کد خبر: ۹۴۱۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه از برنامه ریزی برای سفر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه و هیات پارلمانی کشورمان به غزه خبر داد.
به گزارش 598، حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت:موضوع به مقامات مصری منتقل شده است و منتظر هماهنگی در این باره هستیم تا این سفر صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان در حمایت از مردم غزه افزود: از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه ، وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه هایی به دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی و نماینده سیاست خارجی و امنیتی اروپا با محکوم کردن این تجاوز، اقدامات لازم و بی طرفانه آنان را برای توقف حملات صهیونیست ها و حمایت از مردم غزه خواستار شد.

امیرعبداللهیان، همچنین با اشاره به تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان با مسئولان حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: آنان در گفتگو با آقای صالحی و تشریح آخرین وضع میدانی غزه و اقدامات مقاومت در پاسخ به حملات صهیونیست ها ، از انسجام و اقتدار بیش از پیش مقاومت ابراز خرسندی و تاکید کردند گرچه صهیونیست ها آغازگر دورجدید تجاوز به غزه هستند اما پایان دهنده آن نخواهند بود .

وی افزود: در این گفتگوی تلفنی همچنین موضوع امدادرسانی و ارسال کمک به مردم غزه به ویژه محموله های دارویی مطرح شد و وزیر امور خارجه کشورمان برای ارسال کمک های انسان دوستانه اعلام آمادگی کرد.

امیرعبداللهیان گفت: بر این اساس، تماس هایی با رئیس سازمان هلال احمر داشتیم که طبق اعلام آقای فقیه رئیس این سازمان ، نخستین محموله امدادی کشورمان برای ارسال به غزه آماده است و از مقامات مصر خواسته ایم آن را هوایی و از مرز رفح ارسال کنیم تا در اختیار هلال احمر غزه قرار گیرد.

وی با اشاره به اوضاع کنونی غزه گفت: رژیم صهیونیستی با محاسبه غلط وارد این جنگ نابرابر شده و با تبعات غافلگیر کننده آن به ویژه هدف قرارگرفتن تل آویو و برخی مراکز مهم مواجه شده است به همین علت برای برقراری آتش بس تلاشی جدی آغاز کرده اند و برخی خبرها حاکی است این درخواست را مکرر از طریق برخی واسطه ها به گروه های جهادی فلسطین منتقل کره اند زیرا تصور نمی کردند با پاسخ قوی مقاومت مواجه شوند .

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به سفر نخست وزیر مصر و وزیر امور خارجه تونس به غزه پس از تجاوز صهیونیست ها به این منطقه افزود: در پی بیداری اسلامی تحولات ماهوی در خاورمیانه و شمال آفریقا روی داده که به تقویت فلسطین و مقاومت منجر شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها