کد خبر: ۹۸۱۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۸ آذر ۱۳۹۱
یکی از مراجع شیعیان بحرین با محکوم کردن اقدام مسئولان بحرینی در منهدم کردن مساجد این کشور این اقدام را توهین به دین و ارزش‌های دینی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری براثای عراق، شیخ عیسی قاسم، یکی از مراجع شیعیان بحرین در خطبه نماز جمعه این کشور اقدام مجدد مقام‌های بحرینی در حمله به مساجد و ویران کردن مساجد بحرین را به شدت محکوم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در حقیقت توهین به دین و ارزش‌های دینی به شمار رفته و به مثابه اقدامی توهین‌آمیز و تحریک وجدان مسلمانان است.

شیخ عیسی قاسم همچنین ادامه داد: اوضاع کنونی و حمله مجدد و علنی به مساجد و ویران کردن آنها توسط نظام بحرین در واقع ادامه توهین به دین و در وهله اول توهین به ذات خداوند سبحان است.

وی گفت: نمی‌دانیم چرا قدرت حاکم در بحرین چنین حساسیت مفرطی را نسبت به مساجد دارد چرا که ویران کردن مساجد و اقدام پیاپی برای ضربه زدن به مساجد قدامی ناشایست است.

عیسی قاسم همچنین گفت: من به نمایندگی از شهروندان بحرینی ویران کردن مساجد توسط نظام بحرین را محکوم کرده و اعلام می‌کنم که چنین اقداماتی در حقیقت نقض حقوق شهروندان بحرینی در آزادی دین و اجرای مراسم دینی و حمایت از آنها از سوی دولت است.

این عالم بحرینی همچنین اقدامات نظام حاکم در بحرین را در محاصره امنیتی شهرک المهزة و حملات شبانه به ساکنان آن را محکوم کرده و گفت: این روستای کوچک هفته‌هاست که از سوی نیروهای آل خلیفه هدف حمله‌های شبانه قرار گرفته و به منازل بالغ بر 330 شهروند بحرینی حمله شده و بیش از 90 شهروند بحرینی نیز همچنان در بازداشت به سر می‌برند.

وی گفت: به‌رغم درخواست‌های پیاپی سازمان‌های حقوق و مجامع بین‌المللی به کشورهای دوست در خصوص حل‌وفصل پرونده‌های سیاسی و حقوق بشر در بحرین همچنان شاهد بدتر شدن روز افزون این وضعیت در بحرین هستیم.

در حال حاضر نقض قوانین حقوق بشر در بحرین به حدی رسیده که به نقض تابعیت بحرینی و ممانعت از برگزاری تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز و افزایش تعداد شهدا و مجروحان رسیده است.

وی گفت: فساد سیاسی منبع همه انواع فساد در بحرین است و تا زمانی که فساد سیاسی در بحرین باقی بماند یعنی همه انواع و اشکال فساد در این کشور ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها