به گزارش 598 به نقل از فارس، مسعود اسدی پیش
از ظهر امروز در دومین همایش تبلیغات ویژه مدیران مسئول کانونهای تبلیغاتی
سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مسئولیت تبلیغ، قانوناً در درجه اول با
صاحب آگهی است.
وی در ادامه با بیان اینکه سازنده آگهی هم
باید همه موارد قانونی را در نظر بگیرد، افزود: در مشاوره و شعارهای داده
شده، سازندگان آگهی باید با حواس جمع کار کنند.
رئیس کانونهای تبلیغات وزارت فرهنگ و
ارشاد اسلامی در ادامه گفت: مجازاتهایی هم برای تخلفات تعیین شده که
زیبنده کانونهای تبلیغاتی نیست که بخواهند مخاطب خود را گول بزنند.
اسدی از ممنوعیت تبلیغات مناطق گردشگری در
تبلیغات محیطی خبر داد و تصریح کرد: این مورد تازه به تصویب رسیده و ابلاغ
هم شده که باید از آن تبعیت کرد.
وی به ماده 37 قانون برنامه پنج ساله کشور
اشاره کرد و بیان داشت: در این ماده یک اختیار به وزارت بهداشت، درمان و
آموزش پزشکی داده شده که از تبلیغ یکسری کالاها و خدمات خاص جلوگیری کند،
اولین جلسه در این ارتباط 10 دیماه تشکیل شده و سیگار و کالاهایی مانند
سوسیس، کالباس، اسنک، و... به دلیل عدم ارزش غذایی، احتمالاً اجازه تبلیغ
آن گرفته میشود.