کد خبر: ۱۰۰۰۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۲۵ آذر ۱۳۹۱
بازیکن پیشین پرسپولیس با بیان اینکه در لفافه حرفم می‌زند تا به کسی برنخورد، از مهدوی‌کیا و کریمی به عنوان الگوهای مناسب برای بازیکنان پرسپولیس نام برد و گفت: من برای همه بازیکنان احترام قائلم و دوست‌شان دارم ولی بازیکنان را تا 60 درصد مقصر نتایج اخیر پرسپولیس می‌دانم.

مهرداد میناوند در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق گفت: قطعا جایگاه امروز پرسپولیس، جایگاه واقعی این تیم نیست. اینکه چرا این تیم موفق نبوده، کادر فنی و مدیریت تقصیر دارند اما مقصر اصلی نیستند و همه موارد دست به دست هم داده که چنین نتایجی رقم بخورد.

بازیکنان تا 60 درصد مقصرند


وی ادامه داد: تعجب می‌کنم امروز بازیکنانی که در باشگاه‌های دیگر بهترین بازیکنان تیم خود بودند، نتوانستند توانایی‌های‌شان را در پرسپولیس بروز دهند. البته من برای همه آنها احترام قائلم و دوستشان دارم ولی بازیکنان را تا 60 درصد مقصر نتایج اخیر پرسپولیس می‌دانم زیرا در برخی از بازیها تیم اصلا خوب بازی نکرد.

در لفافه حرفم می‌زنم تا به کسی برنخورد


بازیکن پیشین تیم پرسپولیس تصریح کرد: در لفافه حرفم را می‌زنم تا به کسی برنخورد. بازیکنان تیم‌های بزرگ، باید تمرکز بالایی داشته باشند. آنها باید بدانند پیراهن و شماره‌‎های پرسپولیس تن چه بازیکنان بزرگی بوده و قدر و ارزش آن را بدانند.

زمانی استقلالی‌ها به ملی‌پوش شدن پرسپولیسی‌ها اعتراض نمی‌کردند


وی  افزود: زمانی از 22 بازیکن پرسپولیس 12 نفر ملی‌پوش بودند و 9 نفر آنها بازیکنان اصلی تیم ملی بازی می‌کردند. در آن زمان حتی طرفداران استقلال هم نمی‌گفتند بازیکن خودشان یا دیگر تیم‌ها به جای این نفرات در زمین بازی کنند و به بازی کردن پرسپولیسی‌ها اعتراض نداشتند. بازیکنان آن روزهای پرسپولیس با قاطعیت در ترکیب اصلی تیم ملی بازی می‌‍کردند.

مهدوی‌کیا و کریمی الگوی مناسب برای بازیکنان


میناوند با بیان اینکه امروز به عنوان طرفدار و یک دلسوز صحبت می‌کند، ادامه داد: اگر بازیکنان این موضوع را درک کنند که پیراهن و شماره چه نفرات بزرگی را بر تن کرده‌اند، انگیزه‌شان بالاتر می‌رود. چرا راه دور برویم، آنها به نفراتی مانند مهدوی کیا و علی کریمی نگاه کنند که حتی در زمان نیمکت نشینی اعتراض نمی‌کنند و انگیزه‌شان کم نمی‌شود. این بازیکنان دنیا را گشته‌اند و امروز الگوهای خوبی برای سایر بازیکنان هستند.

بازیکنان فعلی باید تمرکز داشته باشند


وی با بیان اینکه بازیکنان فعلی باید تمرکز داشته باشند تا عملکرد واقعی خود را در زمین ارائه دهند، اضافه کرد: اما باز هم تاکید می‌کنم بازیکنان نقش بسزایی در این نتایج داشته‌اند. وقتی بازیکن بهتر و حرفه‌ای‌‍تر در طول فصل زندگی کند و تفکرش تمرینات باشد قطعا همیشه در اوج خواهند بود. شاید مربی چند اشتباه انجام داده اما واقعا در برخی از بازی‌‎ها نفرات نتوانستند آنطور که باید بازی کنند.

استفاده از خوردبین در بخش‌‎های اجرایی


بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه به دوری محمود خوردبین از پرسپولیس اشاره کرد و افزود: من یکی دو بار با آقای شیرینی برخورد داشته‌ام و او را فردی خوب و متعهد دیده‌ام اما خوردبین 40 سال است در کنار پرسپولیس حضور دارد و نفراتی مانند او و علی پروین باید بیش از گذشته در تیم جایگاه داشته و حضورشان پررنگ‌تر شود. مدیران نباید تنها در بخش نظرخواهی از آنها استفاده کنیم بلکه باید در بخش‌های اجرایی هم از توانایی‌های آنها سود برد.

نمی‌گویم چه کسی جای چه کسی بیاید


بازیکن پیشین پرسپولیس با تاکید بر اینکه نمی‌گوید چه کسی جای چه کسی بیاید زیرا همه زحمت می‌کشند اما باید از توانمندی افراد در جاهایی که بیشتر تاثیر گذار است استفاده کرد و ادامه داد: از آقای شیرینی می‌شود در جاهای دیگر هم استفاده کرد ولی به نظرم خوردبین که در سال‌های گذشته به خوبی وظایفش را در پست سخت سرپرستی انجام داده، هم نباید نادیده گرفته شود.

پرسپولیسی‌ها علیه همدیگر از ادبیات بهتری استفاده کنند


مهرداد میناوند با بیان اینکه تنها برایش موفقیت پرسپولیس مهم است نه افراد، افزود: زمان کودکی، وقتی پروین را می‌دیدم فوتبال برایم تمام می‌شد، در مقاطعی هم از ایشان انتقاداتی کردم و امروز پشیمانم. انتظار دارم پرسپولیسی‌ها و دوستان عزیز هم در نوع ادبیاتی که علیه همدیگر استفاده می‌کنند، دقت کنند و طوری صحبت کنند که مردم آن را خریده و در دل مردم بنشیند.

گل‌‎محمدی خودش باید دستیارانش را انتخاب کند


میناوند با اشاره به این مسئله که به گل‌‎محمدی حق می‌دهد دستیارانش را خودش انتخاب کند، تاکید کرد: اینکه یحیی خودش باید اعضای کادر فنی‌اش را مشخص کند یک امر بدیهی است. من نمی‌دانم او چه نفراتی را مد نظر دارد اما بهتر است آدم‌هایی در حد و اندازه نام پرسپولیس و نفراتی که بتوانند در روزهای سخت به او کمک کنند، را انتخاب کنند. نفراتی که بار فنی تیم را بالاتر برده و انتقادات از تیم را کاهش دهند.

در ایران کمتر به پست کمک مربی اهمیت می‌دهند


وی با طرح این مسئله که اگر بخواهیم با ماشین به کوه یا جنگل بروید باید ماشینتان کمک‌های خوبی داشته باشد، ادامه داد: در ایران کمتر به پست کمک مربی اهمیت می‌دهند اما کمک یعنی اینکه در روزهای سخت که مربی نیاز به مشاوره و تصمیمات مهم دارد، آن فرد بتواند در تصمیم گیری موفق به سرمربی کمک کند. به همین دلیل اکثر مربیان دنیا نفراتی در کنار خود قرار می‌دهد که از لحاظ فنی در سطح بالایی قرار داشته باشند.

تشکر از یحیی برای بازگرداندن باقری


بازیکن پیشین پرسپولیس با تشکر از گل‌‎محمدی که می‌خواهد از باقری در پرسپولیس استفاده کند، اضافه کرد: قطعا حضور کریم به عنوان مدیر فنی یا هر سمتی دیگر روح تیم و انگیزه روحی روانی بازیکنان را بالا می‌برد و می‌تواند برای پرسپولیس مفید باشد. هر چند کریم دنبال پست و مقام نیست اما اگر کنار تیم باشد به خاطر تخصص بالای فنی و وجه خوب اجتماعی کمک بسیاری به پرسپولیس خواهد کرد. به طور مثال اگر در بازی‌های نیم فصل دوم پرسپولیس از تیمی عقب بیفتند، مردم به احترام باقری از تیم حمایت می‌کنند نه اینکه علیه تیم شعار دهند.

ریسک بالای یحیی


وی در پاسخ به این سئوال که خیلی‌ها معتقدند ممکن است گل‌‎محمدی نیز مانند حمید استیلی در پرسپولیس بسوزد؟، اظهار داشت: شرایط سرمربیگری یحیی و حمید کاملا با هم متفاوت است. من می‌گویم با توجه به اینکه یحیی تجربه بالایی دارد اما حضورش در این سمت ریسک بالایی بود. فکر می‌کنم گل‌محمدی حتما اطمینان زیادی به خودش داشته اما از همه پرسپولیسی‌ها می‌خواهم در این شرایط از گل محمدی حمایت کنند تا او به همراه پرسپولیس بتواند نتایج خوبی را کسب کند.

با ژوزه فوتبالی برخورد شود


میناوند خاطرنشان کرد: امیدوارم با مانوئل ژوزه پرتغالی، فوتبالی برخورد شود تا وقتی به کشورش باز می‌گردد از برخورد خوب مدیران و مردم ایران صحبت کند.

سختی‌های مدیریت در سرخابی‌ها


وی با تشکر از رویانیان که در برنامه 90 از یک خبرنگار عذرخواهی کرد، یادآور شد: قطعا وقتی آدم اشتباهش را می‌پذیرد و عذرخواهی می‌کند، بزرگتر می‌‍شود. فوتبال ما نیاز به این برخوردها دارد. ضمن اینکه آقای رویانیان هم در این سالها در جاهای بزرگی مدیریت کرده اما فکر می‌‎کنم اگر از او بپرسید می‌گوید مدیریت در فوتبال خصوصا دو تیم سرخابی سختی خاص خودش را دارد.

امروز از پرسپولیس حمایت می‌کنم


میناوند با بیان اینکه امروز تنها کاری که می‌تواند انجام دهد این است حمایت از پرسپولیس و تشویق این تیم از سکوها در زمان بازی‌ها است، در مورد وضعیت خودش هم گفت: قرار است در فروردین‌ماه برای سمت مدیر برنامه امتحان بدهم. البته من عاشق مربیگری در رده‌های پایه هستم اما قرار نیست همه فوتبالیست‌ها مربی شوند. ما فوتبالیست‌های بزرگی داریم که می‌توانند در همه پست‌ها از جمله مربیگیری، سرپرستی، مدیر برنامه و یا مدیریت در بخش کلان فوتبال نقش داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها