کد خبر: ۹۵۳۵۴
زمان انتشار: ۲۰:۵۸     ۰۲ آذر ۱۳۹۱
روزنامه مغرب، روزنامه‌اي كه حامي جريان هاشمي و اصلاح‌طلبان است، امروز در تيتر اول خود، تلويحا سعي در ايجاد اختلاف بين دولت و مجلس، و همين‌طور توهين به شخص رئيس جمهور كرد.

به گزارش بولتن، روزنامه مغرب که چند وقتي است خود را در فضای رسانه های مکتوب کشور قرار داده،‌ در حقیقت ادامه روند روزنامه فرهنگ آشتی سابق است که مدیر مسئول آن ترجیح داده با سر و شکلی جدید روزنامه اش را روانه کیوسک ها کند.



«محمد مهدی امامی ناصری» مدیر مسئول فعلی روزنامه مغرب که روزنامه فرهنگ آشتی سابق را با حواشی و جنجال های گوناگونی از مدیر سابق تصاحب کرده بود در سال های اخیر آن را به تریبون اصلی تخریب دولت تبدیل کرده و عملاٌ به پایگاه رسانه ای مهم اصلاح طلبان و به ویژه شخص هاشمی رفسنجانی تبدیل شده بود.

بنا بر گزارش خبرگزاري‌ها، امامی ناصری در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری به عنوان مشاور هاشمی مسئولیت کمیته تبلیغاتی ستاد وی را بر عهده داشت. در انتخابات سال 88 به جرگه حامیان محسن رضایی پیوست و به عنوان مشاور او به فعالیت پرداخت. البته سوابق انتخاباتی او به همین جا ختم نشد چرا که او خودش در انتخابات های دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه نامزد ورود به خانه ملت شد اما پس از ریخت و پاش های گسترده در حوزه انتخابیه اش و به دلایل عدیده از سوی شورای نگهبان قانون اساسی رد صلاحیت شد.

چندي پيش نيز «امامي ناصري» مديرمسوول روزنامه مغرب پس از حضور ماموران دادستاني تهران در روزنامه،‌ بازداشت شد. البته همان ايام، سخنگوي قوه قضاييه در نشست خبري‌اش با رسانه‌هاي گروهي در اين‌باره گفت كه مدير مسوول روزنامه مغرب به اتهامي غير از اتهام مطبوعاتي، تحت تعقيب قرار گرفته است.

بر اين اساس، روزنامه مغرب در ماه‌هاي اخير، پا در جای پای روزنامه زنجیره ای جریان فتنه گذاشته و همان خطی را دنبال می کند که این روزنامه ها دنبال می کردند. بررسی تیترها و مطالب روزنامه جدیدالتاسیس «مغرب» نشان می دهد که این رسانه با زنده ساختن مجدد فتنه، دنبال فراهم آوردن زمینه فعالیت سیاسی برای یکی از چهره های سیاسی است.

اما روزنامه مغرب، در شماره امروز خود با انتشار كاريكاتوري از آقاي رئيس‌جمهور، و انتخاب تيتري به نام «ختم سؤال»، سعي كرده اينطور به مخاطب القا كند كه برنده اصلي اين ماجرا شخص احمدي‌نژاد بوده است. به خصوص كه در اين تصوير كاريكاتورگونه، چهره‌ احمدي‌نژاد خندان، و در حال پاره كردن كاغذ (كاغد امضاي نمايندگان جهت استيضاح) نشان داده شده است.

اين در حالي است كه رهبر انقلاب، ديروز در سخنان خود بيان كردند:

«اينى كه از مسئولان كشور سئوال بكنند، حالا يا از رئيس جمهور يا از ساير مسئولان اجرائى، اين از دو جهت كار مثبتى است: يكى اينكه نشان ميدهد كه نمايندگان مردم در قوه‌ى مقننه احساس مسئوليت ميكنند نسبت به مسائل كشور؛ اين مثبت است. جنبه‌ى ديگر اين است كه مسئولان كشور با اعتماد به نفس و با شجاعت قابل تحسين ميگويند آماده هستند كه بيايند توضيح بدهند، اين سئوالات را بيان كنند؛ اين هم مثبت است. هم مسئولان قوه‌ى مقننه‌ى ما به وظيفه عمل ميكنند، هم مسئولان قوه‌ى مجريه ما نشان ميدهند كه به صحت عمل خودشان و صداقت خودشان اطمينان دارند و اعتماد دارند. انسان چه ميخواهد ديگر، از همه بهتر، اين است. حالا اين كار اتفاق افتاده است؛ يعنى مجلس ميگويد ميخواهد بپرسد، اين احساس وظيفه است؛ دستگاه دولتى ميگويد ميخواهد با اعتماد به نفس پاسخ بدهد و از عهده‌ى پاسخ برمى‌آيد - كه اين را به ما هم گفتند - اين هم قابل تحسين هست؛ هر دو قضيه خوب است، لكن من معتقدم كه اين دو نقطه‌ى مثبت تا اينجا انجام گرفته، از اينجا به بعد ديگر ادامه پيدا نكند.(5) همين جا تمامش بكنند؛ همين جا تمام كنند قضيه را. مجلس يك امتحان خوبى داده است، يك امتحان خوبى مسئولين اجرائى داده‌اند؛ اين امتحان، امتحان خوبى بود.»

البته توهين به رئيس جمهور كشور و حمايت از سران فتنه (موسوي و خاتمي و كروبي) چنان‌چه گفته شد در اين روزنامه مسبوق به سابقه بوده است. به نظر مي‌رسد طرفداران جناح هاشمي و اصلاح‌طلبان كه تداوم حضور خود را منوط به اختلاف بين سران قوا و همين‌طور نيروهاي اصولگرا مي‌دانند، از اين تدبير به موقع رهبر انقلاب به شدت عصباني شده و با چنين اقداماتي، عصبانيت خود را نشان مي دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها