کد خبر: ۹۸۰۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۸ آذر ۱۳۹۱
تاشکند پایتخت ازبکستان یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای آسیای مرکزی است که در عین حال به عنوان ارزانترین پایتخت در میان کشورهای آسیای مرکزی مطرح است.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در دوشنبه، این شهر با جمعیت 2/5 میلیون نفر در سال 2007 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شد و از  مراکز علمی و فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود.

آثار باستانی و مدارس علمیه‌ای که در این شهر وجود دارد بیانگر رونق اسلام در این شهر می‌باشد. آثار باستانی این شهر با کاشی کاری و نقش‌های بسیار زیبا در رنگ‌های متنوع درخشان چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

صنایع دستی این شهر از چوب می‌باشد و هنرمندان چوبکار با برش دادن چوب به اشکال بسیار زیبا صنایع دستی هنرمندانه‌ای را در بازار صنایع دستی این شهر به نمایش می‌گذارند.

قالی دست‌باف نیز یکی از هنرهای دستی هنرمندان این شهر است که مورد توجه عده کثیری از گردشگران می‌باشد.

برج تلویزیونی این شهر یکی از بلندترین ساختمان‌ها در آسیای‌مرکزی است این برج بر روی پایه‌ای به ارتفاع 97 متر بالاتر از سطح زمین قرار دارد و ارتفاع آن به  375 متر می‌رسد.

میدان استقلال این شهر از زیباترین میادین این شهر است. یادبود جنگ جهانی دوم و مجسمه مادر وطن یکی از پرمعناترین و غم‌انگیزترین یادواره این شهر است که خاطرات تلخ زمان جنگ جهانی دوم را که در سال‌های 1945-1941 اتفاق افتاده را تداعی می‌کند.

 در این جنگ یک میلیون و چهارصدو پنجاه هزار نفر از جمهوری ازبکستان شرکت کردند که فقط 450 هزار نفر بازگشتند و اسامی کشته‌شدگان جنگ در یک لوح زیبا برای همبشه تاریخ ثبت شده است.

در ضمن زلزله‌ای در سال 1966 این شهر را ویران کرد که برای یادبود این بلای طبیعی مجسمه‌ای تحت عنوان قدرت و شجاعت در برابر عنصر ناتوانی از زیباترین مجسمه‌های این شهر می‌باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها