کد خبر: ۹۷۹۴۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۱۶ آذر ۱۳۹۱
مدیریت ورزش - درحالیکه هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در نشست روز سه شنبه خود ورزش هند را به حالت تعلیق درآورده بود و این کشور را از برگزاری هرگونه انتخابات برحذر داشته بود، اتحادیه المپیک هند روز چهارشنبه با حضور 183 عضو از مجموع 200 عضوش تشکیل جلسه داد و مدیران تازه این اتحادیه را براساس انتخابات برگزید.

محمدرضا آخوندی - آخرین نشست هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک در سال 2012 در روزهای سه شنبه و چهارشنبه گذشته در شهر لوزان سوئیس برگزار شد و طی آن در نشست روز سه شنبه که به صورت مشترک با انجمن بین المللی کمیته های ملی المپیک انجام می شد، به اتفاق آرا کمیته ملی المپیک کشور هند تعلیق شد. تعلیقی که به لحاظ مدیریتی همه فدراسیونهای ورزشی این کشور را در بر می گرفت و از این پس مدیران ورزشی این کشور به هیچکدام از رویدادهای بین المللی دعوت نمی شوند. همچنین ورزشکاران هندی نیز تا زمان دایر بودن تعلیق تنها با پرچم کمیته بین المللی المپیک و یا شورای المپیک آسیا می توانند در بازیهای بین المللی به میدان روند و از طرفی کمک سالیانه 100 هزار دلاری IOC نیز به هند قطع خواهد شد.
علت این تصمیم کمیته بین المللی المپیک نیز به صراحت عنوان شده بود. "پره میرو" مسئول ارتباطات کمیته های ملی المپیک در لوزان و در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که هند دو مشکل اساسی داشته که هنوز حل نشده است. نخست اینکه مدیران دولتی این کشور به صورت علنی در انتخابات کمیته ملی المپیک هند دخالت کرده و نکته دوم اینکه مدیران کمیته ملی المپیک هند در زمان مقرر خطر دخالت دولتی ها را به IOC اعلام نکرده بودند. بدین ترتیب در طی دو سال گذشته کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا بارها و بارها با مسئولان هندی مذاکره کرده اند، اما به زعم IOC این مذاکرات بی نتیجه بوده است.
اما نکته جالب یک روز پس از این تصمیم رخ داد. روزی که بنابر زمان مقرر شده قرار مجمع اتحادیه المپیک هند تشکیل و اعضای هیات اجرایی جدید این کمیته انتخاب شوند. هندی ها در روزهای سه شنبه چهارشنبه حسابی به تصمیم کمیته بین المللی المپیک تاختند و این تصمیم را تصمیمی غیراصولی و نادرست خواندند و با تکیه بر رای دادگاه عالی دهلی نو اعلام کردند که انتخابات المپیک این کشور در زمان مقرر انجام خواهد شد. بدین ترتیب روز چهارشنبه 183 عضو مجمع گرد هم آمدند و در نشستی چند ساعته ضمن بررسی شرایط دیپلماتیک ورزش هند، تصمیم بر انجام انتخابات جدید گرفتند.
در پایان این انتخابات نیز رئیس، نایب رئیس، دبیرکل، خزانه دار و اعضای جدید هیات رئیسه اتحادیه المپیک هند مشخص شدند تا این موضوع دهن کجی بزرگی به تصمیم کمیته بین المللی المپیک باشد.
البته IOC پیش از این به صراحت به هند اعلام کرده بود که هیچ انتخاباتی مورد قبول این نهاد بین المللی ورزش نخواهد بود، اما هند برای این خواسته کمیته بین المللی المپیک ارزشی قایل نبوده است.
این درحالی است که کمیته بین المللی المپیک هشداری جدی به ایران برای اصلاح اساسنامه داده و دیروز اعلام کرده است ، چنانچه اساسنامه ایران بزودی اصلاح نشود سرنوشتی به مانند سرنوشت هند در انتظار کشورمان است. حالا باید دید عالی ترین نهادهای تصمیم گیری برای ورزش ایران چه تصمیمی را در این زمینه می گیرند. بهرام افشارزاده اعلام کرده اساسنامه اصلاحی ایران تا پایان هفته آینده برای کمیته بین المللی المپیک ارسال می شود اما مشخص نیست آیا به واقع این اتفاق خواهد افتاد یا اینکه ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها