کد خبر: ۱۰۱۲۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۳۰ آذر ۱۳۹۱
نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل گفت وزیر امور خارجه آمریکا از حضور در جلسه استماع کنگره درباره حادثه حمله بنغازی طفره می‌رود، ادعایی که سخنگوی وزارت خارجه آن را رد کرد.

به گزارش 598 به نقل از فارس،‌«جان بولتون» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل که در حال حاضر به عنوان یکی از کارشناسان شبکه فاکس‌نیوز فعالیت می‌کند، طی مصاحبه‌ای گفت «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا به دنبال طفره رفتن از جلسه استماع کنگره درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی است.

بولتون با زیر سوال بردن خبرهای اخیر درباره نامساعد بودن اوضاع جسمی کلینتون و بیهوش شدن وی، گفت که کلینتون «بیماری دیپلماتیک» دارد.

قرار بود که کلینتون هفته جاری در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا حضور باید و گزارش مستقلی درباره این حادثه ارائه دهد.

«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به اظهارات بولتون، گفت سخنان وی «گمانه‌زنی‌های ماجراجویانه» است.

بر اساس خبرها، هیلاری کلینتون چند روز پیش به دلیل کاهش آب بدنش بیهوش شد و نتوانست در جلسه استماع کنگره درباره حادثه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی که به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی منجر شد، حاضر شود.

ویکتوریا نولاند در جمع خبرنگاران گفت: این اتهامات کاملا نادرست و بی اساس است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که کلینتون پیشتر به گزارش منتشر شده روز سه‌شنبه درباره حمله بنغازی پاسخ داده است.

وی گفت: ما از آغاز بسیار شفاف بوده‌ایم. وی از یک بیماری ویروسی در معده رنج می‌برد و باعث از دست رفتن آب بدنش شده و به همین دلیل از هوش رفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها