کد خبر: ۹۳۱۴۴
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
رونمايي از سامانه هاي موشكي «صافات»، «يا زهرا 3» و «قادر» در دومين روز از رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 4 بازتاب گسترده اي در رسانه هاي خارجي داشته است.
خبرگزاري رويترز ديروز در گزارشي به بازتاب برگزاري رزمايش گسترده مدافعان آسمان ولايت 4 پرداخت و از آن به عنوان بزرگترين رزمايش دفاع موشكي كشورمان ياد كرد.
در اين گزارش آمده است: پس از حمله هفته گذشته جنگنده هاي ايراني به يك پهپاد آمريكايي، روز دوشنبه رزمايشي گسترده در ايران آغاز شده كه نيمي از مساحت اين كشور را در بر مي گيرد. اين رزمايش در مساحتي بالغ بر 850 هزار كيلومتر مربع در شمال شرقي، شرق و جنوب شرقي ايران برگزار مي شود.
رويترز در ادامه به نقل از «پل بايفر» تحليلگر امور دفاعي در لندن گزارش داد كه نبايد توانمندي نظامي ايران را دست كم بگيريم چون ارتش ايران تشكيلاتي اعجاب انگيز دارد.
وي تاكيد كرد: آن ها بشدت مشغول فعاليت در استفاده و توسعه امكانات نظامي خود هستند و در شرايط موجود بهترين عملكرد را داشته اند.
خبرگزاري فرانسه هم در گزارشي اعلام كرد: نيروي هوايي ايران رزمايشي گسترده را آغاز كرده كه يكي از ژنرالهاي ايران از آن به عنوان هشداري جدي به تهديدكنندگان جمهوري اسلامي ايران ياد كرده است.
به گزارش مهر، شبكه تلويزيوني الجزيره نيز ديروز در گزارشي مفصل با گنجاندن تصويري از پرتاب موشك فاتح در رزمايش پيامبر اعظم 7 كه اخيرا برگزار شد، اعلام كرد: پس از حمله اخير به پهپاد آمريكايي بر فراز خليج فارس و تنشهاي موجود ميان اين دو كشور، ايران رزمايش بزرگي را روز دوشنبه در شرق اين كشور آغاز كرده است.
الجزيره در ادامه با اشاره به مواضع محكم مقامات ارشد نظامي ايران درباره تجاوز به حريم اين كشور تاكيد كرد: در رزمايش آسمان ولايت 4 قريب به 8 هزار نظامي ارتش و سپاه مشاركت دارند.
شبكه العربيه نيز با اشاره به اينكه ايران اخيرا به آمريكا درباره نقض حريم هوايي اين كشور هشدار داده است، افزود: رزمايش بزرگي امروز در ايران با عنوان مدافعان حريم ولايت آغاز شد كه در آن نيروي هوايي سپاه و ارتش ايران بصورت مشترك عمليات انجام دادند.
العربيه در ادامه به مناطق برگزاري اين رزمايش در استانهاي خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، فارس، كرمان و هرمزگان اشاره كرده كه در نهايت پهنه اي 850 هزار كيلومتري را تشكيل مي دهد.
از سوي ديگر، شبكه خبري روسيا اليوم در گزارشي اعلام كرد: اين رزمايش گسترده با مشاركت نيروي دريايي، زميني و هوايي ايران انجام مي شود.
شبكه فرانس 24 عربي هم آغاز رزمايش گسترده مدافعان آسمان ولايت را بازتاب داد و اعلام كرد: با وجود اينكه اين رزمايش تنها چند روز پس از موضع پنتاگون درباره حمله به يك پهپاد آمريكايي در خليج فارس آغاز شده اما گفته مي شود برنامه آن از پيش تدوين شده است.
شبكه تلويزيوني المنار گزارش داد: «رزمايش نيروهاي دفاع هوايي جمهوري اسلامي ايران كه هفت روز طول خواهيد كشيد از ديروز آغاز شده است و قرار است در اين رزمايش هشت هزار سرباز، هواپيماهاي جنگنده ايراني، هواپيماهاي بدون خلبان و سامانه هاي دفاع هوايي شركت كرده اند و اين رزمايش نيمي از مساحت ايران را پوشش مي دهد.»
«اسكاي نيوز» هم در اين باره گزارش داد، ايران قدرت هوايي اش را در حدود نيمي از مساحت كشور به نمايش مي گذارد.
روزنامه الدستور اردن، شبكه الميادين، روزنامه الحيات چاپ لندن، روزنامه مصري الاهرام، شبكه تلويزيوني الحره عراق و ده ها شبكه، خبرگزاري و روزنامه منطقه اي و فرامنطقه اي رزمايش بزرگ مدافعان آسمان ولايت 4 را بازتاب دادند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۳۴
۲
مائ شائالله.کور شود هر چشمی که این عظمت را نمی بیند.
پاسخ
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۸ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۱
تا چشمت درآد رویترز!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها