کد خبر: ۹۹۰۱۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۲۱ آذر ۱۳۹۱
رويانيان 72 ساعت از هواداران و رسانه‌ها مهلت خواسته تا به اوضاع سر و سامان دهد اما مي‌ترسيم از اين كه بعد از اين مهلت هم ژوزه راضي نشده باشد
علی پروین افشین پیروانی

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- توضیح: این یادداشت ساعتی بعد از جلسه کمیته فنی پرسپولیس نوشته شده و با توجه به صحبت‌های رویانیان در برنامه نود که هم اعلام کرد پروین مدیرفنی نیست و هم از خبرنگاران عذر خواست، می‌تواند تلطیف شود اما در واقع اصل قضیه همچنان پابرجاست؛ اینکه موانعی برای حضور کریم باقری در پرسپولیس وجود دارد و البته رویانیان در مواجهه با مانوئل برای راضی کردن او کار دشواری خواهد داشت. همچنین بحث مربوط به علی پروین هم همچنان مفتوح است و به نظر نمی‌رسد حضور او در راس تیم خواسته همه اعضای کمیته فنی باشد.


یک) يحيي گل‌محمدي از كريم باقري خواسته بود تا براي كمك به او و پا گرفتن دوباره پرسپوليس به كادر فني اضافه شود. يحيي مي‌خواست كريم را به‌عنوان مربي كنار خود ببيند و اتفاقا دست به‌ كار هم شد اما باقري گفت اجازه بده تا كميته فني تشكيل شود. احتمالا كريم تصور مي‌كرد در اين جلسه مجوز حضور وي در تيم، حال به‌عنوان مدير فني يا سرپرست - كريم گفته نمي‌خواهد مربي باشد - صادر خواهد شد اما جلسه ديروز برگزار شد و يك خروجي قابل توجه داشت؛ علي پروين هم مدير تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس شد هم اينكه يحيي گل‌محمدي زير نظر او كار مي‌كند يعني مدير تيم‌هاي فوتبال باشگاه - پستي كه به جعفر كاشاني داده شد و او پس داد - مدير فني تيم بزرگسالان هم خواهد بود.

دو) نمي‌دانيم چرا هرگاه در مقاطع اينچنين حساس جلساتي بدين شكل برگزار مي‌شود در نهايت يكي از خروجي‌هاي مهم جلسه مربوط به علي پروين است. علي پروين كه از بدو ورود رويانيان به مجموعه پرسپوليس انواع و اقسام پست‌ها اعم از مدير راهبري، عضو هيات مديره، مدير فني و حتي سرمربي را گرفت و برخي از آنها را پس داد بار ديگر قرار است مثلا تيم را جمع و جور كند اما پرسش اساسي اينجاست كه مگر در پرسپوليس فرد علاقه‌مند، دلسوز، داناتر و تواناتري از علي پروين وجود ندارد كه او بعد از پايان دوران طلايي‌اش در مربيگري - كه همان سال 1381 بود - هر از گاهي با هر لطايف‌الحيلي به تيم برمي‌گردد، پستي مي‌گيرد و به‌عنوان ناجي مطرح مي‌شود؟

مخاطبان عاشق پرسپوليس و اهالي فوتبال را به حرف‌هاي افشين پيرواني ارجاع مي‌دهيم كه به كنايه گفته: «اين بار اين كشك به دهان‌تان مزه مي‌كند.» در ظاهر شايد كنايه پيرواني نكته دندانگيري نداشته باشد اما حاوي موضوع مهمي است؛ اينكه پروين بار ديگر به اين جلسه و اعضايش تحميل شده و رويانيان - احتمالا - با علم به اين موضوع حكم دوبله‌اي براي سلطان چشم تيله‌اي صادر كرده است!

سه) از محمد رويانيان كه تاكنون و در دوران يكساله مديريتش بارها از پروين براي خروج تيمش از بحران مايه گذاشته و به جايي هم نرسيده، بعيد نبود كه پول ميلياردي قرارداد ژوزه را از خبرنگاران و رسانه‌ها طلب كند. برافروختگي رويانيان پس از خبر اوليه‌اي كه از جلسه بيرون آمد بي‌دليل و غيرمنطقي بود، چه اينكه او روز قبل از جلسه خبر اخراج ژوزه را به همين رسانه‌ها داده بود و نيازي نبود در جلسه فرماليته كميته فني - كه ظاهرا تنها خروجي‌اش پست گرفتن علي پروين بوده - در اين خصوص تصميم تازه‌اي گرفته شود و نهايتا خبري متفاوت از اخراج ژوزه بيرون بيايد.

چهار) رويانيان از اين عصباني است كه به‌كار بردن لفظ اخراج درخصوص ژوزه از سوي او و باشگاه تبعات مالي سنگيني برايش خواهد داشت. او قصد دارد در جلسه ديگري با مانوئل ژوزه - كه با غيبتش در جلسه ديروز كاراكتر لجباز و مغرور خود را به رخ كشيد - به‌نوعي رضايت او را جلب كند و حداقل با پرداخت بخشي از مبلغ قراردادش، پيرمرد را به خانه‌اش بازگرداند اما در اصل ماجرا به نظر مي‌رسد متقاعد كردن ژوزه براي فسخ قرارداد پيچيده‌تر از اين حرف‌هاست. فعلا رويانيان 72 ساعت از هواداران و رسانه‌ها مهلت خواسته تا به اوضاع سر و سامان دهد اما مي‌ترسيم از زماني كه بعد از اين مهلت هم ژوزه راضي نشده باشد و مديرعامل پرسپوليس براي پرداختن پول سرمربي اخراجي و 4 دستيارش حتي براي يك سال و نيم آينده به دنبال منابع سرشار مالي برود و درصدد فراهم كردن چند ميليون دلار پول بي‌زبان باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها