کد خبر: ۹۳۹۴۰
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۲۷ آبان ۱۳۹۱
دبیران چند اتحادیه دانشجویی خواستار تشکیل برگزاری نشست اضطراری جنبش غیرمتعهدها از سوی دولت، درباره کشتار مردم غزه و محکومیت این جنایات شدند.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، در نشست تشکل‌های دانشجویی در محکومیت کشتار مردم غزه، علیرضا کریمی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه "رژیم صهیونیستی دچار بحران مشروعیت است"، اظهار کرد: این رژیم در کشتار مردم غزه مرتکب اشتباه استراتژیک شده، چراکه حماس قوی‌تر از سال وقوع جنگ 22 روزه شده است.

وی افزود: دلیل آنکه امروز رژیم صهیونیستی بی‌پرواتر از گذشته دست به کشتار می‌زند این است که از مرزهای شرقی خود آسوده خاطر است و شاید اگر سوریه درگیر جنگ داخلی نبود رژیم‌صهیونیستی چنین حملاتی مرتکب نمی‌شد.

کریمی با بیان اینکه "کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی آزمونی برای کشورهای اسلامی و بویژه ترکیه است"، ادامه داد: اتحادیه عرب در بسیاری از مسائل ورود پیدا می‌کند و مواضعی را که در راستای سیاست‌های استکباری است اتخاذ می‌کند اما متاسفانه در مورد کشتار مردم غزه سکوت کرده است.

وی نقش جنبش دانشجویی در بیدارسازی افکار عمومی جهان را موثر خواند و گفت: کشورهای غربی و عربی مطمئن باشند که اگر کشتار مردم غزه ادامه پیدا کند نه تنها در مقابل اسرائیل بلکه در مقابل سکوت کشورهای عربی و مجامع بین‌المللی نیز موضع خواهیم گرفت و در جهت آگاه‌سازی افکار عمومی بیش از پیش تلاش خواهد کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل همچنین با اشاره به ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد: دولت باید از این ظرفیت در جهت محکومیت کشتار مردم غزه حداکثر استفاده را ببرد.

به گزارش ایسنا، رضا نورسته به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز ضمن محکوم کردن کشتار مردم غزه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و دولت فعلی آن برای کسب رای در انتخابات آینده تلاش می‌کند از طریق کشتار مردم غزه تجربه تلخ جنگ 22 روزه را کمرنگ کند، این همچنین می‌تواند همبستگی در فضای داخلی اسرائیل ایجاد کند.

وی یکی از دلایل جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را اینطور توضیح داد: شاید تحلیل سران رژیم صهیونیستی این بوده که چون سوریه درگیر جنگ داخلی است، حزب‌الله نیز به تعبیری دچار جنگ داخلی شده و ایران نیز با مشکلات داخلی و اقتصادی مواجه است، در نتیجه مقاومت حمایت چندانی نخواهد شد و از این طریق می‌توانند کار حماس را یکسره کنند اما موشک‌های حماس معادلات رژیم صهیونیستی را برهم زد.

نورسته ادامه داد: اتحادیه عرب بر خلاف ورود تمام قد به موضوع سوریه اما درباره کشتار مردم غزه سکوت خفت باری کرده است، از کشوری مثل مصر نیز نمی‌توان انتظار داشت که نقشی آرمانی ایفا کند.

وی با بیان اینکه "سکوت اتحادیه عرب در جهت منافع غرب است و گویا هیچ مخالفی با این اقدام رژیم صهیونیستی ندارد"، از عملکرد جنبش دانشجویی نیز انتقاد کرد و افزود: جنبش دانشجویی باید از فضای شعاری و نمادین عمل کردن به فضای عینی‌تر وارد شود. موضوع تحریم کالاهای اسرائیلی در دولتی که ادعای استکبارستیزی و اسرائیل‌ستیزی دارد، باید به عنوان مطالبه‌ای جدی پیگیری شود. مجلس و دولت نیز باید یکبار دیگر برای همیشه این موضوع را حل کنند.

نورسته بر ضرورت استفاده از ظرفیت جنبش غیرمتعهدها تاکید کرد و گفت: دولت می‌تواند با برگزاری یک نشست اضطراری برای اجماع علیه رژیم صهیونیستی از این ظرفیت استفاده کند.

در ادامه این نشست، محمد میثم نداف به نمایندگی از بسیج دانشجویی با تاکید بر اهمیت پیگیری آرمان فلسطین یادآور شد: رژیم صهیونیستی در هر سه جنگ 33 روزه با حزب‌الله لبنان، جنگ 22 روزه با مقاومت فلسطین و جنگی که امروز به راه انداخته است تنها با یک گروه مقابله کرده و نه یک ارتش منظم و همین نشانگر ضعف این رژیم است.

وی افزود: حماس امروز بر خلاف سال‌های گذشته قوی‌تر شده و حملات جدی‌تری علیه اسرائیل انجام داده است و این از نتایج بیداری اسلامی و نشات گرفته از انقلاب اسلامی است.

نداف نیز با اشاره به ظرفیت‌های مختلف برای محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی گفت: دولت می‌تواند با برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف با محوریت کشورهای اسلامی و آمریکای لاتین اجماع جهانی در محکومیت کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی به وجود آورد.

وی همچنین بر ضرورت ارتباط جنبش دانشجویی ایران با کشورهای جهان اسلام تاکید کرد و از دولت خواستار فراهم کردن زمینه‌های برقراری این ارتباط شد.

این فعال دانشجویی در پایان با بیان اینکه "سازمان ملل، شورای امنیت و کشورهایی که ادعای دفاع از حقوق‌بشر دارند، باید نسبت به کشتار مردم غزه موضوع‌گیری کنند"، گفت: نخبگان جهان اسلام و نخبگان داخلی با وجود تمام اختلاف‌نظرهایی که ممکن است داشته باشند، باید نسبت به کشتار مردم مظلوم غزه موضع‌گیری کرده و از این فرصت برای وحدت هرچه بیشتر جهان اسلام استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها