کد خبر: ۹۷۳۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
سرپرست مدیریت بحران و حوادث دفتر نخست‌وزیری ترکیه اعلام کرد، این کشور در حال حاضر میزبان 132 هزار و 920 تن از آوارگان سوری است که در جریان ناآرامی‌های داخلی 20 ماهه کشورشان روانه ترکیه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، در بیانیه مکتوبی که روز دوشنبه منتشر شد، سرپرست مدیریت بحران و حوادث دفتر نخست‌وزیری ترکیه خاطرنشان کرد که تعداد کمپ‌های آوارگان سوری در ترکیه در مجموع بالغ بر 13 کمپ است که پنج کمپ در استان "هاتای" سه کمپ در "قاضیان تپ"، دو کمپ در "سنلیورفا" و یک کمپ نیز در استان‌های "قهرمان ماراش"، "عثمانیه" و "آدیامان" بر پا شده است.

هم‌چنین منطقه‌ای در جنوب استان "کیلیس" وجود دارد که چادرهایی در آن بر پا شده و ظرفیت پناه دادن به 12 هزار آواره سوری را دارد.

در این بیانیه همچنین آمده است که برای غیرنظامیان سوری که در ترکیه پناه گرفته‌اند مسکن، غذا، امنیت و همچنین دسترسی به فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، مذهبی و خدمات مخابراتی و حمل و نقل فراهم شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است که در این کمپ‌ها برای آوارگان سوریه‌ای روزی سه وعده غذا فراهم شده است.

بر اساس این بیانیه، از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه 187 هزار و 17 تن از آوارگان این کشور وارد ترکیه شده که 54 هزار و 97 تن از آنها به سوریه بازگشته‌اند.

12 هزار و 687 تن از آوارگان سوری در هاتای، 23 هزار رو 838 تن در قاضیان تپ، 13 هزار رو 746 تن در کیلیس، 52 هزار و 15 تن در سنلیورفا، 15 هزار و 549 تن در قهرمان ماراش، 7914 تن در عثمانیه و6517 تن در آدیامان زندگی می‌کنند.

همچنین 654 تن از آوارگان سوری در بیمارستان‌های ترکیه به سر می‌برند که 552 تن از آنها بیمار و 102 تن دیگر همراهانشان هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها