کد خبر: ۹۵۰۸۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۰۱ آذر ۱۳۹۱
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هیئت رئیسه فدراسیون می‌گوید باید اختیارات کی‌روش کمتر شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، علی کفاشیان پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه با حضور اعضای کمیته فوتسال و کمیته جوانان صحبت‌هایی مطرح شد و نتایج اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی درباره استعفای ترابیان خاطرنشان کرد: هنوز استعفای او را قبول نکردیم. صحبت‌هایی انجام شد و در جلسه آینده درباره این موضوع تصمیم می‌گیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره عملکرد اکبر محمدی در تیم جوانان گفت: محمدی فرد باتجربه‌ای است و حضور او در لیگ هم جواب داده است. شاید از صد در صد، 80 درصد موفق بوده است. برای تیمی که درست کرده‌ایم او را حفظ می‌کنیم اما با کادر جدید جایگزینی خواهیم داشت. محمدی را هم در تیم حفظ می‌کنیم.

کفاشیان درباره علی صانعی سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: تغییراتی در کادر فنی فوتسال خواهیم داشت البته صانعی زحمات خود را کشیده و عملکرد مثبتی داشته است. تیم ما در این دوره پسرفت نداشت بلکه پیشرفت نداشتیم و نتوانستیم به جمع 4 تیم راه پیدا کنیم. صانعی از سرمایه‌های ملی فوتسال است و او را حفظ می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که صانعی از مشکلات ساختاری فوتسال اعتراض داشت، خاطرنشان کرد: ما در مورد فوتسال، مشکل ساختاری نداریم. فوتسال کمیته‌ای دارد و هفته آینده نیز این کمیته تشکیل جلسه می‌دهد و درباره نتایج تیم ملی صحبت خواهد کرد. اعضای کمیته فوتسال در مورد نتایج اظهار نظر می‌کنند.

کفاشیان در پاسخ به این سؤال که آیا تصمیمات فوتسال را یک نفر و آن هم رئیس کمیته اتخاذ نمی‌کند، تصریح کرد: این گونه نیست شما از کسانی که در جریان فوتسال قرار دارند بپرسید. باشگاه‌های ما هر کدام نماینده‌ای در هیئت رئیسه دارند و در خصوص اتفاقات تصمیم می‌‌گیرند.

وی با اشاره به حضورش در کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد: هفته آینده جلسه‌ای را با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهیم داشت که درباره سهمیه لیگ قهرمانان و همچنین جوایز بهترین‌ها صحبت و بررسی می‌شود. جلسه بعدی هیئت رئیسه فوتبال روز دوشنبه 13 آذر ماه برگزار می‌شود.

وی با حمایت از عملکرد ترابیان در فوتسال خاطرنشان کرد: فوتسال ما هم اکنون رتبه اول آسیا را دارد ما ناکامی نداشتیم. در هفت دوره برگزار شده جام جهانی سه دوره توانستیم از مرحله گروهی جام جهانی صعود کنیم. آماری که سرمربی تیم ملی در خصوص بازی با کمبیا ارائه کرد آمار مطلوبی بود. تیم ما بازی خوبی ارائه کرد اما روی اتفاق گل خوردیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که اکثر کارشناسان عملکرد فوتسال را ضعیف دانستند، گفت: ما عملکرد خوبی داشتیم، طبق آنالیزی که مربیان و افراد فیفا انجام دادند، توپ و میدان در اختیار ما بود. درصد مالکیت بالایی را به خود اختصاص داده بودیم اما روی اتفاق به کلمبیا باختیم و از جام جهانی حذف شدیم.

کفاشیان در خصوص اینکه اعضای هیئت رئیسه از اختیاراتی که به کی‌روش داده شده، معترض هستند، خاطرنشان کرد: بحث تذکر در اینجا نبود موضوعی مطرح شد و آن این بود که اختیاراتی که به کی‌روش داده شده و هر حرفی که او می‌زند فدارسیون قبول می‌کند باید کمتر شود. باید بگویم که فدراسیون فوتبال چیزهایی را که کی‌روش بخواهد و اگر منطقی باشد فراهم می‌کند همانطور که در تمام رده‌ها برای سرمربیان چنین امری را فراهم می‌کنیم. او فرقی با دیگران نمی‌کند. اگر در حد توان فدارسیون باشد اختیارات را برآورده می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون فوتبال پس از این ناکامی‌ها از مردم دلجویی نمی‌کند، گفت: به هر حال توپ گرد است زمانی وارد دروازه می‌شود و بعضی اوقات هم اینگونه نیست. در جلسه امروز تصمیم گرفتیم تغییرات اساسی در راستای همین امر انجام بدهیم که در آینده شاهد چنین نتایجی نباشیم و توپ به گل تبدیل شود.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه تماشاگران در بازی برابر ازبکستان که در روز بارانی برگزار شده بود، و آنها از تیم ملی حمایت کردند و انتظار پیروزی داشتند، تصریح کرد: قطعا تماشاگران باید از تیم ملی حمایت کنند ما با حمایت همین هواداران توانستیم کره جنوبی را ببریم و همیشه همین حمایت این تماشاگران وجود خواهد داشت. ما هم قدرشناس آنها هستیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بازیکنان فوتسال از پاداش فدراسیون پس از تساوی برابر اسپانیا معترض بودند، گفت: اینگونه نبود که فقط 100 دلار به آنها بدهیم مثل اینکه پس از هر بازی این مبلغ پرداخت می‌شده ضمن اینکه پول جیبی هم داشته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها