کد خبر: ۹۶۶۱۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۱۱ آذر ۱۳۹۱
معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان بهترین فدراسیون آسیا عجیب نیست، آنها براساس شاخص‌های‌شان انتخاب می‌کنند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، حمید سجادی در مراسم افتتاحیه دانشگاه علمی کاربردی پرسپولیس اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس با این کار حرکت بسیار خوب و ارزشمندی انجام داد. به قول سردار رویانیان فوتبال باید ارزشی باشد. این شعار بسیار خوبی برای ورزش ماست. انشاءالله در ورزش بیشتر به دنبال کارهای آکادمی مانند باشیم تا آینده فوتبال ما درخشان شود.

وی افزود: این نوع تفکر قطعا به ورزش کشور کمک خواهد کرد. امیدوارم در قسمت‌های دیگر مانند سوارکاری به دنبال مسائل علمی و دانشگاهی رشته‌ها برویم و در آینده این ورزش‌ها نیز موفق باشند.

سجادی ادامه داد: ما باید دانشجوهایی داشته باشیم که در عرصه ورزش مدرک تحصیلی بگیرند. امروز نوبت باشگاه پرسپولیس بود که این موضوع را به تک تک آنها تبریک می‌گویم. از خوش فکری وزیر ورزش و جوانان و رویانیان بسیار سپاسگذارم که این اقدام را انجام داده است. همچنین باید از اعضای هیئت مدیره نیز تشکری ویژه داشته باشم.

سجادی در خصوص انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان بهترین فدراسیون آسیا نیز گفت: اینگونه مسائل تعجبی ندارد. باید تبریک گفت که برای ورزش ما افتخار آفریدند. کنفدراسیون فوتبال آسیا شاخص‌هایی دارد و این شاخصها در طول سال معیار انتخاب یک فدراسیون است.

وی افزود: شاخص‌های هر کشور امتیازهای خاص خودش را دارد. شاید شما بپرسید ناکامی‌های فوتبال چرا باعث نشده که فوتبال ما به مقام اول نرسد، باید در این زمینه بگویم در شاخصها و فاکتورهای AFC یکی از موضوعات نتایج تیم‌های ملی در بعد قهرمانی است.

سجادی ادامه داد: مثلا در اروپا و در رده‌های سنی مختلف عملکردها را به دقت بررسی می‌کنند، مخصوصا در تیم‌های پایه، بازی‌های داخل سالن و مسائل دیگر. تمام معیارها را کنار یکدیگر می‌گذارند تا بهترین تصمیم‌ها را بگیرند مثلا بحث آکادمی ملی در فوتبال خیلی مهم است. تحقق چشم انداز نیز مسئله‌ای بسیار مهم است یا طرح آسیا ویژن، احتمالا با جمع‌بندی تمام جهات فدراسیون، ما نمره خوبی گرفته و جزو بهترین‌ها شده ایم. من باز هم تکرار می‌کنم فقط بخشی از نظرات AFC روی بحث قهرمانی است و بقیه مسائل معیارهای دیگری است. امیدوارم که همه فدراسیون‌ها مقام‌هایی را مثل فدراسیون فوتبال کسب کنند تا باعث افتخار ما شوند.

وی در پایان در خصوص دستگیری رئیس فدراسیون تیر و کمان نیز گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و حرفی نمی‌زنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها