کد خبر: ۹۷۵۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
بغداد مانع فرود هواپيماي حامل تانر ييلديز، وزير انرژي ترکيه در شهر شمالي اربيل، منطقه کردنشين عراق شده است.
به گزارش 598 به نقل از پرس تی وی، در حالي که يک مقام منطقه کردنشين عراق گفت که ييلديز براي تکميل يک قرارداد نفت و گاز راهي اربيل بوده است، يک مقام وزارت انرژي ترکيه ادعا کرد که وي براي شرکت در يک کنفرانس انرژي عازم اربيل بوده است.

مقامات بغداد براي اظهار نظر در اين باره در دسترس نبودند. با اين وجود سازمان هواپيمايي عراق گفت که هواپيماي خصوصي وزير انرژي ترکيه به خاطر اين که مجوزهاي قانوني را دريافت نکرده مجاز به فرود نبوده است. اين هواپيما مجبور شد در استان «کيسري» ترکيه فرود آيد.

ترکيه بدون توافق بغداد از منطقه کردنشين عراق نفت وارد مي‌کند و اين در حالي است که دولت عراق در بيانيه‌هاي مکرر تاکيد کرده است که همه قراردادهاي نفتي در کشور از جمله منطقه کردنشين بايد از طيق دولت مرکزي منعقد شود.

روابط بغداد ـ آنکارا در پي حمايت ترکيه در سال گذشته از طارق الهاشمي، معاون فراري رييس جمهور عراق و اعطاي پناهندگي به وي صورت گرفت که در کشور خود با اتهامات تروريستي روبرو است و به اعدام محکم شده است.

دو کشور همچنين به خاطر ناآرامي‌ها در سوريه با يکديگر اختلاف دارند. در حالي که ترکيه يکي از حاميان اصلي شبه نظاميان ضد دمشق است، بغداد از پيوستن به درخواست‌ها براي کناره‌گيري بشار اسد، رييس جمهور سوريه سر باز زده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها