کد خبر: ۹۵۷۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۰۷ آذر ۱۳۹۱
آصفری  تاکید کرد: ما منتظر سازمان ملل نمی مانیم که بیاید حق ما را بگیرد ما برای بار اول از سازمان ملل در خواست داشتیم که اقدامی کند، اگر سازمان ملل در این خصوص اقدامی نکند، ایران راسا وارد خواهد شد زیرا حق قانونی ملت ایران است که با هر گونه تجاوزی که بخواهد در آسمان جمهوری اسلامی ایران انجام بگیرد مقابله کند.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، درپی هشدار نماینده دائم ایران در سازمان ملل در  خصوص نقض حریم هوایی ایران توسط آمریکا، محمد حسن آصفری دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار بی باک گفت: بعضا ناوها و هواپیماهای آمریکایی در آب های خلیج فارس در حوزه استحفاضی جمهور اسلامی ایران حرکت می کنند و این خلاف معاهدات بین المللی دریای و هوایی است و آمریکا بایستی از این گونه اقدامات که می تواند مناقشاتی را در منطقه ایجاد کند پرهیز کند و پاسخگوی این تحرکات باشد.

 آصفری در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران شکایتی را مطرح کرده است و بطور جدی پیگیر این موضوع می باشد و ایران اجازه نخواهد داد که هیچ کشوری چه آمریکا باشد و چه دیگران بدون اجازه از حریم سطحی، زیر سطحی و هوایی کشورمان استفاده کند چون این هم نقص قوانین و معاهدات بین المللی است و هم تجاوز آشکارا به حریم ایران تلقی می شود.



وی تصریح کرد: اگر آمریکا بخواهد چنین اقدامی را انجام دهد، سر انجامش سرنوشت همان پهبادی خواهد بود که چندی پیش وارد حریم هوایی کشورمان شد و توسط نیروهای مسلح ایران مورد حمله قرار گرفت لذا آمریکا باید از چنین اقدامات خودسرانه ای جلوگیری کند در غیر این صورت با پاسخ نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در دفاع از تمامیت ارضی ایران مطمئنا هیچ نیازی به اجازه سازمان ملل نداریم و به صورت جدی  برخورد می کنیم و برای بار دوم دیگر منتظر  پیگیری سازمان ملل  و جوامع بین الملل نخواهیم بود و خود جمهوری اسلامی ایران پاسخ تجاوزات را خواهد داد.

 نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در مورد استقرار سامانه موشکی ناتو در مرز ترکیه و سوریه اظهار داشت: اینکه تر کیه اجازه داده است که ناتو سامانه های موشکی خود را در منطقه به ویژه در مرز ترکیه و سوریه مستقر کند این مسئله به  غیر از اینکه مناقشات و منازعات  منطقه ای را تشدید می کند، ثمره دیگری ندارد.

وی افزود: کشورهای منطقه بایستی در جهت حفظ آرامش قدم بردارند و اینکه عده ای بخواهند یک منطقه ای را منطقه سرخ کنند و به آن جلوه  نظامی  بدهند، این امر باعث افزلیش مناقشات خواهد شد.

آصفری عنوان کرد: ناتو و اتحادیه اروپا به جای اینکه با رویکرد نظامی مسئله سوریه را حل کنند بهتر است در قالب مذاکره با  معترضین و خلع سلاح آنها و خروج نیروهای نظامی خارجی از سوریه مسئله را حل کند و بدانند که استقرار سامانه موشکی ناتو هم برای ترکیه مشکل ساز خواهد بود و هم  برای کشورهای دیگر.

وی درپاسخ به این سئوال خبرنگار "بی باک" که  آیا استقرار سامانه موشکی ناتو در مرز ترکیه و سوریه تهدیدی علیه مرزهای ایران نیز می باشد، اظهار داشت: ایران نه ترکیه است و نه سوریه لذا جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی دهد تا از طریق مرزهای شمال غربی مشکلی برای کشورمان پیش بیاید و هیچ نوع حرکت موشکی و نظامی علیه امنیت ایران صورت گیرد چون توانمندی ایران در حد بسیار بالا است که دشمنان همگی به آن واقفند.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین اظهار داشت: امنیت منطقه باید در اختیار کشورهای منطقه باشد نه اینکه اروپایی ها یا صهیونیست ها وارد منطقه شوند و ادعای برقراری امنیت را داشته باشند و لازمه این امر مشارکت کشورهای منطقه است.

وی عنوان کرد: دوران لشکر کشی ها تمام شده است و رویکردهای بین المللی باید به صورت گفتگو باشد و سامانه موشکی ناتو به غیر از اینکه برای ترکیه و سوریه مشکل به وجود می آورد، حاصل دیگری ندارد.

آصفری در پایان تاکید کرد: هوشیاری کامل هم در حوزه خلیج فارس و هم در منطقه مرزی با ترکیه وجود دارد اما تحرکات آمریکا در خلیج فارس باعث غافل شدن از مرزهای شمال غربی نخواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها