کد خبر: ۹۹۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۱ اسفند ۱۳۸۹
نماينده ولي فقيه در امور عشاير استان اصفهان گفت: با اعتبار 5 ميليارد ريالي كه به منظور اجراي طرح‌هاي فرهنگي در بين عشاير در نظر گرفته شده است، عشاير اصفهاني به مبارزه با جنگ نرم دشمن مي‌روند.

به گزارش 598 محمدقلي هليلي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، با بيان اينكه اداره امور عشاير استان اصفهان پيشنهادات خود براي مقابله با جنگ نرم دشمن را در قالب طرح‌هاي فرهنگي به دبيرخانه جنگ نرم استانداري اصفهان ارائه داده است، اظهار داشت: اين دبيرخانه با بررسي طرح‌هاي پيشنهادي با 9 مورد از 17 مورد آن موافقت كرده است.
وي ادامه داد: با موافقتي كه در مورد اجرايي شدن اين طرح‌ها از استانداري دريافت كرده‌ايم اين طرح‌ها در حال حاضر مراحل تفاهمنامه نهايي براي اجرا را طي مي‌كند.
نماينده ولي فقيه در امور عشاير استان اصفهان گفت: تمام اعتباري كه به منظور اجرايي شدن طرح‌هاي فرهنگي امور عشاير استان اصفهان اختصاص داده شده، 500 ميليون تومان است.
وي با بيان اينكه احيا، ارتقا و حفظ آيين‌ها و ارزش‌هاي ديني و مذهبي و سنتي عشاير و ايلات قشقايي و بختياري استان اصفهان با اعتبار 50 ميليون تومان از جمله اين طرح‌ها بوده است، تصريح كرد: شناسايي و برگزاري يادواره شهداي عشاير استان اصفهان در مناطق عشايري سميرم و فريدون‌شهر با اعتبار 45 ميليون تومان دومين طرح فرهنگي امور عشاير است.
هليلي بيان داشت: نيازسنجي و اولويت‌بندي مسائل فرهنگي، هنري، اجتماعي عشاير استان اصفهان با اعتبار 50 ميليون تومان سومين طرح به تصويب رسيده از سوي دبيرخانه جنگ نرم استان اصفهان بوده است.
وي افزود: برنامه‌ريزي و اجراي طرح در راستاي ارتقاي سطح دانش، فرهنگ و مهارت‌هاي اجرايي زنان عشاير استان با اعتبار 50 ميليون تومان از ديگر طرح‌هايي بوده كه در قالب طرح‌هاي فرهنگي امور عشاير به تصويب رسيده است.
نماينده ولي فقيه در امور عشاير استان اصفهان با اشاره به اينكه ارائه و اجراي طرحي براي حفظ و احياي شعر، حماسه، نغمه آهنگ‌هاي سنتي و اصيل جامعه عشايري با اعتبار 65 ميليون تومان اجرايي خواهد داشت، گفت: حمايت از رساله‌ها و پايان‌نامه‌هاي پژوهشي، علمي و كاربردي مرتبط با موضوع عشاير با اعتبار 53 ميليون تومان از ديگر طرح‌هاي فرهنگي عشاير در راستاي مقابله با جنگ نرم دشمن است.
وي ادامه داد: 83 ميليون تومان به منظور اجراي سناريو و فيلم مستند از زندگي عشاير در مناطق عشايري استان اصفهان از محل بودجه فرهنگي استان اصفهان در نظر گرفته شده است.
هليلي با اشاره به اينكه با اعتبار 59 ميليون توماني 40 مبلغ اعم از روحاني، مداح و اساتيد دانشگاه به 40 منطقه و محل تجمع عشايري اعزام خواهند شد، افزود: طرح سامان‌دهي امور جوانان عشاير در راستاي رشد و تعالي فرهنگ اسلامي و مشاركت، با اعتبار 45 ميليون توماني از ديگر طرح‌هايي است كه از سال آينده در حوزه امور عشاير استان اصفهان اجرايي خواهد شد.
وي تصريح كرد: اعتباري كه براي اجراي 17 طرح پيشنهادي فرهنگي امور عشاير استان در ابتدا در نظر گرفته شد، يك‌ميليارد و 640 ميليون تومان بود كه با موافقت استانداري با 9 طرح اين اعتبار به 500 ميليون تومان رسيد.
نماينده ولي فقيه در امور عشاير استان اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر 200 ميليون تومان از اعتبار 500 ميليون توماني براي اجراي اين طرح‌ها به سازمان امور عشاير استان اصفهان اختصاص يافته است كه با امضاي تفاهمنامه‌هاي لازم، اجراي آنها از تاريخ 31 فروردين‌ماه سال آينده آغاز خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه از بين طرح‌هاي نامبرده طرح‌هاي نخست، دوم، سوم و هشتم با اعتبار 200 ميليون توماني دريافت شده از سال آينده اجرا خواهند شد، اضافه كرد: سقف زماني مشخص براي اجراي اين طرح‌ها و رسيدن به اهداف مورد نظر تا پايان سال 1390 و خروج عشاير از استان اصفهان تعيين شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها