کد خبر: ۹۴۹۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۱ آذر ۱۳۹۱
جمعیت حقوق بشر بحرین:
جمعیت حقوق بشر بحرین تاکید کرد که آزادی دینی در قوانین آسمانی و منشورهای بین‌المللی تضمین شده است و آل خلیفه باید به شعائر دینی مردم احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، جمعیت حقوق بشر بحرین در بیانیه خود از رژیم بحرین خواست تا از اقداماتی که به آزادی عقیده خدشه وارد می کند، دست بکشد و به شعائر دینی همه اقشار ملت بحرین احترام گذاشته و به هیچ وجه در آن مداخله نکند.

این بیانیه تاکید کرد: دخالت در آزادی‌های دینی عواقب خطرناکی را به همراه خواهد داشت و باید بیشترین میزان احتیاط صورت گیرد و از انجام اینگونه اقدامات که به آزادی عقیده و انجام آن خدشه وارد می کند، خودداری شود.

این بیانیه همچنین درباره بازداشت و احضار خطیبان و مسئولان تکیه های عزاداری ماه محرم گفت: این جمعیت با نگرانی زیاد اقدام وزارت کشور بحرین در احضار این افراد را به قصد بازجویی و بازخواست آنها درباره موضوعاتی که به فعالیت دینی آنها باز می گردد، دنبال می کند.

جمعیت حقوق بشر بحرین این اقدام وزارت کشور را اقدامی بی سابقه و خطرناک دانست که به آزادی دینی خدشه وارد می کند؛ آزادی دینی که قوانین آسمانی و منشورهای بین المللی حقوق بشر از جمله اعلامیه جهانی حقوق بشر و قانون اساسی بحرین تضمین شده است.

این بیانیه تاکید کرد: مراسم ماه محرم پیوند دهنده قلب های مردم بحرین و نماد وحدت و همزیستی مشترک آنها و همنوایی آنها در سختی و آسایش است زیرا آنها درک می کنند که این مناسبت دینی حاوی پیام های انسانی عظیمی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها