کد خبر: ۹۸۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۵۵     ۰۹ اسفند ۱۳۸۹

وزير آموزش و پرورش با اشاره به تصويب طرح تعطيلي مدارس ابتدايي در روزهاي پنجشنبه گفت: اين طرح پس از امضا و ابلاغ از سوي رئيس جمهور، در سال آينده اجرايي مي‌شود.

به گزارش فارس، حميدرضا حاجي‌بابايي امروز در حاشيه همايش "بهار تربيت در طراوت تحول بنيادين " ويژه سالروز تأسيس امور تربيتي كه با حضور مربيان امور تربيتي آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران در تالار بزرگ وزارت كشور برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران و در رابطه با نتيجه نهايي طرح تعطيلي دبستان‌ها در روزهاي پنجشنبه اظهار داشت: اين طرح در شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب و براي امضا و ابلاغ به رئيس جمهور ارائه شده است.

وي افزود: طرح مذكور در روستاهاي كشور از اول مهرماه به طور آزمايشي اجرا شده است اما در حال حاضر پس از امضا و ابلاغ رئيس جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي آموزش و پرورش از سال آينده به طور سراسري اجرا مي‌شود.

* عدم پيش‌بيني اعتبار براي "بازنشستگي پيش از موعد " در سال آينده

حاجي‌بابايي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در رابطه با اعتبار پيش‌بيني شده در لايحه بودجه سال 90 براي بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان تصريح كرد: در اين رابطه قانوني نداريم اما معتقديم بايد طرحي بررسي شود كه بر اساس آن مشكل تمام كارمندان وزارتخانه‌ها كه به نوعي داراي مشكل ادامه كار هستند، برطرف شود.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: بازنشستگي پيش از موعد نياز به قانون دارد و در دولت نيز تا به حال چنين موضوعي تصويب نشده است، البته در مجلس طرحي با اين موضوع دنبال مي‌شده است كه نمي‌دانم به كجا منتهي شد اما در نهايت آنچه تبديل به قانون شود همان را دنبال مي‌كنيم.

*‌ ايفاي مسئوليت "معاون پرورشي " توسط مدير يا معاون آموزشي در برخي مناطق

وي در ادامه در پاسخ به پرسشي در رابطه با حذف جايگاه مربيان پرورشي در مدارس اظهار داشت: اين موضوع بستگي به تعداد مربيان پرورشي دارد كه بر اين اساس در طرح ساماندهي نيروي انساني براي سال آينده موضوعي را پيگيري مي‌كنيم كه براساس آن مسئوليت پرورشي در مدارس تا دورترين نقاط كشور نيز حفظ شود.

حاجي‌بابايي افزود: بر اين اساس ممكن است در بعضي مدارس مربي پرورشي وجود داشته باشد و در بعضي از مدارس ديگر نيز به دليل كم‌بودن جمعيت، از مدير يا معاون آموزشي براي اين مسئوليت استفاده كنيم.

وزير آموزش و پرورش به برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي توسعه اردوگاه‌هاي تفريحي اشاره كرد و گفت: ايجاد 32 اردوگاه ملي مدنظر آموزش و پرورش است كه تلاش مي‌كنيم تا در هر استان يك اردوگاه ملي دانش‌آموزي وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: در اين رابطه كار خود را شروع كرده و در برخي از مناطق نيز در شُرف گرفتن زمين از استانداري‌ها هستيم و با توجهع به اعتبارات داخلي، مشكلي نيز از جهت تأمين اعتبارات آن نداريم.

*‌ حذف يارانه نان غني‌شده را بررسي مي‌كنيم

حاجي‌بابايي در رابطه با دليل حذف يارانه نان غني شده مدارس تصريح كرد: براساس صحبت‌هايي كه با معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزارتخانه داشته‌ام، مشكل خاصي در اين رابطه وجود ندارد، اما بايد دليل اين موضوع را بررسي كنيم.

وي همچنين در رابطه با طرح اسكان نوروزي فرهنگيان اظهار داشت: 120 هزار مدرسه در سراسر كشور براي استقبال از فرهنگيان در سفرهاي نوروزي و اسكان آنان آماده شده است و تمامي مديران نيز آماده اين كار هستند.

وزير آموزش و پرورش در رابطه با گستره توزيع "پيك‌هاي نوروزي " تصريح كرد: اين موضوع را بايد بپرسم.

* مديريت استفاده از "كارت ميزان " برعهده خود فرهنگيان است

حاجي‌بابايي در رابطه با مشكلات استفاده از كارت‌هاي اعتباري "ميزان " از جمله محدوديت فروشگا‌ه‌هاي طرف قرارداد و اقلام تحت پوشش،‌ گفت: تعداد فروشگاه‌ها را وزارت بازرگاني بايد افزايش دهد، اما در رابطه با فروشگاه‌هاي فرهنگيان تعداد اين مراكز را افزايش داده‌ايم.

وي ادامه داد: اين كارت با موجودي يك‌ و نيم ميليون تومان، يك كارت كمكي است كه در كنار حقوق فرهنگيان به آنان اين امكان را مي‌دهد تا براي خريد برخي از اقلام به جاي استفاده از حقوق خود، از اين كارت استفاده كنند كه اين نياز به مديريت خود آنان دارد.

وزير آموزش و پرورش افزود: در شوراي توسعه ملي تعاريف خاصي براي اين كار ارائه شده است كه از جمله آنها خريد اجناس ايراني و مواد غذايي است.

* پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي نياز به تقويت تعليم و تربيت دارد

حاجي‌بابايي در پاسخ به پرسشي در رابطه با برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي اظهار داشت: بروز آسيب‌هاي اجتماعي نشان دهنده وجود كاستي‌هايي در همه اجزاء جامعه از جمله آموزش و پرورش است كه دلايل متعددي از قبيل فضاي دوستان،‌ خانواده و اقتصاد دارد كه همه آنها را بايد با هم بررسي كرد.

وزير آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: در سراسر كشور مراكز مشاوره خانواده و مشاوره تربيتي داريم؛ علاوه بر آن 22 هزار مشاور و 47 هزار مربي تربيتي نيز در مدارس فعالند كه كار آنها نيز تحقيق و تفحص در اين رابطه براي رفع اين مشكلات است.

حاجي‌بابايي تأكيد كرد: در عين حال كه نبايد از خطر آسيب‌هاي اجتماعي چشم‌پوشي كنيم، همچنين بايد توجه داشته باشيم كه پيشگيري از آسيب‌ها از طريق تقويت نظام تعليم و تربيت و نه ايستادن و مقابله كردن صرف امكان‌پذير است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها