شود، شروع مي‌كند به داد و بيداد كردن كه آمده‌ام صحبت كنم و تيمم را تحويل بگيرم و روي نيمكت بنشينم. اما جالب‌تر از شلوغ بازي‌هاي مانوئل، كار دستياران اوست كه از وقايع رخ داده فيلم برداري مي‌كردند تا شايد فردا به عنوان مستندات حرف‌هايشان، به فيفا تحويل دهند.
مانوئل در راه بازگشت به هتل محل اقامتش، با چند تن از هواداران و ليدرهاي باشگاه رو به رو مي‌شود كه براي گفت‌وگو با او آمده بودند. اما مانوئل كه خوب نشان داده بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد، با قيافه‌اي حق به جانب، آب پاكي را روي دست ليدرها هم مي‌ريزد: «مي‌دانم از طرف چه كسي آمده‌ايد. از طرف باشگاه آمده‌ايد تا من را بترسانيد كه استعفا بدهم و بروم. اما كور خوانده‌اند، تا پولم را ندهند نمي‌روم. من از هيچ چيزي نمي‌ترسم و همين جا ايستاده‌ام تا حقم را بگيرم. اولين بار كه رويانيان به من پيشنهاد داد به پرسپوليس بيايم در استانبول بود. در آن زمان به او گفتم براي من سخت است كه ۱۵ روز قبل از شروع ليگ تيم را تحويل بگيرم. اما پس از اينكه به پرتغال برگشتم او مدام به من زنگ مي‌زد و از من مي‌خواست كه به پرسپوليس بيايم. او بايد پيش‌بيني چنين روزي را مي‌كرد.»
مانوئل به قدري عصباني بود كه اگر دستيارانش به ميدان نمي‌آمدند، بي‌شك با هواداران پرسپوليس گلاويز مي‌شد.
ماجراي مانوئل و پرسپوليس به قدر بغرنج شده كه به نظر نمي‌رسد به اين زودي‌ها ختم به خير شود و با توجه به اين مسئله، عابديني، مديرعامل داماش، تصميم گرفته بود براي آشتي دادن طرفين وارد ميدان اين نبرد شود. اما پادرمياني او هم جواب نداد و باعث اعلام آتش بس بين طرفين اين دعوا نشد و در عوض عابديني بعد از اين جلسه گفت: «مانوئل زور مي‌گويد و دو باشگاه قبلي خود را هم به همين شكل ترك كرده و اين مي‌تواند معني دار باشد.»
مانوئل و رويانيان، هر دو برمواضع خود پافشاري مي‌كنند و با توجه به اينكه پيرمرد پرتغالي به هيچ عنوان حاضر نيست از مطالباتش بگذرد، به طوري كه حالا رويانيان هم روي دنده لج افتاده است«حالا مانوئل بايد دنبال پولش بدود.»و با اين حساب، نمي‌توان به ختم به خير شدن پايان اين جدال خيلي خوشبين بود!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها