کد خبر: ۹۴۷۷۷
زمان انتشار: ۱۷:۵۸     ۳۰ آبان ۱۳۹۱
کارگردان «مریم مقدس» با اشاره به فیلم «یک خانواده محترم» گفت: کسانی که بنیه معرفتی‌ و اعتقادی‌شان ضعیف است، به ساخت چنین فیلم‌هایی دست می‌زنند. تا وقتی کسی بنیه اعتقادی‌اش قوی نشده، نباید وارد حوزه فیلمسازی شود.
به گزارش فارس، «شهریار بحرانی» از جمله فیلمسازانی است که آثار ارزشمندی چون «ملک سلیمان» و «مریم مقدس» و «حمله به اچ 3» را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده و توانسته با نمایش این آثار در کشورهای مختلف از جمله کشورهای عرب زبان و منطقه موفق عمل کند. به بهانه نمایش فیلم ضدارزشی «یک خانواده محترم» گفت‌وگویی با او انجام داده‌ایم.
 
«شهریار بحرانی» درباره ساخت فیلم «یک خانواده محترم» گفت: این فیلم بسیار توهین‌آمیز یک خیانت آشکار به مقدسات کشور است و فیلم به دست افراد ایرانی ساخته شده و واقعا دل انسان به درد می‌آید.
 
* با دیدن فیلم دلم به درد آمد
 
وی در ادامه گفت: من به شخصه ‌وقتی فیلم را دیدم دلم به درد آمد و دلم شکسته شده. چرا باید از خود ما هنرمندان و فیلمسازان کسانی پیدا شوند، به چنین صورتی دست به خیانت علیه ارزش‌های کشور بزنند، علیه ارزش‌های قرآن عزیز، اسلام عزیز، علیه امام راحل (ره) ، علیه مقام معظم رهبری، علیه مقدسات کشور و علیه دفاع مقدس ‌و به این شکل توهین خودشان و بنیان‌های ارزشمند را زیر سوال ببرند و کاری را بکنند که نشریات خارجی‌، معاندین و مخالفین خوشحال شوند و بگویند دیدید که سی سال است می‌گوییم وحشی هستند و خودشان هم تایید می‌کنند.
 
بحرانی در ادامه به چگونگی ساخته شدن این فیلم اشاره کرد و گفت: چرا ما باید به چنین جایی برسیم؟ چقدر حیف است، جامعه هنری نباید به چنین محلی می‌رسید. غیرت انسانی ما قبول نمی‌کند‌.
 
* نباید افرادی که بنیه معرفتی ضعیفی دارند وارد فیلمسازی شوند
 
وی در پاسخ به این سؤال که چگونه ما به ساخت چنین فیلمی رسیدیم و دلایل ساخت این اثر چیست، گفت: یکی از دلایلش این است که وقتی ضعفا وارد فیلمسازی شوند این‌گونه می‌شود. کسانی که بنیه معرفتی‌، ایمانی و اعتقادی‌شان ضعیف است، به ساخت چنین فیلم‌هایی دست می‌زنند. تا وقتی کسی بنیه اعتقادی‌اش قوی نشده، نباید وارد فیلمسازی شود.
 
* فیلمسازی ورطه خطرناکی است
 
وی در ادامه گفت: فیلمسازی ورطه خطرناک و لغزنده‌ای است که بسیاری را به سمت اعماق دنیا می‌کشاند و باعث سقوط می‌شود، پس باید دقت و محافظت از جوانان و تازه‌کارها کنیم‌. از کسانی که هنوز بنیه قوی ندارند وارد این حیطه خطرناک نشوند، آلت دست دشمن نشوند و باعث خوشحالی دشمنان ما نشوند و این طوری آبروریزی نکنند. نظام اخلاقی جامعه و‌ نظام ارزشی جامعه را به این افتضاح دچار نکنند.
 
* دشمن با افراد خائن خودی حمله می‌کند
 
وی درباره فیلم ساخته شده «یک خانواده محترم» و ارائه پخش آن به شرکت خارجی گفت: فیلمسازی الان آسان و سهل الوصول شده است و دشمن هم مترصد است در نقشه‌هایی که علیه ما دارد، در این جنگ روانی گسترده که علیه ما تدارک دیده است، هر روز از یک حربه استفاده ‌می‌کند و ما ‌را تست می‌زند که ما در مقابل هر حمله  چگونه برخورد می‌کنیم، ‌روز به روز هم حملاتش را شدیدتر می‌کند حالا هم توسط افراد خائن خودی این کار را انجام می‌دهد تا به مقصد خود برسد.
 
* مرکز فرماندهی جنگ نرم باید ایجاد شود
 
وی در پاسخ به این سؤال که با این نوع حملات ما چگونه باید برخورد کنیم، گفت: آیا نباید ستاد بحرانی داشته باشیم یا یک قرارگاه یا مرکز فرماندهی جنگ نرم که بتواند حملات دشمن را تجزیه و تحلیل کند و حملات بعدی را شناسایی کند و بتواند حملات را  پیش‌بینی کند‌. پایگاهی که ما را از نظر فرهنگی وارد یک موضع سخت و مؤثر دفاعی  کند و ما در مراحل بعدی خودمان تهاجم کنیم و تهاجمی با حرف‌های مذهبی‌، انسانی، با  ارزش‌های بزرگی که در جامعه وجود دارد ما بتوانیم هجمه کنیم و دشمن و شیطان را از قلب‌های مردم  دنیا دور کنیم‌.
 
وی در ادامه گفت: یک چنین مرکز تفکری ضروری است. اگر این اتفاق نیافتد دشمن روز به روز خاکریزهای جدیدتری را فتح می‌کند، پیشروی‌اش گسترده‌تر می‌شود و هیچ کاری از دست ما ساخته نیست.
 
باید فعالانه یک قرارگاه جنگی در رابطه با بحث جنگ نرم ایجاد کنیم و دلسوزان و مسئولین غیرتمندی که در زمینه کار فرهنگی و سینمایی هستند جمع شوند و تحت یک فرماندهی که وصل به ولایت شود حرکت کنند و وارد میدان جنگ شویم.
 
بحرانی در پاسخ به این سوال که با توجه به ساخته شدن فیلم «یک خانواده محترم» ما باید چگونه برخورد کنیم و با چه تجهیزات و امکاناتی به نبرد برویم، گفت: ما در  یک جنگ فرهنگی و نرم هستیم. در جنگ نرم ابزارهایی وجود دارد از جمله فیلم، ابزارها و سلاح‌هایی که تخریب می‌کند. ما قصدمان از جنگ نرم ساختن سلاح تخریبی نیست، ما علاقمندیم سلاح‌های ارزشی بسازیم و قلب‌ها را تسخیر کنیم اما دشمن چه در داخل و چه در خارج از کشور متاسفانه به دست بعضی از ایادی خیانتکارش این کار را می‌کند. برخی از سلاح‌ها این‌گونه (تخریبی) ساخته می‌شود و وقتی فیلم ساخته شد مقوله تصویر به گونه‌ای است که به دلیل وجود تکنولوژی نمی‌توان جلویش را گرفت.
 
وی در خاتمه به سهل‌انگاری مسئولین اشاره کرد و گفت‌: متاسفانه اهمال کاری برخی از مسئولین باعث شد تا فیلم  از دست خارج شود، دیگر کاری نمی‌توان در این خصوص انجام داد.  هر قدر در ایران جلوی آن را بگیریم، با وجود تکنولوژی نمی‌توان در خارج از ایران جلوی کار را گرفت، چه خوب است با دقت نظر از ساختن این نوع آثار جلوگیری کنیم‌.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها