سواد رسانه
"بررسی رایج ترین تکنیکهای عملیات روانی و مغالطهها"
دیدگاه های نظری درباره تأثیر وسائل ارتباط جمعی در بررسی مباحث نظری و آرای صاحب نظران ارتباط نشان می دهد که اثرات وسائل ارتباط جمعی بسیار متعدد و متنوع می باشد. بطوریکه نقد و بررسی این اثرات بسیار پیچیده است
قدرت یا فریب؟
در دنیای امروز، تأثیر رسانهها بر جامعه و فرد یکی از موضوعات پربحث و جدی است. رسانهها دیگر تنها ابزارهایی برای انتقال اطلاعات نیستند، بلکه به یکی از ارکان اصلی شکلدهنده به نگرشها، رفتارها و حتی هویت اجتماعی تبدیل شدهاند.
مقاومت لبنان و جنگ رسانه ای
شهید سیدحسن نصرالله در تابستان سال ۱۴۰۰ ، بر اساس بازخوردهایی که از آخرین وضعیت میدان و جامعه مقاومت داشت، توصیه های قابل تأملی را در خصوص راهبردهای گفتمانی و رسانه ای ایراد فرمود که مرور آن برای این روزهای نبرد می تواند الهام بخش باشد.
یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز(برجسته سازی) و بازی کردن با احساسات (اقناع) مخاطبین است.
آمار رو به رشد آسیبها و ناهنجاری های ناشی از استفاده نادرست و غیرایمن از اینترنت، به یکی از دغدغه های اساسی و مشترک سیاستگذاران و والدین در سرتاسر جهان تبدیل شده است.
در شرایطی که جنگ نرم و عملیات روانی دشمن علیه افکار عمومی جامعه به اوج خود رسیده، کنشگران حوزه مسجدی و بانوری ها از عقبماندگی جدی در حوزه سواد رسانهای و ضرورت بازنگری در استراتژیهای مقابله با جنگ رسانهای سخن میگویند.