کد خبر: ۹۵۴۶۰
زمان انتشار: ۱۸:۱۸     ۰۴ آذر ۱۳۹۱
ازدحام مردم در روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورا باعث می شود پایگاههای ما با مشکل کاری روبه رو شوند و نتوانند به طور صحیح به مردم خدمت رسانی کنند.
به گزارش 598 به نقل از عصر ایران، رئیس سازمان انتقال خون ایران گفت: در ایام تاسوعا و عاشورا تمامی مراکز و پایگاههای انتقال خون در سطح کشور فعال است.

دکتر غلامرضا توگه با بیان اینکه در فصل پاییز و زمستان به دلیل شیوع بیماریهای فصلی، با کاهش اهدا کنندگان مواجه هستیم، اظهار داشت: در تهران ذخایرخونی به طور نسبی کاهش پیدا کرده که تقاضا می کنیم که اهدا کنندکان به مراکز و پایگاهها مراجعه کنند تا این کمبود جبران شود.
 
وی با تأکید بر اینکه سازمان انتقال خون همیشه به خون ذخیره نیاز دارد، گفت: ازدحام مردم در روزهای خاص مانند تاسوعا و عاشورا باعث می شود پایگاههای ما با مشکل کاری روبه رو شوند و نتوانند به طور صحیح به مردم خدمت رسانی کنند.

رئیس سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: اگر کسی در این دهه خون اهدا کند تا 3 ماه بعد نمی‌تواند خون اهدا کند ولی ما همیشه به ذخایر خونی نیاز داریم و مردم باید به گونه‌ای برای اهدا خون خود برنامه‌ریزی کنند که در یک زمان خاص، تراکم بیش از حد نباشد.

توگه خاطرنشان کرد: ذخایر خونی در کل کشور از شرایط خوبی برخوردار است اما در بعضی از استانها که با شروع فصل سرما دمای هوا به طور قابل توجهی کاهش پیدا می کند با کاهش مراجعه کنندگان اهدای خون مواجه هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها