کد خبر: ۹۸۳۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۱۹ آذر ۱۳۹۱
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس جزئیات حادثه وقوع آتش سوزی در یکی از مدارس توابع پیرانشهر را در صحن علنی مجلس ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مرتضی رئیسی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در جلسه علنی صبح امروز، (یکشنبه) در سخنانی به ارائه توضیحاتی درباره حادثه پیش آمده در یکی از مدارس توابع پیرانشهر پرداخت و اظهار داشت: بعد از وقوع حادثه، وزیر آموزش و پرورش به بنده مسئولیت داد که برای بررسی موضوع به منطقه عزیمت کنم.

وی افزود: در ابتدا از آسیب دیدگان عیادت کردم و اطلاعات دانش آموزان به طور کامل اخذ شد و از سوی دیگر با مسئولان آذربایجان غربی و نیروی انتظامی دیدارهای داشتم.

رئیسی ادامه داد: این مدرسه شامل 3 ساختمان بوده که این اتفاق در 2 کلاس آن رخ داده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: یکی از ساختمان‌های این مدرسه در سال 61 ساخته شده بود دیگری در سال83 و آخرین ساختمان در تابستان سال جاری ساخته شده است.

وی با بیان اینکه به طور کلی این مدرسه دارای 178 دانش آموز بوده است تصریح کرد: مدرسه سرایدار نداشته و تنها یک خدمتگزار در این مدرسه وجود داشته که ساعت 7:30 صبح روز حادثه به مدرسه می‌آید و اقدام به روشن کردن بخاری‌های نفتی می‌کند و سپس دانش آموزان وارد کلاس می‌شوند و معلم هم ساعت 7:30 سر کلاس حضور می‌یابد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور اضافه کرد: دانش آموزان دود کردن بخاری نفتی را می‌ببیند و لازم به ذکر است بخاری نفتی دارای کاربراتور و ساخت شرکت ارج بوده است و در زمان وقوع حادثه نفت سر کوره بخاری جمع شده بود و دانش آموزان سرریز نفت را دیده بودند.

وی ادامه داد: حتی برخی از دانش آموزان در این زمان از معلم اجازه می‌گیرند که از کلاس خارج شوند اما معلم به آنها اجازه نمی‌دهد و سراغ خدمتگزار می‌رود و خدمتگزار نیز بدون کنترل بخاری دوباره آن را روشن می‌کند که این موضوع موجب آتش گرفتن بخاری می‌شود.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: در این هنگام معلم کلاس مجاور، دانش آموزانش را از کلاس خارج می‌کند و سپس به کمک خدمتگزار می‌آید و بخاری را بلند می‌کند اما بخاری می‌افتد و نفت روی سطح زمین پخش می‌شود و دانش آموزان انتهای کلاس می‌مانند و آسیب می‌بییند.

مرتضی رئیسی تاکید کرد: پنجره کلاس بعد از وقوع حادثه به راحتی جدا می‌شود و دانش آموزان آسیب دیده به خارج از کلاس منتقل می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها