کد خبر: ۹۸۹۳۹
زمان انتشار: ۲۲:۴۷     ۲۰ آذر ۱۳۹۱
در حالي كه خبرها حكايت از شكست پروژه جريان هاي اغتشاش طلب جهت كليد زدن پروژه آشوب در 16 آذرماه سال جاري حكايت دارد و اين شكست آنجايي هويدا مي گردد كه مهمترين سوژه رسانه هايي همچون بي بي سي فارسي، صداي آمريكا و سايت هاي اين جريان صرفاً اشاره به برخي يادداشت هاي خارج دانشگاهي و آن طرف آبي و بيانيه هاي خيالي- كه خودشان هم باور نمي كنند اين بيانيه ها ارتباطي با دانشگاه هاي ايران داشته باشد- و در نقطه اوج آن بيانيه كنگره نشيناني كه خيال مي كنند هنوز جريان دانشجويي پياده نظام آنهاست.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجويان ايران»، براساس اين گزارش البته اين رسانه ها به يك تجمع نيز خيلي باليدند اما تجمع مذكور نه در دانشگاه هاي ايران بلكه هزاران كيلومتر آن طرف تر و البته در نزديكي خانم اليزابت در مقابل پارلمان كشور انگليس با حضور حدود 50 نفر از كاركنان خود شبكه بي بي سي و به مناسبت روز دانشجو برگزار شده بود خبري كه بنا بر  تجمع تعداد محدودي ايرانيان ضدانقلاب در مقابل پارلمان كشور انگليس به مناسبت روز دانشجو! بوده است.

اما در اين ميان خبرگزاري ايسنا در عصر روز 18 آذرماه اقدام به انتشار خبري با عنوان «دستگیری دو دانشجو به اتهام تجاوز به همکلاسی‌شان در زنجان» اقدام به انجام مصاحبه با يكي از مسئولان انتظامي استان كرده و بدون پرداختن به جزئيات خبر كه مهمترين آن محل وقوع اين حادثه مي باشد، آورده است: "دو دانشجو با همدستی یکدیگر نسبت به تجاوز به یکی از همکلاسی‌های خود اقدام کرده و پس از این اقدام شنیع از محل متواری شدند". كه اين خبر  به سرعت با اقبال برخي رسانه ها و مطبوعات همسو با اين خبرگزاري در داخل و همچنين به عنوان نقطه گم شده رسانه هاي خارج نشين مورد بهره برداري قرار گرفت.



اما اصل داستان از چه قرار است؟

بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار «خبرنامه دانشجويان ايران» به دست آورده است: هفته گذشته دختري به نام «ر.ش» از اهالي شهرستان خدابنده (قيدار) به همراه دو پسر به سمت محل زندگي يكي از آنها يعني روستايي در حوالي شهرستان طارم مي رود كه دو پسر در جاده كوهستاني و نرسيده به طارم با ايستادن در كنار جاده اقدام به تجاوز به اين دختر كرده و ضمن رها كردن وي، متواري مي شوند كه اين دختر نيز با وسيله نقليه ديگري خود را به طارم رسانده و اقدام به طرح شكايت و ارائه مشخصات دو پسر به نيروي انتظامي مي كند كه به سرعت منجر به دستگيري «م.ف» و «ح.م» مي گردد.

براساس اين گزارش خبر مذكور هيچ ارتباط مستقيمي به محيط دانشگاه نداشته و صرفاً به دليل اينكه اين سه فرد از دانشجويان دانشگاه پيام نور واحد سلطانيه بوده اند، خبرگزاري ايسنا با انتشار اصل خبر و عدم پرداختن به جزئيات آن، ضمن عدم درج خبر نادرست! و اتفاقاً التهاب آفريني رسانه اي در روزهايي كه به نام دانشجو شناخته مي شود، باعث بروز مشكلاتي از جمله طرح شايعاتي در سطح دانشگاه هاي استان زنجان گرديده است.

خبرگزاري ايسنا با انتشار سلسله خبرهايي نامربوط به محيط دانشگاه هاي ايران در سرويس دانشگاه خود مبادرت مي ورزد كه زمينه برخي التهاب آفريني هاي رسانه اي را فراهم كرده كه در صورت عدم اصلاح روند مذكور ضمن انتشار گزارشي كامل از اين پروژه، اقدام به افشاي پشت پرده مديريت اين داستان و نقش افرادي همچون آقاي «خ» در اين ماجرا خواهد كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها