کد خبر: ۹۹۶۵۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۶     ۲۳ آذر ۱۳۹۱
رئیس کانون‌های تبلیغات وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی کشور گفت: طبق ماده 37 قانون برنامه پنج‌ ساله کشور اختیاری به وزارت بهداشت داده شده که از تبلیغ یکسری کالا‌ها و خدمات خاص جلوگیری ‌کند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، مسعود اسدی پیش از ظهر امروز در دومین همایش تبلیغات ویژه مدیران مسئول کانون‌های تبلیغاتی سیستان‌ و‌ بلوچستان اظهار داشت: مسئولیت تبلیغ، قانوناً در درجه اول با صاحب آگهی است.

وی در ادامه با بیان اینکه سازنده آگهی هم باید همه موارد قانونی را در نظر بگیرد، افزود: در مشاوره و شعار‌های داده شده، سازندگان آگهی باید با حواس جمع کار کنند.

رئیس کانون‌های تبلیغات وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: مجازات‌هایی هم برای تخلفات تعیین شده که زیبنده کانون‌های تبلیغاتی نیست که بخواهند مخاطب خود را گول بزنند.

اسدی از ممنوعیت تبلیغات مناطق گردشگری در تبلیغات‌ محیطی خبر داد و تصریح کرد: این مورد تازه به تصویب رسیده و ابلاغ هم شده ‌که باید از آن تبعیت کرد.

وی به ماده 37 قانون برنامه پنج‌ ساله کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این ماده یک اختیار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده شده که از تبلیغ یکسری کالا‌ها و خدمات خاص جلوگیری ‌کند، اولین جلسه در این ارتباط 10 دی‌‌ماه تشکیل شده و سیگار و کالاهایی مانند سوسیس، کالباس، اسنک، و... به دلیل عدم ارزش غذایی، احتمالاً اجازه تبلیغ آن گرفته می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها