کد خبر: ۹۳۸۱۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۲۷ آبان ۱۳۹۱
سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: کی‌روش به جای تمرکز بر روی مسائل فنی به حواشی و صدور بیانیه توجه داشت.

عبدالصمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد دیدار روز یکشنبه با سایپا اظهار داشت: همه بازی‌ها حساس هستند و هر بازی شرایط و سختی‌های خودش را دارد این بازی برای هر دو تیم سخت است و امیدوارم فوتبال خوبی انجام شود و بتوانیم نتیجه لازم را بگیریم.

وی در مورد تعطیلات لیگ برتر اظهار داشت: تعطیلات خوب نیست نه برای تیم‌هایی که خوب نتیجه می‌گیرند و نه برای تیم‌هایی که نتایج مطلوبی نمی‌گیرند.

این تعطیلات به تیم‌ها ضربه می‌زند و نمی‌تواند به نفع فوتبال باشد. به بازیکنان هم از نظر روحی و روانی فشار وارد می‌شود.

مرفاوی در مورد اینکه تعطیلات لیگ برای موفقیت تیم ملی بود اما این تیم هم خوب نتیجه نگرفته، گفت: این برنامه‌ریزی را برای تیم ملی انجام دادند. حتی لیگ را 16 تیمی کردند تا تیم ملی نتایج بهتری داشته باشد اما در عمل دیدیم که شرایط تیم ملی برعکس شد.

وضعیت فوتبال ما می‌تواند بهتر شود به شرط آنکه تفکرات و دیدگاه منطقی‌تر در فوتبال حاکم شود. ما تا آخرین لحظه هم برای صعود به جام جهانی امیدواریم اما اگر دیدگاه ما عوض نشود نمی‌توانیم در فوتبال پیشرفت کنیم.

وی تصریح کرد: نباید همه تصمیمات را یک نفر بگیرد. کارشناسان خبره‌ای داریم که می‌توانند کمک کنند. ما هنوز هم برای صعود به جام جهانی شانس داریم، همانطور که کسی تصور نمی‌کرد ازبکستان در تهران پیروز شود ممکن است ما هم در کره و قطر پیروز شویم اما نباید تمام اختیارات فوتبال را به یک نفر سپرد. کارشناسانی داریم که سختی‌های فوتبال را کشیده‌اند و باید به نظر آنها احترام گذاشت. اینکه فقط لیگ را تعطیل کنیم تا تیم ملی موفق شود درست نیست. باید به نظر کارشناسان و بزرگان فوتبال توجه کرد که متاسفانه اکنون چنین اتفاقی نمی‌افتد و همه اختیارات فوتبال را به یک نفر داده‌ایم.

مرفاوی با اشاره به وضعیت تیم ملی در جدول مقدماتی جام جهانی گفت: کار برای‌مان دشوار است، همانطور که ما باید امتیاز بگیریم، رقبای ما نیز باید امتیاز از دست بدهند اما امیدواریم و می‌توانیم به صعود امیدوار بمانیم به شرط آنکه به نظرات کارشناسان و بزرگان فوتبال توجه کنیم.

وی در مورد مسائل فنی بازی ایران و ازبکستان گفت: در این مورد صحبت نمی‌کنم زیرا هر مربی‌ای تفکرات خاص خودش را دارد و من به تیم ملی هم نزدیک نبوده‌ام و نمی‌دانم مسائل فنی و تفکرات در اردوی تیم ملی چه بوده است اما می دانم از نظر روحی و روانی هم شرایط پیروزی برابر ازبکستان را نداشتیم. چه دلیلی دارد که سرمربی تیم ملی در دیدار با کره جنوبی اخراج شود جز آنکه سرمربی تمرکز و آرامش لازم را نداشته است. وقتی او در مورد هر مسئله‌ای در رسانه‌ها واکنش نشان می‌دهد و علیه مربی پرسپولیس بیانیه می‌دهد، نشان می‌دهد که تمرکز لازم را بر روی مسائل فنی ندارد و به حواشی توجه نشان می‌دهد.

سرمربی صبا تاکید کرد: کی‌روش یک مربی کارنامه‌دار بین‌المللی است و من به عنوان یک مربی داخلی انتظار دارم وقتی چنین مربی حرفه‌ای و بزرگی به ایران می‌آید آرامش خود را داشته باشد و تمرکزش بر روی مسائل فنی باشد. دلیل اخراج کی‌روش در بازی با کره جنوبی دخالت در امر داوری بود. بازیکن حریف خطایی انجام داد و داور با او برخورد می‌کرد. چه لزومی داشت کی‌روش در این مسئله دخالت کند که نتیجه آن ضربه به تیم ملی در دیدار با ازبکستان بود. در آن مسابقه سرمربی تیم ملی روی نیمکت نبود و مشخص نبود که دستورات فنی از کجا می‌آید. اگر کی‌روش روی نیمکت بود وضعیت بهتر می‌شد. این مسائل از نظر روحی و روانی به تیم ضربه می‌زند.

وی افزود: اگرچه داور در تهران مرتکب اشتباه شد اما ما در ازبکستان هم با اشتباه داوری پیروز شدیم پس اشتباه داوری همیشه هست. مهم آن است که تمرکز تیم ملی بر روی مسائل فنی باشد نه آنکه بیانیه بدهد و به حواشی توجه کند.

سرمربی سابق استقلال با اشاره به ناکامی بلاژویچ در تیم ملی در آستانه جام جهانی 2002 گفت: بلاژویچ هم در آن سال به مسائل حاشیه‌ای و درگیری با رسانه‌ها پرداخت و نتیجه آن شد که تیم ملی به جام جهانی نرفت اما زمانی که برانکو و دستیارش هدایت تیم ایران را برعهده گرفتند چون شرایط و محیط را درک کرده و می‌شناختند توانستند با تمرکز بر روی مسائل فنی ایران را به جام جهانی ببرند و به حواشی توجهی نکنند. اکنون نیز فوتبال ما پتانسیل حضور در جام جهانی را دارد اما باید بر روی مسائل روحی و روانی توجه کنیم.

مرفاوی با انتقاد از وضعیت بازیکنان عنوان کرد: بازیکنان تیم ملی شاداب بازی نمی‌کنند. دلیل این مسئله را نمی‌دانم چون من در اردوی تیم ملی نیستم اما می‌بینم بازیکنان ملی‌پوش بانشاط بازی نمی‌کنند آن هم در حالی که تماشاگران با شور و نشاط در ورزشگاه حضور دارند و تیم ملی کشورشان را تشویق می‌کنند. امیدوارم ایران به جام جهانی صعود کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها