کد خبر: ۹۵۵۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۶ آذر ۱۳۹۱
بعيد نيست كه «آقاي هت‌تريك» يك بار ديگر به ایران برگردد، ولی اين بار براي بازي در يك تيم جديد
ايمون زايد
ok

به گزارش 598 به نقل از سايت گل- فسخ قرارداد ايمون زايد با باشگاه پرسپوليس، مراحل قانوني خود را طي كرد و اين مهاجم ليبيايي رسما از ليست سرخپوشان خارج شد. به اين ترتيب پيراهن شماره 12 او هم در نيم‌فصل دوم به بازيكن ديگري خواهد رسيد.

مهاجم محبوب هواداران پرسپوليس كه با هت‌تريك در داربي سال گذشته تاريخ‌ساز شده بود در فصل جديد كمتر به بازي گرفته مي‌شد و در نهايت بعد از سفري كه به كشورش داشت ديگر به ايران بازنگشت. گفته شد او به دليل مشكلات شخصي و خانوادگي از مسئولان پرسپوليس تقاضاي فسخ قرارداد كرده و تقاضايش پذيرفته شده است. اما در اين بين صحبت‌هاي ديگري هم به شكل غيررسمي به گوش رسيد كه از حاشيه‌هاي ديگري در مورد او خبر مي‌داد.


بعد از فسخ قرارداد زايد، وسایل اين بازيكن در ايران جمع‌آوري و توسط مدیربرنامه‌اش به وی تحویل شد. البته اصلا بعيد نيست كه «آقاي هت‌تريك» يك بار ديگر به ایران برگردد، ولی اين بار براي بازي در يك تيم جديد.

كارنامه زايد در ايران؛ 15 بازي 12 گل

زايد یکی از معدود بازیکنان خارجی بود كه با سابقه‌ قابل توجه‌ و رزومه معتبري پای به فوتبال ما گذاشت. مهاجم 28 ساله ایرلندی-لیبیائی پيش از حضور در ايران دوران بسیار موفقی را در فوتبال ایرلند سپري كرده و در سال 2011 نیز بهترین بازیکن سال ایرلند شده بود. او در فصل گذشته با اين‌كه اوايل زياد به بازي گرفته نمي‌شد اما فصل موفقی را در پرسپولیس سپری کرد و با انجام سه هت‌تریک، نزد هواداران پرسپولیس به سلطان هت‌تریک بدل شد.

گذشته از پیشینه‌ی ایمون زايد، حضور اندک ولی موفق او در پرسپولیس بحران‌زده خود گویای استعداد بسیار بالای این بازیکن در گل‌زنی بود. او در آخرین دربی پایتخت با انجام یک هت‌‌تریک به‌یادماندنی در 10 دقيقه پرسپولیس را به شكلي دراماتيك به زندگي برگرداند و به شدت نزد هواداران محبوب شد. اما درخشش اين مهاجم فقط به همین هت‌تریک محدود نشد. او در رقابت‌های آسیایی نیز مقابل الشباب امارات هت‌تریک کرد و جالب آن‌که در هفته‌ی سي و پنجم ليگ برتر نیز برابر راه‌آهن بار دیگر هت‌تریک کرد تا در مجموع طي 9 بازی ليگ برتر 7 گل به ثمر برساند و آماری قابل توجه از خود به جای بگذارد. او در لیگ قهرمانان آسیا نیز در 6 بازی 5 گل به ثمر رساند تا عملکرد قابل قبول خود را تکمیل کند.

ايمون زايد در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس فقط 700 دقیقه در لیگ برتر فرصت درخشش یافت و در مجموع با متوسط 0.78 گل در هر بازی به کار خود پایان داد. او در مجموع 447 دقیقه هم در لیگ قهرمانان آسيا برای پرسپولیس به میدان رفت و به‌طور متوسط 0.84 گل در هر بازی به ثمر رساند.

اوضاع ایمون زايد از آغاز فصل جديد زير نظر ژوزه مانوئل با اما و اگر همراه بود. ژوزه چندان اعتقادی به او نداشت و موقعيتي براي عرض اندام به اين مهاجم گلزن نداد. او از ابتداي فصل دوازدهم در شش بازی برای پرسپولیس به میدان رفت که در مجموع اين 6 بازي فقط 180 دقیقه بازی کرد و فقط یک ‌بار به عنوان بازيكن اصلي به ميدان رفت.

به این ترتیب بود که سلطان هت‌تریک، ساز رفتن خود را کوک کرد و در نهایت نیز از پرسپولیس جدا شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها