کد خبر: ۹۸۳۸۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۹ آذر ۱۳۹۱
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از اینکه کسی پاسخگوی تاراج ارز و ذخایر کشور نیست و وکلای مردم از دانستن واقعیت‌ها محروم و رانت‌خواران محرم شده‌اند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس غلامرضا تاجگردون در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس از بی‌‌تدبیری در حوزه اقتصاد و عدم ارائه بودجه سال آینده در موعد مقرر انتقاد کرد.

وی خاطر نشان کرد: آوازه بی‌تدبیری ما زبانزد عام و خاص شده و اقتصاد تحریمی‌مان را مطابق میل دشمنانمان اداره می‌کنیم و منابعمان را سهل و آسان می‌سوزانیم.

تاجگردون تصریح کرد: کسی پاسخگوی این همه تاراج ارز و ذخایر کشور نیست و نمی‌دانیم چرا وکیل مردم از داشتن اطلاعات نامحرم اما رانت‌خواران محرم و صاحب ملک ایران زمین هستند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: معلوم نیست صدها میلیارد دلار منافع نفتی کجاست و چرا با ارزش‌ترین عایدات ما از منابع غنی پسرفت در اقتصاد است.

تاجگردون افزود: تولید کمرنگ و بی‌رمق، فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف سردرگم، مردم نگران افزایش قیمت‌ها و آینده، نمودار تورم فزاینده‌تر و دلار‌های نفتی به واسطه بی‌لیاقتی برخی سوخته‌تر و ریال ما روز به روز بی‌ارزش‌تر و بی‌حال‌تر، صف بیکاران طویل‌تر و دولتی‌ها و مجلسی‌ها به فکر آینده سیاسی هستند.

وی به طرح این سؤال پرداخت که چرا در مهر ماه گذشته تورم نقطه به نقطه به عدد فاجعه‌آمیز 5.8 درصد رسیده و چه سفره بیکرانی باز شده که در یک سال گذشته قریب 11 میلیارد دلار یعنی 20 برابر سال قبل ثبت سفارش خودرو صورت گرفته است؟

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دعوای این مجلس، مجلس قاجاری و این دولت، دولت رضاخان قلدر است راه به جایی نمی‌برد و نانی برای ملت نمی‌شود.

تاجگردون افزود: اینکه با لجبازی بودجه را به موقع ندهیم و همه کشور را برخلاف فرمایش مقام معظم رهبری معطل انتخابات ریاست جمهوری سال آتی کنیم مشکل‌گشا نیست.

وی ادامه داد: بیش از 6 ماه از تاریخ مصرف مجلس نهم گذشته ولی هنوز مجلسی‌ها دنبال آن هستند که جلوی تخلفات و رفتارهای قانونی را بگیرند و نه دولت و نه مجلس نتوانسته نیم‌نگاهی به آینده داشته باشد.

نماینده مردم گچساران در مجلس خطاب به دولتی‌ها و مجلسی‌ها گفت که فرصت خدمت کوتاه است و روزی از این صحنه می‌روند و بر این اساس توصیه کرد تمام قد در برابر ملت سر تعظیم و عذرخواهی فرود آورند.

تاجگردون به دولتی‌ها در آخرین ماه‌های خدمت توصیه کرد نظم را آنچنان که قاعده عقل است بر رفتار خود حاکم کنند و ادامه داد: می‌دانیم شرایط اقتصادی کشور خاص است اما در این شرایط امر مطلوب آرامش و نظم در امور است.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت اصلاحات گفت که از فهم عدم ارسال بودجه در موعد قانونی توسط دولت عاجز و معتقد است دولتی که نتواند در یک قاعده منظم یک موضوع مهم را در زمان خود به انجام برساند نمی‌تواند آن را سامان دهد.

نماینده گچساران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود پرداخت و استان کهکیلویه و بویر احمد و شهرهای گچساران و باشت را دیاری توصیف کرد که بیماری فقر در آن خطه مزمن است و مردمش زبان گله نداشتن را نمی‌دانند.

تاجگردون افزود:‌ مردم این دیار سال‌هاست ستاره در آسمان ندیده‌اند و دود و شعله‌های گاز و نفت را قریب 100 سال چشیده‌اند تا با گلوی آغشته به نفت کرسی‌های سبز مجلس را نگه دارند.

وی ادامه داد: مردم باصفا و صادق لر و ترک می‌سوزند تا چراغ‌های پرنور و شبرنگ‌های زیبای پایتخت پرفروغ بماند و در حالی که 20 درصد منابع نفت و گاز را تامین می‌کنند هنوز جایگاه آنها ناشناخته مانده است.

نماینده گچساران گفت: استان کهکیلویه و بویراحمد و خطه گچساران تنها نقطه نفت خیز کشور است که حتی یک دلار سرمایه‌گذاری منتج به نتیجه در حوزه صنایع پایین‌دستی در آن صورت نگرفته است.

تاجگردون از اینکه مردم این دیار بر مخزن گاز نشسته‌اند و از گاز زیر پای آنها اقصی‌نقاط ایران گرم می‌شوند اما خود به سرما می‌سوزند و جوانانشان در آرزوی بهره‌مندی از کارند انتقاد کرد.

وی ادامه داد: قریب یک سال است که دارایی و مایملک کشاورزان و باغداران گچساران و باشت در سرمای سوزان غیرمترقبه سوخته و تاکنون حتی یک ریال از خوان بیکران دولت عاید آنها نشده است.

«آنها نفت را انفال می‌دانند اما حتی از هزینه آلایندگی آن بی‌بهره‌اند و آب‌های جاری را پشت سدها نگه داشته و به دورترین نقاط ایران‌زمین منتقل می‌کنند اما زمین‌های کشاورزی‌شان خشک و در تابستان 50 درجه تشنه‌اند.»

نماینده گچساران در مجلس از وضعیت جاده‌های استان کهکیلویه و بویراحمد و به ویژه شهرستان مطبوعش و همچنین فقدان پزشک متخصص در تنها بیمارستان فرسوده گچساران انتقاد کرد.

تاجگردون اظهار داشت: تاریخ سکونت در باشت به دوره ایلامی‌ها بر می‌گردد اما مردم این دیار از خیل این تمدن گذشته‌اند و می‌گویند ما را چون شهرک‌نشینان اقماری جدید بنگرید تا شاید از این راه بهره‌ای نیز نصیب ما شود.

وی در پایان از دولتمردان و مجلسی‌ها عاجزانه خواست که مردم حوزه انتخابیه‌اش را دریابند و آنها را در حل مشکلاتشان یاری دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها