کد خبر: ۹۵۷۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۷ آذر ۱۳۹۱
به دنبال انتشار حکم جدید در خصوص اختیارات قوه قضائیه:
ان بی سی نیوز ساعاتی پیش از تعدیل حکم محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، مبنی بر محدود کردن اختیارات قوه قضائیه و توسعه اختیارات خویش خبر داد. این خبرگزاری در این باره نوشت محمد مرسی [با عقب نشینی از اظهارات پیشین خود] اظهار داشت حکم او فقط مواردی که مربوط به تصمیمات حکومتی از قبیل اعلام جنگ و مقابله با تهدیدات مربوط به موجودیت مصر است را شامل می شود.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - ان بی سی نیوز ساعاتی پیش از تعدیل حکم محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، مبنی بر محدود کردن اختیارات قوه قضائیه و توسعه اختیارات خویش خبر داد. این خبرگزاری در این باره نوشت محمد مرسی [با عقب نشینی از اظهارات پیشین خود] اظهار داشت حکم او فقط مواردی که مربوط به تصمیمات حکومتی از قبیل اعلام جنگ و مقابله با تهدیدات مربوط به موجودیت مصر است را شامل می شود.



این سازش با قضات مصری در حالی صورت می گیرد که به گزارش ان بی سی نیوز از مصر، معترضین مصمم هستند تا سرنگونی محمد مرسی به اعتراضات خود ادامه دهند، چنانکه یکی از تظاهرات کنندگان مصری اعلام کرده بود انقلاب دوم در راه است.

وال استریت ژورنال نیز دیروز نوشته بود حرکت جدید مرسی نه قضات مصر را راضی کرده بود، نه اپوزوسیون، و نه حتی ایالات متحده!

وال استریت ژورنال همچنین به نقل از سخنگوی دولت مرسی نوشت ”رئیس جمهور از تقاضای شورای عالی قضایی استقبال کرد که فقط آن دسته تصمیمات حکومتی یعنی آنهایی که بر معماری حکومت تاثیر می گذارند از بررسی قضایی مصون باشند."

از طرفی تعدادی از قضات امریکایی که نگران کمک های بی حد و مرز مالی ایالات متحده به مصر بودند، اعلام کردند اگر محمد مرسی بخواهد بر حکم خود پافشاری کند، با استفاده از ابزارهای قانونی، این کمک ها را محدود خواهند کرد.

احمد ماهر، رئیس جنبش شش آوریل نیز در بیاناتی اظهار داشت ”او (مرسی) در متحد کردن همه بر علیه خود بسیار موفقیت آمیز عمل کرده است!! و حتی مردم را نسبت به نگرش طرد-محور اخوان المسلمین مشکوک کرده که آنها فقط و فقط به [قدرت] خود فکر می کنند."

شادی غزالی، از فعالین جوانان پیشرو و عضو حزب آقای البرادعی نیز گفت خواسته مخالفین در حال حاضر لغو کامل حکم محمد مرسی است. او هشدار داد در صورت عدم توجه رئیس جمهور، مبارزات خود را تا سرنگونی او ادامه خواهند داد.

سایت اهرام نیز از راهپیمایی میلیونی در روز سه شنبه (امروز) در اعتراض به حکم محمد مرسی خبر داد.

موضوع قابل تامل این است که مردم حتی حکم تعدیل شده ی مرسی را نپذیرفته و حتی بعضا خواستار سرنگونی وی هستند. مواردی از قبیل ”اعلام جنگ" از آن جهت حائز اهمیت است که مصر در منطقه ای حساس و در مجاورت با فلسطین اشغالی قرار دارد.

به عنوان مثال، روابط حسنه ی دولت مرسی با رژیم سفاک اسرائیل این شائبه ی نزدیک به یقین را به ذهن متبادر می سازد که در صورت عدم اشتراک فکری دولت و مردم درخصوص نوع روابط با اسرائیل و یا بروز جنگ احتمالی در منطقه، مصر به هیچ عنوان جنگ با رژیم اسرائیل را انتخاب نخواهد کرد. ظاهرا شخصیت محمد مرسی -خواسته یا ناخواسته- هر روز بیشتر در قالب حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر نمود می یابد.

منابع خبر:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۴۱
* نظر:
ارسال نظرات
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۲
۲
مرسی داره راه نامبارکو ادامه میده
پاسخ
مهدیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۱
۲
۱
کثیف تر از نامبارکه
چون با ریا و ظاهرسازی جلو اومد
مصری ها رودست خوردن
اخوان المسلمین هم واقعا فقط به فکر اقتدار خودشه. اینم کشک!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
۰
۱
آدم های ساده لوح، یک نگاه به نتایج انتخاباتی که مرسی در آن پیروز شد بیاندازید ، اونوقت می فهمید که مردم مصر واقعا دو دسته هستند، واقعا ؛ و مرسی هم الان درگیر با همین دوگانگی موجود در ملت مصر است ؛ اتصال موضوع به آمریکا هم هیچ تغییری در واقعیت مردم مصر ایجاد نمی کنه
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
۱
۱
نه میخواد سیخ بسوزه نه کباب
پاسخ
سارا
FRANCE
۱۵:۲۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۱
۱
۱
سلام
مشکلی نداره اگه خواستید اکانت باز کنید و خبرم کنید ممنون می شم.
فعلا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها