کد خبر: ۹۹۳۳
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۱۰ اسفند ۱۳۸۹
علی معلم دامغانی در مراسم اختتامیه شعر فجر گفت: بنده در سلسله اهل شعر خدمت می‌کنم، اما امروز سرزمین ما مملو از شاعران جوانی است که فرصت از آن آنان است، بنده از این رو با دنیای شعر خداحافظی می‌کنم.
آیین پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر دقایقی پیش با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت به پایان رسید.
در این مراسم که با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شد، بزرگانی چون؛ حجت‌الاسلام محمد مهدی محمدی گلپایگانی، علی معلم دامغانی، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، بهمن دری، مجید حمیدزاده و تنی چند از شاعران داخلی و خارجی حضور داشتند.

در آیین پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی شعر پس از ارائه گزارش طالبیان، استاد مشفق کاشانی غزلی در مورد انقلاب اسلامی و حضرت مهدی (عج) برای حاضران خواند.
پس از وی یکی از شاعران کشور ازبکستان با نام "جعفرترمذی " به روی سن آمده و قطعاتی را درباره سرزمین‌فارسی زبانان برای میهمانان قرائت کرد.

 

* علی معلم از عرصه شعر خداحافظی کرد

اما از نکات جالب این آیین پایانی سخنان علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر بود که همگان را شوکه کرد، دامغانی در سخنان خود که پس از قرائت شعرش صورت گرفت، عنوان کرد: شاید شاعران در روزگاری سخنانی می‌گفتند که به وقت خود زیاده‌گویی بود، اما تاریخ نشان داد بسیاری از رویاهای آنان تعبیر شده است؛ اما بنده باور دارم وعده خداوند تعالی را درباره مردی و مردانگی شجاعانی که در این سرزمین هستند؛ محقق خواهد شد، حکمت رهبرفرزانه انقلاب و ریاست جمهوری اسلامی ایران را که از زبان دیگران فجر همه ایرانیان است؛ اما در این سرزمین حتی یک قلم هم هنوز از کرامت او دفاع شایسته‌ای که باید، نکرده است.
وی افزود: سالیان درازی است که بنده در سلسله اهل شعر خدمت می‌کنم، اما امروز سرزمین ما مملو از شاعران جوانی است که فرصت از آن آنان است، بنده از این رو با دنیای شعر خداحافظی می‌کنم.
وی در خاتمه این شعر را خواند و جایگاه را ترک کرد: "رفتیم و عشق را به رقیبان گذاشتیم/ رفتیم و داغ بر دل هجران گذاشتیم/ در ما نبود طاقتی سوز و گداز عشق/ این سوز و این گداز به ایشان گذاشتیم "


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها