کد خبر: ۹۶۹۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۳ آذر ۱۳۹۱
وقتی که هیچ کس پاسخگوی حقوق شهروندان نیست:
سرگردانی 53 روزه یک مرسوله مهم و عودت آن پس از 60 روز توسط اداره پست قم ما را بر آن داشت تا به بهانه بررسی میدانی سرنوشت ناکام این مرسوله پستی و رفع موانع احتمالی در پیش روی خدمت رسانی به مردم این موضوع را موشکافانه پیگیری کنیم. اما آنچه قابل تامل جدی برای مسئولان است ، اگر چنین رفتاری به راحتی با اصحاب رسانه انجام می شود دیگر چه انتظاری می توان داشت که نسبت به توده هایی از مردم که دسترسی به رسانه ها ندارند پاسخگو یی مناسب دیده شود!

به گزارش پایگاه 598؛ سرگردانی 53 روزه یک مرسوله مهم و عودت آن پس از 60 روز توسط اداره پست قم ما را بر آن داشت تا به بهانه بررسی میدانی سرنوشت ناکام این مرسوله پستی و رفع موانع احتمالی در پیش روی خدمت رسانی به مردم این موضوع را موشکافانه پیگیری کنیم.

اما ماجرا از این قرار است که نماینده انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم برای انجام یک خدمت دولتی به یکی از دفاتر پستی قم مراجعه می کند و پس از تحویل دادن مرسوله به متصدی دفتر پستی  و شمارش کلمه به کلمه متن در راستای تعیین تعرفه پستی آنرا پرداخت و رسید پستی  به تاریخ هشتم مهرماه دریافت می کند.

متاسفانه بعد از گذشت مدت 53 روز متصدی دفتر پستی مذکور در تماس تلفنی با رئیس هیات مدیره این انجمن خواستار مراجعه به پست و تحویل پاکت برگشت خورده می شود!

موضوع این بی دقتی و اخلال در روند ثبت آگهی قانونی این انجمن در مکاتباتی با مدیر پست قم پیگیری می شود که متاسفانه جوابی جز عودت پاکت برای این انجمن صورت نمی گیرد .

اما از بایکوت و سرگردانی این مرسوله وبه روی خود نیاوردن مسئولان پست قم که بگذریم  نکات قابل تاملی به چشم می خورد که از آن جمله :

پاسخ واحد روزنامه رسمی منطقه 13 پستی تهران که دلیل برگشت دادن مرسوله را می نویسد: « این آگهی مربوط به روزنامه رسمی نمی باشد»!

و از آن جالب تر نامه ای است که با اعتماد به نفس کامل  ونپذیرفتن مسئولیتی که گویا هیچ اتفاقی رخ نداده است، دو ماه بعد از دریافت مرسوله ، مسئول دفتر پستی مربوطه در قم برای توجیه 60 روز سرگردانی یک مرسوله که خود آنرا دریافت کرده بودند می نویسد:

«اشتباها قبل از انجام موارد فوق به اداره پست قم مراجعه شده است که عینا مدارک فوق جهت انجام مراحل قانونی عودت داده می شود» (مشخص شده با رنگ زرد در تصویر نامه)

و صد افسوس که با نظر متفاوت از پاسخ واحد روزنامه رسمی منطقه 13 پستی تهران اینگونه راهنمایی می کند که :

«برای انجام این کار بایستی ابتدا به اداره ثبت شرکتها مراجعه و پس از اقدامات اولیه وثبت شرکت مورد نظر جهت آگهی روزنامه رسمی به اداره پست مراجعه شود» (مشخص شده کادر  قرمز در تصویر نامه)

اما آنچه قابل تامل جدی برای مسئولان است ، اگر چنین رفتاری به راحتی با اصحاب رسانه انجام می شود دیگر چه انتظاری می توان داشت که نسبت به توده هایی از مردم که دسترسی به رسانه ها ندارند پاسخگو یی مناسب دیده شود!

از  این نوع به اصطلاح راهنمایی های  گمراه کننده ی  واحد روزنامه رسمی منطقه 13 پستی تهران یا دفتر پستی شهید مطهری قم که بگذریم ،ثبت آگهی های قانونی یک روال عادی و وظیفه ذاتی در روزنامه رسمی کشور است وهیچ نیازی  به ثبت شرکت توسط انجمن  های صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران ندارد و پیشنهاد می شود مسئولان پست با پذیرفتن این اشتباه و راهکار تراشی نسبت به جبران خسارتهای وارده و درنهایت آموزش نیروی انسانی در  زیر مجموعه های خود اهتمام ورزند.

و اینهم یک نمونه از درج آگهی در روزنامه رسمی برای ثبت انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۵۵
۰
اسفاده کردیم احسن
پاسخ
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱
اقا مجتبی
می فرمایید استفاده کردیم؟؟
واقعا جای سئوال داره؟
آخه جتما باید یه مسئله رسانه ایی بشه تا درست بشه؟
مهدی 110
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۳ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۵۵
۱
با سلام
متاسفانه این یک رویه در پست قم شده مرسولات پستی به مدت طولانی نگه می دارند و آنها رو بدون علت باز می کنند بعد از روزهای طولانی وسر دوندن در این اداره وعدم پاسخ گویی انها ارسال می کنند بدون هماهنگی با صاحب مرسوله و یا برگشت می زنند بعد جالب از خسارت معنوی ومادی زده شده هم خبری نیست
پاسخ
سارا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱
البته سیاه نمایی نباید کرد
عده ی زیادی از کارکنان پست قم زحمت کش هستند شاید به خاطر سیستم اداری هست که اینجوری جلوه می کنه
برق گرفته
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۸ - ۱۳ آذر ۱۳۹۱
۳
۱
سلام
متاسفانه اين گونه رفتارها در ساير اداره جات نيز تكرار ميشود. اين مردم هستند كه به خاطر سهل انگاري ها و قصور مسئولين ميسوزند
بعنوان نمونه مشكلي كه در اداره برق قم براي من پيش آمد . برق منزل بنده را بدون اطلاع بدليل 2 هزارتومان بدهي بيشتر از سقف مشخص شده ، قطع كردند . اين در صورتيست كه تقريبا 100 برابر اين مبلغ بدليل قطعي برق به بنده خسارت زده شد و بنده نيز بدليل مسافرت از اين موضوع اطلاع نداشتم !
پس از مراجعه به اداره برق و پيگيري مكرر در نهايت گفتند كه اگر موسسه و يا سازمان باشيد كسي قطع نميكند و يا اينكه بيمه پرداخت ميكند ولي شكايت اشخاص بينتيجه است و بيخود زحمت نكشيد !!!!
آيا غير از اين است كه اين مردم ماليات پرداخت ميكنند ، و اينهمه از جمهوري اسلامي حمايت بي دريغ ميكنند آن وقت با همين مردم اينگونه برخورد شود ؟!
تقصير ما چيست كه اداره يا موسسه نيستيم !!!
پاسخ
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
چند روز پیش توی یه باجه پستی در قم بودم
کلی معطل شدم و حتی متصدی جواب سلام منو هم نداد
مشغول انجام کاری بود
یه نفر دیگه ای هم اومد به همین شکل!
یه دفعه یکی اومد، که از جاخوردن متصدی باجه فهمیدم ،بازرسه
متصدی سریع یه پاکت به من داد و گفت شما این رو تکمیل کنید
به اون یکی گفت شما هم که پوشه میخواید میشه 3600 تومان
به اون یکی ...
واقعا شرم داره از این برخوردهای چند گانه با مردم
ما به خدا نظام و رهبری رو دوست داریم
این گلایه فقط برای اصلاح امور اداریه
چه بسا از این مشکلات در اداره جات این کشور وجود داره
کی میخوایم یه مسلمون ایرانی واقعی بشیم؟!!!!!!!!
پاسخ
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
دوست عزیز متاسفانه این عدم اطلاع کارکنان پست قم درحالیست که اکثر مسوولین واحدهای پستی اتفاقا درجه کارشناسی خبره نیزدارند اماازبعضی ازاطلاعات اولیه پستی بی بهره اند،ازطرفی بنده چندین بار درروز 3شنبه که روزملاقات حضوری با مدیرکل پست است به آنجا مراجعه نمودم که هربار ایشان حضور نداشتند.((اینهم تکریم ارباب رجوع درپست قم))
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
۱
۲
تمام این بحثها بخاطر خصومت شخصی آقای ... (کارمند سابق پست قم) با اداره کل است و بهتربود صحبتهای هردو طرف نوشته میشد. ممنون
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱
یعنی چون کارمند سابق اون اداره بوده 60 روز مرسوله شو نگه داشتن!
یا اینکه اگه کسی حقوق اولیه خودشو پیگیری کنه اون متخاصم تلقی میشه؟!
موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱
۱
۰
وقتی خبرنگارها برای راه افتادن کار اداری 60 روز اسیر میشن ماها مردم کوچه بازار چی بگیم!
پاسخ
تقوایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۵ آذر ۱۳۹۱
۲
۰
آقا خیالتون راحت باشه هیچ خبری نیست
همه در حال کار و تلاش هستند
این نوعش هم یک مدل خدمت رسانیه دیگه
حسودی تون می شه
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
۰
۰
تشکر فراوان از پست قم دارم مخصوصا از نامه رسان هایی قم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها