کد خبر: ۹۴۶۰۱
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۳۰ آبان ۱۳۹۱
سفير سابق آمريكا در عراق با اشاره به اظهارات اخير اوباما درباره آمادگي كاخ سفيد براي گفت وگو با ايران اعلام كرد كه اكنون بايد به اين حرف ها جامه عمل پوشاند.
«رايان كراكر» در گفت و گو با پايگاه خبري المانيتور درباره تحولات سوريه گفت، دولت اوباما آشكارا در آغاز دوره رياست جمهوري خود در سال 2009 اعلام داشت كه آماده گفت و گو با ايران است. اكنون بهترين زمان براي بيان اين است كه ما آماده گفت و گو هستيم پس بياييم تا گفت و گوها را آغاز كنيم. شايد بتوانيم همانند افغانستان سال 2001 با ايران در مورد سوريه نيز به توافق برسيم.
وي در ادامه با انتقاد از حمايت مالي و تسليحاتي كاخ سفيد از تروريست هاي سوريه گفت: شما مي توانيد به انقلاب هاي رخ داده بنگريد كه ادامه تحولات برخلاف تصور ما بودند. همانند انقلاب فرانسه يا انقلاب سال 79 ايران، ما در ابتدا بر اين باور بوديم كه قادريم بعد از انقلاب نيز با انقلابيون ارتباط برقرار نماييم اما در اشتباه بوديم زيرا نتوانستيم به تحليل رويدادها بپردازيم. بنابراين نبايد اين اشتباه را درباره سوريه مرتكب شويم.
كراكر در بخش ديگري از اين گفت وگو با اشاره به تحولات عراق اعتراف مي كند كه هر چند آمريكا و عراق دو شريك راهبردي هستند اما واقعيت اين است كه امروز مردم عراق به كشور ايران بيشتر اعتماد دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها