امپریالیسم خبری و شکل دهی به افکار عمومی

راهبردهای رسانه‌ای شهید سیدحسن نصرالله: درس‌هایی برای امروز مقاومت
مقاومت لبنان و جنگ رسانه ای

راهبردهای رسانه‌ای شهید سیدحسن نصرالله: درس‌هایی برای امروز مقاومت

شهید سیدحسن نصرالله در تابستان سال ۱۴۰۰ ، بر اساس بازخوردهایی که از آخرین وضعیت میدان و جامعه مقاومت داشت، توصیه های قابل تأملی را در خصوص راهبردهای گفتمانی و رسانه ای ایراد فرمود که مرور آن برای این روزهای نبرد می تواند الهام بخش باشد.
سیاق فیلترینگ

سیاق فیلترینگ

شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب

 یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز(برجسته سازی) و بازی کردن با احساسات (اقناع) مخاطبین است.
درباره آسیب های استفاده از فیلترشکن ها چقدر می دانیم؟

درباره آسیب های استفاده از فیلترشکن ها چقدر می دانیم؟

آمار رو به رشد آسیب‌ها و ناهنجاری های ناشی از استفاده نادرست و غیرایمن از اینترنت، به یکی از دغدغه های اساسی و مشترک سیاستگذاران و والدین در سرتاسر جهان تبدیل شده است.
آموزش سواد رسانه‌ای؛ ضرورتی انکارناپذیر در عصر جنگ روایت‌ها

آموزش سواد رسانه‌ای؛ ضرورتی انکارناپذیر در عصر جنگ روایت‌ها

در شرایطی که جنگ نرم و عملیات روانی دشمن علیه افکار عمومی جامعه به اوج خود رسیده، کنشگران حوزه مسجدی و بانوری ها از عقب‌ماندگی جدی در حوزه سواد رسانه‌ای و ضرورت بازنگری در استراتژی‌های مقابله با جنگ رسانه‌ای سخن می‌گویند.
تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها: چگونه قدرت از طریق تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها زندگی روزمره را کنترل می‌کند؟

تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها: چگونه قدرت از طریق تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها زندگی روزمره را کنترل می‌کند؟

نظریه تاکتیک‌های روزمره میشل دو سرتو
اقتصاد سیاسی رسانه: بازوی پنهان سرمایه‌داری در تولید فرهنگ و کنترل افکار عمومی
نظریه اقتصاد سیاسی رسانه

اقتصاد سیاسی رسانه: بازوی پنهان سرمایه‌داری در تولید فرهنگ و کنترل افکار عمومی

نظریه اقتصاد سیاسی رسانه بر پایه دیدگاه‌های مارکسیستی بنا شده و بر تأثیر مستقیم ساختارهای اقتصادی بر تولید و توزیع فرهنگ و رسانه‌ها تأکید دارد.
نقش مصرف رسانه‌ای در ساخت هویت و مقاومت فرهنگی از نگاه جان فیسک

نقش مصرف رسانه‌ای در ساخت هویت و مقاومت فرهنگی از نگاه جان فیسک

مصرف‌گرایی و زندگی روزمره: نظریه مصرف
تولید رضایت و نقش رسانه‌ها در کنترل افکار عمومی: دیدگاه هرمان و نوآم چامسکی
نظریه تولید رضایت

تولید رضایت و نقش رسانه‌ها در کنترل افکار عمومی: دیدگاه هرمان و نوآم چامسکی

نظریه "تولید رضایت" اثر ادوارد هرمان و نوآم چامسکی یکی از کلیدی‌ترین رویکردهای انتقادی به رسانه‌های جمعی در جوامع سرمایه‌داری است.
قبلی۴بعدی