کد خبر: ۹۴۴۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۹ آبان ۱۳۹۱
صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر به هفت میلیون و 280 هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، همزمان با کاهش 14.6 درصدی پالایش در پالایشگاههای عربستان، صادرات نفت این کشور در ماه سپتامبر به هفت میلیون و 280 هزار بشکه در روز رسید.

براساس گزارش موسسه اطلاعات مشترک سازمان‌های انرژی(جودی)، صادرات نفت عربستان در ماه سپتامبر در شرایطی 2.9 درصد افزایش یافته که تولید این کشور در این ماه 0.3 درصد کمتر از ماه اوت بوده است. براساس این آمار عربستان سعودی در ماه سپتامبر روزانه 9 میلیون و 720 هزار بشکه نفت تولید کرده است.

موسسه جودی به نقل از آمار دولت عربستان گزارش داد: پالایشگاههای عربستان در این ماه روزانه یک میلیون و 680 هزاز بشکه نفت پالایش کرده اند که نسبت به ماه اوت روزانه 287 هزار بشکه کاهش یافته است.

همچنین عربستان در ماه سپتامبر 269 میلیون و 300 هزار بشکه نفت را در انبارهای خود ذخیره کرده که نسبت به ماه قبل (269 میلیون و 100 هزار بشکه) افزایش یافته است.

این کشور که برای تامین انرژی کارخانه‌های تولید برق و آب شیرین از نفت استفاده می‌کند، به طور فزاینده‌ای در صدد است گاز طبیعی را به عنوان سوخت جایگزین نفت کند. با انجام این کار دولت عربستان در نظر دارد نفت بیشتری را به صادرات اختصاص دهد.

موسسه جودی که تحت نظارت انجمن بین‌المللی انرژی مستقر در ریاض فعالیت می‌کند، برای جمع آوری اطلاعات تولید، واردات و صادرات کشورهای تولید کننده و مصرف کننده نفت از اطلاعات دولتی استفاده می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها