کد خبر: ۹۶۷۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۲ آذر ۱۳۹۱
ولایتی در نشست خبری اساتید مسلمان و بیداری اسلامی/

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست خبری اساتید مسلمان و بیداری اسلامی که صبح امروز حوزه هنری برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره تلاش غرب برای اثبات انقلاب‌های منطقه به بهار عربی گفت: تحولات منطقه چیز دیگری را نشان می‌دهد. به عنوان مثال ظرف 2 روز اخیر مجلس مؤسسان مصر مواد اولیه قانون اساسی این کشور را از تصویب گذراند و قرار است طی همه‌پرسی میزان مقبولیت آن مشخص شود.

وی افزود: یکی از این مواد قوانین موضوعه در مصر و آینده است که باید منبعث از شریعت اسلامی باشد.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه هر یک از تعاریف بیداری اسلامی و بهار عربی معنای خود را دارند، اظهار داشت: علاوه بر تحولات انقلاب‌های اخیر منطقه اتفاقاتی که در افغانستان و عراق افتاده است روشن‌ترین علت برای بیداری اسلامی بودن حرکت‌ها است.

به گفته ولایتی در برخی کشورها این گونه تعریف شده است که قوانین نباید خلاف اسلام باشد. اما در مصر تاکید شده است که قوانین باید منبعث از اسلام باشد و ملاک تشخیص دانشگاه الازهر است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به الگو گیری فکری و فرهنگی کشورهای عربی از مصر به تحولات تونس اشاره کرد و گفت: در این کشور پس از گذر از مراحل اولیه راشد الغنوشی لیدر فکری این حکومت است که به عنوان مبارز اسلام خواهی شناخته شده است و ادعای اسلام دارد.

وی با بیان اینکه در لیبی هم شعارهای لا الله الا الله طنین انداز شده است تصریح کرد: چه نشانه‌هایی بالاتر از اینها می‌توان مثال زد که این تحرکات بیداری اسلامی است.

ولایت افزود: غربی‌ها سعی دارند با تغییر نام انقلاب‌ها مسمای آن را تغییر دهند. اما مشخص است که بهار عربی حرکتی بر اساس ناسیونالیسم عربی است که دوره‌های پایان آنها در دهه‌های 50 و 60 بود.

وی تاکید کرد: آنچه که در بیداری اسلامی دیده‌ایم تماما رفتارهای اسلامی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها