شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب

 یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز(برجسته سازی) و بازی کردن با احساسات (اقناع) مخاطبین است.
درباره آسیب های استفاده از فیلترشکن ها چقدر می دانیم؟

درباره آسیب های استفاده از فیلترشکن ها چقدر می دانیم؟

آمار رو به رشد آسیب‌ها و ناهنجاری های ناشی از استفاده نادرست و غیرایمن از اینترنت، به یکی از دغدغه های اساسی و مشترک سیاستگذاران و والدین در سرتاسر جهان تبدیل شده است.
آموزش سواد رسانه‌ای؛ ضرورتی انکارناپذیر در عصر جنگ روایت‌ها

آموزش سواد رسانه‌ای؛ ضرورتی انکارناپذیر در عصر جنگ روایت‌ها

در شرایطی که جنگ نرم و عملیات روانی دشمن علیه افکار عمومی جامعه به اوج خود رسیده، کنشگران حوزه مسجدی و بانوری ها از عقب‌ماندگی جدی در حوزه سواد رسانه‌ای و ضرورت بازنگری در استراتژی‌های مقابله با جنگ رسانه‌ای سخن می‌گویند.
تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها: چگونه قدرت از طریق تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها زندگی روزمره را کنترل می‌کند؟

تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها: چگونه قدرت از طریق تاکتیک‌ها و استراتژی‌ها زندگی روزمره را کنترل می‌کند؟

نظریه تاکتیک‌های روزمره میشل دو سرتو
اقتصاد سیاسی رسانه: بازوی پنهان سرمایه‌داری در تولید فرهنگ و کنترل افکار عمومی
نظریه اقتصاد سیاسی رسانه

اقتصاد سیاسی رسانه: بازوی پنهان سرمایه‌داری در تولید فرهنگ و کنترل افکار عمومی

نظریه اقتصاد سیاسی رسانه بر پایه دیدگاه‌های مارکسیستی بنا شده و بر تأثیر مستقیم ساختارهای اقتصادی بر تولید و توزیع فرهنگ و رسانه‌ها تأکید دارد.
نقش مصرف رسانه‌ای در ساخت هویت و مقاومت فرهنگی از نگاه جان فیسک

نقش مصرف رسانه‌ای در ساخت هویت و مقاومت فرهنگی از نگاه جان فیسک

مصرف‌گرایی و زندگی روزمره: نظریه مصرف
تولید رضایت و نقش رسانه‌ها در کنترل افکار عمومی: دیدگاه هرمان و نوآم چامسکی
نظریه تولید رضایت

تولید رضایت و نقش رسانه‌ها در کنترل افکار عمومی: دیدگاه هرمان و نوآم چامسکی

نظریه "تولید رضایت" اثر ادوارد هرمان و نوآم چامسکی یکی از کلیدی‌ترین رویکردهای انتقادی به رسانه‌های جمعی در جوامع سرمایه‌داری است.
اطلاعات به مثابه کالا: چگونه نظام سرمایه‌داری جریان اطلاعات را کنترل می‌کند؟
نقش سرمایه‌داری در تسلط بر اطلاعات: نگاهی به نظریه هربرت شیلر

اطلاعات به مثابه کالا: چگونه نظام سرمایه‌داری جریان اطلاعات را کنترل می‌کند؟

هربرت شیلر در نظریه خود به بررسی نقش اطلاعات و ارتباطات در چارچوب سرمایه‌داری و اثرات آن بر جامعه می‌پردازد. او معتقد است که اطلاعات در جامعه‌ی مدرن به یک کالا و ابزار مهم در دست سرمایه‌داران تبدیل شده و این امر پیامدهای اقتصادی و اجتماعی مهمی به دنبال دارد.
جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا

جنگ افزارهای سرگرمی امپراتوری آمریکا

اریک ام فاتور با ترجمه احسان شاه قاسمی
سامانه پدافندی
دروغ بزرگ و جنگ روانی برای حفظ روحیه

سامانه پدافندی "تاد" و جنگ رسانه‌ای جدید رژیم صهیونیستی

این نوشته به بررسی چگونگی ارتباط بین سامانه تاد و جنگ رسانه‌ای جدید می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه رسانه‌ها از این موضوع برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.
قبلی۲بعدی