کد خبر: ۹۶۵۸
زمان انتشار: ۰۰:۱۲     ۰۳ اسفند ۱۳۸۹
پایگاه اینترنتی اسلام پدیا به عنوان یک سایت مرجع در حوزه معارف دینی و اسلامی، همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) افتتاح شد و در دسترس کاربران اینترنتی و محققان قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با 17 ربیع الاول سالروز ولادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) پایگاه اینترنتی اسلام پدیا و ابسته به مؤسسه فرهنگی و تحقیقاتی رواق حکمت به عنوان یک دایره المعارف دینی راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی هادوی تهرانی رییس موسسه فرهنگی رواق حکمت، در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران، اهداف راه اندازی این سایت را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه سایت اسلام پدیا با هدف در دسترس قرار گرفتن مرجعی برای محققان مسائل دینی و اسلامی در حوزه مجازی راه‌اندازی شده است، گفت: تشریح مبانی اسلام، معرفی انبیا، ائمه و مفاخر اسلامی، توسعه خدمات اینترنتی به کاربران فارسی زبان و افزایش ضریب علمی اینترنت در زبان فارسی از جمله اهداف راه اندازی این پایگاه اینترنتی است.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی افزود: سایت اسلام پدیا در حال حاضر به صورت فارسی در دسترس کاربران اینترنتی است و در آینده نزدیک سایر زبان ها نیز راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: این سایت در سه فاز پیش بینی شده است که در فاز نخست اطلاعاتی که توسط مجموعه محققان مؤسسه رواق حکت جمع آوری و تدوین شده است بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

رییس موسسه فرهنگی رواق حکمت تصریح کرد: سایت اسلام پدیا در فازهای بعدی به سمتی می‌رود که امکانی برای سایر مراکزی که در حوزه اسلام و اسلام شناسی فعالیت دارند فراهم کند تا آنها بتوانند داده های خود را با نام و آرم مرکز مربوطه بر روی این سایت قرار دهند.

وی اضافه کرد: هدف ما این است که مدیریت اطلاعات اسلامی توسط مراکز تحقیقاتی اسلامی صورت بگیرد تا جلوی سوء استفاده های احتمالی نیز گرفته شود.

وی اظهار داشت: مدیریت کلان ویکی پدیا در اختیار صهیونیست ها است و اطلاعات حوزه اسلامی آن دقیق نیست و بعضا تحریف هایی با ظرافت های دقیق صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی در بخش دیگری از سخنان خود، گزارشی از فعالیت های نرم‌افزاری مؤسسه فرهنگی و تحقیقاتی رواق حکمت ارائه کرد و گفت: این مؤسسه از ابتدای تاسیس همت خود را در امور و فعالیت‌های اینترنتی قرار داده است.

وی با اشاره به فعالیت سایت اینترنتی اسلام کوئست به چهارده زبان دنیا، ادامه داد: امروزه این سایت مهم ترین سایت شیعی در پاسخگویی به سؤالات دینی محسوب می شود و تاکنون از این طریق به بیش از دوازده هزار سؤال در زمینه های مختلف پاسخ داده شده است.

گفتنی است، پایگاه اینترنتی اسلام پدیا به نشانیwww.islampedia.ir دسترس کاربران فضای مجازی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها