کد خبر: ۹۹۸۵۰
زمان انتشار: ۰۰:۲۴     ۲۵ آذر ۱۳۹۱
هزاران تن از مردم بحرین امروز با برپایی تظاهرات در پایتخت این کشور تاکید کردند تا سرنگونی رژیم آل خلیفه و ایجاد اصلاحات واقعی از پا نخواهند نشست.

به گزارش 598 به نقل از فارس، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: هزاران تن از مردم بحرین امروز جمعه در تظاهرات گسترده ضددولتی در نزدیک منامه شرکت کردند و خواستار ایجاد اصلاحات دموکراتیک در کشورشان شدند.

تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم های کشورشان را در دست داشتند شعارهایی علیه دولت سر می دادند و خواستار ایجاد اصلاحات و تحقق خواسته هایشان شدند.

رژیم آل خلیفه چهارشنبه گذشته ممنوعیت برگزاری تظاهرات در بحرین را که از 29 اکتبر به بهانه حفظ امنیت عمومی اعمال کرده بود لغو کرده است.

این تظاهرات دو روز قبل از عید ملی بحرین که 16 دسامبر است برگزار شده است.

مردم انقلابی بحرین در پایان این تظاهرات در بیانیه ای تاکید کردند:امکان دور زدن اراده ملت در ایجاد تغییرات به سوی دموکراسی  و یا فریب دادن آنها وجود ندارد و هر طرحی سیاسی و یا مذاکره در صورتی که خواسته های مردم را  که کمترین حد خواسته های ملت های بهار عربی است محقق نکند موفقیت آمیز نخواهد بود و تنها توافقاتی نوشته شده بر روی کاغذ خواهد ماند.

این بیانیه افزود: ما می خواهیم کشوری جدید و پیشرفته بسازیم که در آن شهروندان با عدالت، رفاه  و برخوردار از حقوق برابر زندگی کنند.

در این بیانیه آمده است: آنچه که در 14 فوریه 2011 شروع شد تحرکاتی است که بدون ایجاد تغییرات دموکراتیک واقعی که به ظلم و استبداد پایان بدهد متوقف نمی شود تا اینکه در نهایت مردم از حکومتی واقعی برخوردار شوند که با انتخاب ملت روی کار آمده باشد.

بحرین از فوریه 2011 تاکنون شاهد اعتراضات مردمی علیه دولت است که همواره با سرکوب خونبار از سوی نیروهای امنیتی مواجه شده است.

اتحادیه بین المللی حقوق بشر می گوید که از آغاز انقلاب در بحرین بیش از 80 تن کشته شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها