کد خبر: ۹۳۱۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی از تست جدیدترین سامانه‌های راداری و شنود الکترونیکی این قرارگاه با نام راصد32 و صیاد40 خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در حاشیه برگزاری رزمایش مشترک و سراسری مدافعان آسمان ولایت4 با حضور در جمع خبرنگاران درباره به کارگیری سامانه‌های مدرن و بومی راداری و شنود الکترونیک در این رزمایش راهبرد پدافند هوایی را غیرقابل پیشبینی عنوان کرد و افزود: در بخش شنود سامانه مدرنی به نام صیاد40توسط قرارگاه پدافند هوایی طراحی شده که این سامانه با تولید انبوه در سایت‌های پدافندی مستقر و در این رزمایش به کار گرفته می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه سامانه‌های شنود به دلیل عدم انتشار توسط دشمن قابل کشف نبوده و ضریب امنیتی بالایی دارند گفت: این سامانه به صورت متحرک طراحی شده‌ و در نقاط مختلف در سایت‌های پدافندی مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه شنود صیاد 40 علاوه بر تکمیل اطلاعات به دست آمده قابلیت انجام تاکتیک‌های جدیدی مانند رهگیری هواپیماهای با سرنشین به کمک شبکه‌ای از سامانه‌ها را دارد به گونه‌ای که هواپیمای متجاوز نمی‌تواند تشخیص دهد از کدام نقطه رهگیری شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی همچنین درباره رونمایی از سامانه راصد 32 در این رزمایش گفت: این سامانه تحت عنوان دیده‌بان هوشمند به شبکه یکپارچه هوایی ارتش متصل شده و این قابلیت را دارد که تمامی اطلاعات پروازی هدف کشف شده را به پست‌های فرماندهی در کمترین زمان ارسال کند، به گونه‌ای که با به کارگیری این سامانه، فرمانده خود را حاضر در صحنه نبرد می‌بیند.

اسماعیلی تصریح کرد: این سامانه به تولید انبوه رسیده و هم‌اکنون در مناطق حساس و حیاتی و نیز مراکز هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها