کد خبر: ۹۵۴۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۴۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۱
گويا جار وجنجال و دعوا و زد و خوردهاي ليگ كشتي قرار نيست هيچ وقت تمامي داشته باشد! با آغاز فصل جديد ليگ برتركشتي آزاد ايران و درشرايطي كه به نظر مي‌رسيد امسال با تدابيري كه سازمان ليگ و فدراسيون براي مهار تشنج‌هاي موجود در اين رقابت‌ها انديشيده‌اند، ديگر شاهد بروز يك چنين حوادث تلخ و تاسفباري در ورزش اول ايران نباشيم ولي باز با شروع فصل جديد ليگ برتر كشتي دوباره گويا بازار دعوا و مشت و لگد پراني روي تشك و كنار دايره طلايي داغ شده حتي داغ‌تر از خاطرات تلخ گذشته!

به گزارش رجانیوز، اما درجريان ديدار تيم‌هاي داماش صدراي بابل و فولاد ماهان سپاهان در هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد، كشتي‌گيران اوزان 66 كيلوگرم با يكديگر درگير شدند و به‌جاي رد و بدل كردن فنون ناب كشتي، مشت و لگد و ناسزا روي تشك حواله يكديگر كردند!هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد روز چهارشنبه گذشته با برگزاري 4 ديدار در شهرهاي مختلف برگزار شد كه در حساس‌ترين مسابقه از گروه دوم تيم‌ داماش صدراي بابل ميزبان فولاد ماهان سپاهان بود. 

در حالي‌كه دو تيم در اوزان 55 و 60 كيلوگرم به يك پيروزي دست يافته بودند و كار مساوي دنبال مي‌شد در ديدار وزن 66 كيلوگرم محمد يوسفي مقابل مهدي يگانه جعفري قرار گرفت كه در پايان كار اين دو كشتي‌گير به زد و خورد و درگيري انجاميد.
 
در تايم اول اين ديدار يوسفي با نتيجه يك-صفر به پيروزي دست يافت و در تايم دوم هم بعد از رد و بدل نشدن امتيازي بين دو كشتي‌گير، كار به كلينچ كشيد كه گوي به نفع يوسفي آمد. وي بعد از كش و قوس، موفق به خاك كردن حريف شد تا برنده اين ديدار لقب بگيرد اما نشنيدن صداي سوت پايان، باعث ايجاد درگيري شد. يوسفي با وجود پايان مسابقه همچنان يگانه جعفري را روي پل نگه داشته بود و حريف هم كه از اين حركت عصباني شده بود، ابتدا با مشت و سپس با لگد يوسفي را از روي خود به عقب پرتاب كرد.
 
اين حركت يگانه جعفري باعث ايجاد تشنج و درگيري در سالن و واكنش شديد تماشاگران بابلي شد و تماشاگران حاضر در سالن با پرتاب بطري اعتراض خود را نشان دادند. اين ديدار در نهايت با برتري 4-3 داماش صدراي بابل به پايان رسيد. رييس كميته انضباطي فدراسيون كشتي در اين‌باره مي‌گويد: «جلسه كميته انضباطي براي بررسي حوادث ديدار تيم‌هاي صدراي داماش بابل و فولاد ماهان سپاهان اصفهان هفته آينده تشكيل مي‌شود.» 
 
بيژن قاسم‌زاده در رابطه با ضربات مشت و لگد كشتي‌گير وزن 66 كيلوگرم تيم فولاد ماهان به حريفش، تاكيد مي‌كند: «روز سه‌شنبه گذشته در بابل حضور داشتم و از نزديك شاهد اين مبارزه بودم و تمام حوادث پيش آمده ديدار وزن 66 كيلوگرم بين يگانه جعفري و يوسفي را از نزديك ديدم. جلسه كميته انضباطي فدراسيون كشتي هفته آينده برگزار مي‌شود و بدون اغماض با متخلفان برخورد مي‌كنيم.»
 
حاج‌كناري: ما برنده بوديم نه پرسپوليسي ها
 
سرمربي تيم كشتي آزاد صدراي زيرآب با بيان اين مطلب كه برخي از تيم‌ها با اعمال نفوذ روي داوران نتايج مسابقه را به سود خود رقم مي‌زنند مي‌گويد: «در زمان برگزاري مسابقه داوران به اعتراض من توجهي نمي‌كردند و منتظر بودند تا حركتي انجام دهم و فورا اخراجم كنند اما هواي پرسپوليس را داشتند.»
 
عباس حاج‌كناري درباره شكست مقابل پرسپوليس در هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد ادامه مي‌دهد: «بعضي‌ها گفتند كه پرسپوليس با تيم دوم و نفرات ذخيره‌اش مقابل ما قرار گرفت در حالي‌كه به هيچ عنوان اينطور نبود و آنها با تمام قوا به زيرآب آمده بودند.»
 
حاج كناري تاكيد مي‌كند: «برنده اصلي اين ديدار ما بوديم. داوران به اعتراض من توجهي نمي‌كردند و منتظر بودند تا حركتي انجام دهم تا اخراجم كنند. حتي به من نگاه نيز نمي‌كردند و به اعتراضات من توجهي نداشتند در حالي‌كه به مربيان حريف مي‌گفتند اعتراض كنند و خيلي سريع رسيدگي مي‌كردند. در 4 وزن اول ما پيروز اصلي بوديم اما 2 وزن را به ما ندادند.»
 
سرمربي تيم كشتي آزاد صدراي زيرآب در پايان خاطر نشان مي‌كند: «در هر صورت از عملكرد كشتي‌گيران راضي هستم اما اگر شرايط بخواهد به همين منوال پيش برود و تيم‌ها در داوري اعمال نفوذ كنند اين جوانان در ليگ به جايي نخواهند رسيد. نماينده فدراسيون از سازمان ليگ هم هواي پرسپوليسي‌ها را داشت و طرفدار آنها بود. بايد از حق كشتي‌گيرانم دفاع كنم اما يكي از عوامل اصلي شكست ما قضاوت ضعيف داوران بود.»
 
سايپا قهرمان فصل قبل را درهم كوبيد!
 
رقابت‌هاي هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد با پيروزي تيم‌هاي داماش، پرسپوليس و شهداي ساري و همچنين شكست دور از انتظار مدافع عنوان قهرماني همراه شد. در هفته دوم ليگ برتر كشتي آزاد و در گروه اول ثامن الحجج سبزوار مدافع عنوان قهرماني، شكست باور نكردني 4 - 3 را مقابل سايپاي شمال و برابر چشم تماشاگران خودي تجربه كرد.
 
اين باخت در حالي رقم خورد كه محسن كاوه بيشتر از كشتي‌گيران ذخيره استفاده كرده بود اما اين ريسك او جواب نداد. دو ملي‌پوش تيم ثامن يعني حسن رحيمي و صادق گودرزي در اين ديدار به روي تشك نرفتند. پيروزي اصغر بذري مقابل حسام مقدم از نتايج جالب اين مسابقه بود. بذري كه يك بار از كشتي خداحافظي كرده بود، بازگشت درخشاني داشت و به حريف جوانش نشان داد كه دود از كنده بلند مي‌شود. در ديگر مسابقه گروه اول پرسپوليس جويبار با نفرات ذخيره‌اش موفق شد صدراي زيرآب را در يك ديدار خارج از خانه 4 - 3 مغلوب كند.
 
جمال ميرزايي، احمد رسولي، مصطفي حسين‌خاني و سيد احمد محمدي نفرات پيروز پرسپوليس بودند اما، دو تيم مدعي گروه دوم يعني داماش صدراي بابل و فولاد ماهان اصفهان در بابل به مصاف هم رفتند كه داماشي‌ها در مبارزه‌اي نفسگير با نتيجه 4 - 3 به پيروزي رسيدند تا نخستين برد خود در ليگ برتر را جشن بگيرند. داماشي‌ها در هفته اول استراحت داشتند. جنجال پايان مسابقه نكته قابل توجه كشتي وزن 66 كيلوگرم بود.
 
نشنيدن صداي سوت پايان مسابقه، كار دست دو كشتي‌گير جوان داد و باعث درگيري شد چرا كه محمد يوسفي با اينكه مسابقه تمام شده بود همچنان سعي مي‌كرد مهدي يگانه جعفري را روي پل نگه دارد و يگانه جعفري هم كه از اين حركت عصباني شد، ابتدا با دو مشت و سپس يك لگد جانانه جواب يوسفي را داد كه اين حركت او باعث جنجال در سالن و واكنش شديد تماشاگران بابلي شد به طوري كه با پرتاب بطري و ساير اشيا اعتراض خود را نشان دادند.
 
در كشتي‌هاي حساس نيز مسعود اسماعيل‌پور از داماش توانست واسيل فدروشين كشتي‌گير اوكرايني ماهان را شكست دهد و عبدالسلام گاديسوف كشتي‌گير روس داماش به راحتي از سد حامد تاتاري گذشت. در ديگر مسابقه گروه دوم، تيم تازه وارد شهداي ساري موفق شد در نخستين مسابقه خود در ليگ، گاز مازندران را شكست دهد. تقي داداشي از گاز و سعيد ابراهيمي از شهداي ساري از جمله نفرات پيروز اين پيكارها بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها