کد خبر: ۹۹۲۹۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۲ آذر ۱۳۹۱
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اگر با پرونده های فساد به صورت قاطع برخورد می شد شاهد کاهش این مقوله بودیم، گفت: پلیس اولویت خود را برخورد با مراکز اصلی ترویج فساد قرار داده است.
به گزارش 598 به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماریها در نیروهای خودمان الگوی زندگی خوب را ایجاد کرده ایم و همچنین برای پیشگیری از بیماریها در حین خدمت به چند نکته مهم از جمله تناسب اندام توجه کردیم. هم اکنون حداقل قد افرادی که می خواهند در نیروی انتظامی فعالیت کنند از 165 سانتیمتر به 168 و 170 سانتیمتر رسیده است ضمن اینکه در مورد وزن افراد باید حداقل سه کیلو بیشتر یا کمتر از وزن نرمال باشند.

وی با اشاره به اعمال محدودیتهایی در هنگام جذب نیروها افزود: اگر فردی حدنصاب لازم وزن را نداشته باشد ترفیع پیدا نمی کند و در صورتی که هر نیرویی در هشت سال نتواند ترفیع بگیرد از خدمت ترخیص می شود. البته این موضوع بر اساس سن و میزان خدمت افراد متفاوت است. هم اکنون میانگین وزن نیروهای رزمی پلیس بیش از 5 کیلوگرم کاهش یافته است.
 
کاهش 100 درصدی سرقت از بانک

احمدی مقدم در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص سرقت مسلحانه از بانک ها، گفت: این نوع سرقت افزایش نیافته است اگر چه ما پست بانک های روستایی یا شعبات قرض الحسنه و موسسات مالی و اعتباری را نیز جزو بانک ها محسوب می کنیم خوشبختانه می توان گفت سرقت مسلحانه از بانک ها نزدیک به صد در صد کاهش یافته است.
 
برخورد با مراکز اصلی ترویج فساد
فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه رئیس سابق مجتمع دادسرای ارشاد اعلام کرده است پلیس باید برخوردهای بیشتری با مراکز فساد داشته باشد و کار به جایی رسیده است که در طبقه دوم درمانگاه پارتی برگزار می کنند، تاکید کرد: خوشحالیم که قوه قضائیه نیز در این حوزه اهتمام ویژه ای دارد و برخورد با مراکز فساد را در دو سال اخیر در اولویت قرار داده و رویه آنها شده است. اگر با همین مواردی که پلیس کشف کرده و پرونده آنها به قوه قضائیه ارسال می شود با قاطعیت برخورد کنند اثرات پیشگیرانه آن را می توانیم ببینیم. خوشبختانه پلیس امنیت اخلاقی را تقویت کردیم و اولویت اول خود را برخورد با مراکز ترویج فساد قرار داده ایم.
 
توضیح در خصوص انتشار فیلم انتقال سوخت از کشور
 
احمدی مقدم در پایان در خصوص انتشار فیلم انتقال سوخت از کشور به وسیله لوله این موضوع را رد کرد و گفت: این فیلم قدیمی است اگرچه امروز دیگر شاهد قاچاق سوخت همانند قبل از هدفمندی یارانه ها نیستیم. امروز در مرز ترکیه و عراق وضع مطلوبی داریم و قاچاق به صورت کوله بری است. در مرزهای شرقی نیز وضعیت خوب است اما در مرز سراوان با توجه به صعب العبور بودن مسیر و نیاز به ساحل سازی در بستر رودخانه نهنگ کار اندکی با کندی پیش یم رود خوشبختانه با اقدامات انجام شده قاچاق سوخت در مرزهای خشکی کاهش بسیاری یافته است و امروز قاچاق به سمت دریا رفته است. در نظام توزیع سوخت دچار مشکل هستیم که باید در این مورد تجدید نظر کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها