کد خبر: ۹۹۰۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۱     ۲۱ آذر ۱۳۹۱
ریما رامین‌فر با بیان اینکه حسرت اجرای «ترن» به دلم ماند، گفت: نمایندگان مجلس باید در موضوع اجرای «ترن» ورود کنند، همیشه نباید فقط عزل باشد، گاهی اوقات هم باید آنها محکم برای حمایت از یک اثر وارد شوند.

ریما رامین‌فر بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با خبرنگار تئاتر فارس درباره حذف بخش‌هایی از نمایش «ترن» و بورز مشکلات برای این نمایش، اظهار داشت: من فقط می‌توانم تأسف شخصی خودم را نسبت به این موضوع بگویم زیرا قرار بود از مدت‌ها پیش «ترن» به روی صحنه بیاید و متأسفانه تأخیر در اجرا و بازبینی‌های متوالی باعث شد تا رسما بازی در این نمایش را از دست بدهم زیرا از مدت‌ها پیش قرارداد دارم و باید از اول دی ماه در سریال پایتخت حاضر شوم و عملا نقشم در«ترن» را از دست می‌دهم و تنها حسرتش به دلم می‌ماند. خیلی این نقش را دوست دارم و به نظرم «ترن» نمایشی شریف و انسان دوستانه است و متأسفانه من آن را از دست دادم.

*خطوط قرمز دائما جا به جا می‌شود/ مسئولان از تزلزل در موقعیتشان می ترسند

وی ادامه داد: من نقش «لیلا» همسر یک جانباز قطع نخاعی را در این نمایش بر عهده داشتم اما مجبور که در سریال پایتخت حضور پیدا کنم. ببینید که چقدر یک بازیگر دل شکسته می‌شود که به خاطر یکسری اتفاقات جانبی نمایشی را که سه ماه برای آن تمرین کرده را از دست می‌دهد.

بازیگر سریال «چک برگشتی» با اشاره به اینکه پس از دو سال دوری از تئاتر قرار بود تا با «ترن» به صحنه برگردم،‌ بیان داشت: به نظر من افرادی که در مسئولیتی را بر عهده دارند، باید خیلی قاطعانه حامی ما باشند، اما همه می‌ترسند از اینکه موقعیتشان متزلزل شود. خط قرمزها دائما جابه‌جا می‌شود.

رامین‌فر افزود:  همه یک احساس ناامنی دارند و ترجیح می‌دهند که کار اجرا نشود تا خدایی نکرده حرفی پییش نیاید و رکود را ترجیح می‌دهند تا اینکه نمایشی که گویاست و حالا شاید یکسری با آن ناراحت شوند و نقدهای منفی بنویسند، بنابراین سعی بر پیشگیری دارند.

*جدیدأ جمله «این اثر سیاه نمایی دارد، بهتر است ورود پیدا نکنیم» زیاد به کار می‌رود

بازیگر نمایش«زمستان 66» تصریح کرد: در حال حاضر یک واژه بانمکی خیلی مطرح می‌شود که «این اثر سیاه نمایی دارد، بهتر است ورود پیدا نکنیم» همه چیز را سیاه‌نمایی می‌گویند. آرام آرام باید توضیح دهی که بعضی از این اتفاقات، درام را شکل می‌دهد. باید درام شکل بگیرد تا گره‌ای را باز کنیم یا نه.  وارد هر مبحثی می‌شوی می‌گویند سیاه نمایی دارد. اصلا نمایشی که همه از اول تا آخر بخندند و بگویند هیچ کس مشکلی ندارد، نمایش می‌شود؟

*سوژه شهدا انحصاری شده است

وی بیان داشت: شاید از نظر آقایان این حوزه خیلی مقدس است و ما آدم‌هایی که خیلی مقدس نیستیم نباید وارد آن شویم شاید سوژه شهدا خیلی انحصاری است.

*نمایندگان مجلس ورود کنند/نمایندگان همیشه نباید عزل کنند؛ یکبار هم حمایت

رامین فر با تاکید بر ورود نمایندگان در رسیدگی به مشکلات «ترن» گفت: نمایندگان مجلس باید ورود کنند، همیشه نمی‌شود که فقط عزل کرد. گاهی  اوقات هم باید محکم برای حمایت از یک اثر وارد شوند. دلم می‌خواهد یک گروه که بی‌طرف‌تر هستند، «ترن» را بازبینی کنند و واقعا بگویند که مشکل آن چیست؟ نمی‌توان به همین راحتی به 25 بازیگر بگویید، «نه».

*طی دوسال گذشته تئاتر تحت فشار است/شاید هدف دلسرد شدن ماست

بازیگر نمایش «رومولوس کبیر» با اشاره به اینکه در دو سال است که تئاتر را تحت فشار قرار دادند، تصریح کرد:‌ در طول یکی دو سال گذشته تقریبا همه موضوعات از نظر مسئولان دچار مشکل بوده است؛ یک فشار خیلی زیادی را احساس می‌کنم و انگار قرار است که ما دل زده و دلسرد شویم تا ما کار نکنیم.

*آثاری که تا 5 سال پیش به راحتی اجرا می‌شد الان نمی‌تواند اجرا شود

وی اظهارداشت: گاهی اوقات من که 18 سال است تئاتر کار می‌کنم باید به برخی از افراد ناشناخته و جدید شورای نظارت بگویم که من کار خوب و بد را می‌دانم زیرا خواهری و برادری‌ام  را ثابت کردم. ناگهان چه شد؟ نمایش‌هایی که تا 5 سال پیش به راحتی بدون دغدغه خاطر اجرا می‌شدند الان نمی‌توان اجرایشان کرد مگر خطوط قرمز تغییر می‌کنند و جابه‌جا می‌شوند.

*مسئولان می‌روند و ما تئاتری‌ها می‌مانیم

رامین‌فر خاطرنشان کرد: به هر حال همه دولت‌ها و معاونان و مدیران عوض می‌شوند و این هنرمندان هستند که می‌مانند. در واقع نباید این قدر ناامید و دلسرد شد. گویی یک جهادی صورت می‌گیرد که ما برای کاری فرهنگی که دوستش داریم، متوقف شویم. چرا در دو جناح با یکدیگر می‌جنگیم، در حالی که هر دو ما یک حرف را می‌زنیم. ما به اعتلای فرهنگ کشور فکر می‌کنیم و این در مقابل شما نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها